Математичне моделювання транспортних систем
Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.E.062
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: асистент Бандрівський Павло Петрович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати
практичні проблеми у галузі транспорту з використанням теорій та
методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем.
ЗК5. Навики використання інформаційних і комунікаційних технологій;
ЗК6. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні;
ЗК8. Здатність розробляти та управляти проектами;
ЗК13. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ФК1. Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники
функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням
впливу зовнішнього середовища;
ФК5. Здатність до оперативного управління рухом транспортних потоків;
ФК14. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології,
автоматизовані системи керування та геоінформаційні системи при
організації перевізного процесу;
Результати навчання: ПРН6. Досліджувати транспортні процеси, експериментувати, аналізувати
та оцінювати параметри транспортних систем та технологій;
ПРН8. Розробляти, проектувати, управляти проектами у сфері транспортних
систем та технологій;
ПРН11. Класифікувати та ідентифікувати транспортні процеси і системи.Оцінювати параметри транспортних систем. Виконувати системний
аналіз та прогнозування роботи транспортних систем;
ПРН12. Знаходити рішення щодо раціональних методів організації
навантажувально-розвантажувальних робіт. Планувати графіки
проведення навантажувально-розвантажувальних робіт. Вибирати
механізми та засоби проведення навантажувально-розвантажувальних
робіт;
ПРН15. Оцінювати параметри транспортних потоків. Проектувати схеми і мережі транспортних систем. Розробляти технології оперативного управління транспортними потоками;
ПРН18. Досліджувати види і типи транспортних систем. Знаходити рішення оптимізації параметрів транспортних систем. Оцінювати ефективність інфраструктури та технології функціонування транспортних систем;
ПРН20. Досліджувати складові ергономічності транспортних технологій.Встановлювати їх ефективність і надійність;
ПРН23. Розпізнавати якісні і кількісні показники експлуатації транспортних засобів. Оцінювати елементи конструкції транспортних засобів.Установлювати зв’язок між елементами конструкції транспортних
засобів;
ПРН24. Вибирати інформаційні системи для організації перевезень.Експлуатувати автоматизовані системи керування та навігаційні системи у перевізному процесі. Використовувати електронні карти;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інформатика
Дослідження операцій в транспортних системах
Короткий зміст навчальної програми: Важливим фактором, що визначає роль методів прикладної математики при вирішенні проблем і завдань, що
стосується транспортних систем і процесів в них, є можливість опису найбільш суттєвих рис і властивостей
досліджуваного об’єкта на мові математичних символів та співвідношень. Такий опис прийнято є математичним
моделюванням або математичною формалізацією.
Опис: 1.Система узагальнених понять математичного моделювання;
2.Математичне моделювання технічних систем і процесів.
3.Форми, відображення, риси, властивості та ознаки математичної моделі;
4.Класифікація математичних методів і моделей.
5.Загальна характеристика математичної бази процесу математичного моделювання;
6.Основи теорії математичної статистики та статистичних методів дослідження експериментальної бази даних;
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами:
1. Захист звітів до практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень.
2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: - письмові звіти з практичних 40 балів;
- екзаменаційний контроль: письмова компонента – 55 балів; усна компонента – 5 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
Основи теорії транспортних процесів та систем: Методичні вказівки до практичних занять. /ДНУЗТ ім. акад. В. Лазаряна; Укладачі: М.П,Божко, В.В. Журавель. – Д., 2004-40с.
Рекомендована література
Базова
1.Т.В.Бутько, О.І.Гребцов, Т.В.Голоко Основи теорії транспортних процесів та систем: Конспект лекцій для студентів спеціальності 070101 «Організація перевезень і управління на транспорті». [текст] – Харків: УкрДАЗТ,2011. – 62с.
2. Вовк Ю.Я., Вовк І.П. Основи теорії транспортних процесів і систем: Навчальний посібник для ВНЗ. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021. – 104с.
3. Божко М.П. Оптимізація теорії транспортних процесів та систем. Методичні вказівки до практичних занять для студентів денної форми навчання спеціальності Організація перевезень і управління на залізничному транспорті [текст]/М.П.Божко, В.В.Журавель – Дніпропетровськ, ДНУЗТ, 2004 – 39 с .
Допоміжна
1. Експлуатаційна робота залізничних станцій:Приклади і задачі. Навчальний посібник для ВНЗ [текст]/Козаченко Д.М., Коробйова Р.Г., Левицький І. Ю.,Лашков О.В..Видавництво ПФ «Стандарт – Сервіс»,2014.
2. Основи дослідження операцій у транспортних системах: приклади та задачі. Навчальний посібник для ВНЗ/ДНУЗТ ім. акад. В. Лазаряна; [текст]/Козаченко Д.М.,Вернигора Р.В., Малашкін В.В., 2015р.,277с.
3. Теорія ймовірності та математична статистика. Навчальний посібник для ВНЗ [текст]/О.І.Кушлик-Дивульська, Н.В.Поліщук,Б.П.Орел, П.І.Штабалюк/ Національний технічний університет України КПІ.,2014р.,210с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).