Основи теорії транспортних процесів та систем

Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.027
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: асистент Бандрівський Павло Петрович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Отримання студентами досвіду вирішення реальних задач за допомогою сучасних методів математичної статистики, шляхом оптимізації технологічних параметрів транспортного об’єкту .
Завдання: 1.Здатність реалізовувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина України. (ЗК1); 2.Знання та розуміння предметної області та розуміння предметної діяльності. (ЗК12). Здатність до оперативного управління рухом транспортних потоків. (ФК5); 2. Здатність організовувати взаємодію видів транспорту. (ФК6); 4. Здатність оптимізувати логістичні операції та координувати замовлення на перевезення вантажів від виробника до споживача, дотримуватись законів, правил та вимог систем управління якістю. (ФК7); 5. Здатність організовувати міжнародні перевезення. (ФК12); 6. Здатність організовувати транспортно-експедиторське обслуговування вантажів. . (ФК15).
Результати навчання: ПРН-2 Критично оцінювати наукові цінності і досягнення суспільства у розвитку транспортних технологій. ПРН-6 Досліджувати транспортні процеси, експериментувати, аналізувати та оцінювати параметри транспортних систем та технологій. ПРН-9 – Розробляти, планувати, впроваджувати методи організації безпечної діяльності у сфері транспортних систем та технологій. ПРН10 – Розробляти та використовувати транспортні технології з врахуванням вимог до збереження навколишнього середовища. ПРН11 – Класифікувати та ідентифікувати транспортні процеси і системи. Оцінювати параметри транспортних систем. Виконувати системний аналіз та прогнозування роботи транспортних систем. ПРН18 – Досліджувати види і типи транспортних систем. Знаходити рішення оптимізації параметрів транспортних систем. Оцінювати ефективність інфраструктури та технології функціонування транспортних систем. ПРН-25 Використовувати методи організації транспортно-експедиторського обслуговування різних видів сполучення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Загальний курс транспорту Техніко-економічна оцінка роботи ЗТ Організація роботи МТК
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо оптимізації роботи великих транспортних об’єктів шляхом оцінки та аналізу їхніх основних параметрів. Ознайомлення та освоєння сучасних методів розрахунку дозволить студенту застосовувати свої знання для покращення роботи як окремих об’єктів так і цілих систем транспортної галузі.
Опис: 1.Основні поняття теорії систем 2.Основи теорії транспортних систем 3.Транспортні системи 4.Транспортний процес 5.Показники та критерії оцінки транспортних процесів. 6.Нерівномірність перевезень та випадкові фактори транспортних процесів. 7.Потоки подій на транспортних об’єктах 8.Розподіли параметрів подій у транспортних системах 9.Процес обслуговування на транспортних об’єктах 10.Технологічний процес функціонування транспортних об’єктів 11.Пропускна та переробна спроможність транспортних об’єктів 12.Функціонування транспортної системи 13.Експлуатаційні показники функціонування транспортних об’єктів 14.Оптимізація транспортних систем
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень. 2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: - письмові звіти з практичних 40 балів; - екзаменаційний контроль: письмова компонента – 55 балів; усна компонента – 5 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення Основи теорії транспортних процесів та систем: Методичні вказівки до практичних занять. /ДНУЗТ ім. акад. В. Лазаряна; Укладачі: М.П,Божко, В.В. Журавель. – Д., 2004-40с. Рекомендована література Базова 1.Т.В.Бутько, О.І.Гребцов, Т.В.Голоко Основи теорії транспортних процесів та систем: Конспект лекцій для студентів спеціальності 070101 «Організація перевезень і управління на транспорті». [текст] – Харків: УкрДАЗТ,2011. – 62с. 2. Вовк Ю.Я., Вовк І.П. Основи теорії транспортних процесів і систем: Навчальний посібник для ВНЗ. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021. – 104с. 3. Божко М.П. Оптимізація теорії транспортних процесів та систем. Методичні вказівки до практичних занять для студентів денної форми навчання спеціальності Організація перевезень і управління на залізничному транспорті [текст]/М.П.Божко, В.В.Журавель – Дніпропетровськ, ДНУЗТ, 2004 – 39 с . Допоміжна 1. Експлуатаційна робота залізничних станцій:Приклади і задачі. Навчальний посібник для ВНЗ [текст]/Козаченко Д.М., Коробйова Р.Г., Левицький І. Ю.,Лашков О.В..Видавництво ПФ «Стандарт – Сервіс»,2014. 2. Основи дослідження операцій у транспортних системах: приклади та задачі. Навчальний посібник для ВНЗ/ДНУЗТ ім. акад. В. Лазаряна; [текст]/Козаченко Д.М.,Вернигора Р.В., Малашкін В.В., 2015р.,277с. 3. Теорія ймовірності та математична статистика. Навчальний посібник для ВНЗ [текст]/О.І.Кушлик-Дивульська, Н.В.Поліщук,Б.П.Орел, П.І.Штабалюк/ Національний технічний університет України КПІ.,2014р.,210с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).