Основи логістики і транспортно-експедиторської діяльності
Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.008
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: Федунь Тарас Іванович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Здатність організації та управління навантажувально-розвантажувальними роботами та складськими операціями на транспорті (ФК2);
2. Здатність оптимізувати логістичні операції та координувати замовлення на перевезення вантажів від виробника до споживача, дотримуватись законів, правил та вимог систем управління якістю (ФК7).
3. Здатність проектувати транспортні (транспортно-виробничі, транспортно-складські) системи і їх окремі елементи (ФК8);
4. Здатність організовувати транспортно-експедиторське обслуговування вантажів (ФК15)
Результати навчання: ПРН17 – Розробляти ланцюги постачань та оцінювати їх ефективність. Установлювати зв’язки між різними ланцюгами постачань. Визначення функцій логістичних центрів. Аналізувати особливості супутніх інформаційних і фінансових потоків;
ПРН22 – Організовувати міжнародні перевезення. Застосовувати методи оформлення митної документації. Використання методів митного контролю;
ПРН25 – Використовувати методи організації транспортно-експедиторського обслуговування різних видів сполучення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Загальний курс транспорту;
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичні та практичні знання і навики щодо основ транспортно-експедиційної роботи, методів визначення вартості доставки вантажів, транспортні умови договорів купівлі-продажу тощо. Детально розглядається технологія транспортно-експедиційної роботи.
Опис: Вступ. Основні поняття транспортно-експедиційної діяльності. Особливості розвитку транспортно-експедиційного обслуговування в Україні та за кордоном. Нормативно-правові аспекти транспортного експедирування. Інкотермс – 2020. Основні поняття. Державне регулювання транспортно-експедиторської діяльності. Міжнародні асоціації експедиторів. Організація транспортно-експедиторського обслуговування. Транспортно-експедиторське обслуговування підготовки вантажів до транспортування. Транспортно-експедиторське обслуговування прийому та передачі вантажів. Документальний супровід процесу транспортування вантажів. Транспортно-експедиційне обслуговування міжнародних автомобільних перевезень. Особливості транспортно-експедиторського обслуговування транзитних автомобільних перевезень та процесу доставки вантажів різними видами транспорту. Технологія транспортно-експедиційного обслуговування населення.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт, (40 %)
• підсумкова залікова робота (письмово-усна форма), (60 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних робіт, (40 балів)
• підсумкова залікова робота (письмово-усна форма), (60 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Давідіч Ю. О. Конспект лекцій з дисципліни «Транспортно-експедиційна робота» для студентів 2 курсу денної і 5 курсу заочної форм навчання напряму підготовки 6.070101 – Транспортні технології (за видами транспорту) / Ю. О. Давідіч, Г. І Фалецька ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2017. – 27 с.
2. Литвиненко С.Л. Транспортно-експедиторська діяльність : Навчальний посібник / С. Л. Литвиненко, Т. Ю. Габріелова, П. О. Яновський, Г. І. Не-стеренко. – К. : Кондор-Видавництво, 2012. – 180 с.
3. Нагорний Є.В. Транспортно-експедиторська діяльність / Є.В. Нагорний, Д.В. Ломотько, Н.Ю. Шраменко та ін.: підручник. – Х.: ХНАДУ, 2012. – 352 с.
4. Сорока В.С., Гладковська О.О. Транспортно-експедиційна робота: Навчальний посібник / За редакцією д-ра економ. наук, професора Е.А. Зіня. – Рівне: НУВГП, 2013. – С. 347.
5. Рудняк Ю., Піроженко О., Маханько О., Кузнєцов В. Усе про облік та організацію транспортно-експедиторської діяльності. – 4-те вид., перероб. і доп. – Х.: Фактор, 2008. – 448 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).