Готельно-ресторанна індустрія світу та України

Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.00.O.005
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.геогр.н., доц. Лущик М. В.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета навчальної дисципліни – дати студентам, майбутнім фахівцям у сфері готельного та ресторанного бізнесу, комплекс знань, умінь і навичок щодо виникнення, розвитку та сучасного функціонування готельно-ресторанної індустрії в світовому і вітчизняному контексті, необхідних для ефективної професійної діяльності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей: інтегральні компетентності: ? ІК. Здатність розв’язувати спеціалізовані завдання та практичні проблеми діяльності суб'єктів готельного і ресторанного бізнесу, що передбачає застосування теорій та методів системи наук, які формують концепції гостинності і характеризується комплексністю та невизначеністю умов; загальні компетентності: ? ЗК03. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; ? ЗК04. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій; ? ЗК07. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності; ? ЗК10. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. фахові компетентності: ? СК02. Здатність організовувати сервісно-виробничий процес з урахуванням вимог і потреб споживачів та забезпечувати його ефективність; ? СК05. Здатність управляти підприємством, приймати рішення у господарській діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу; ? СК12. Здатність ініціювати концепцію розвитку бізнесу, формулювати бізнес-ідею розвитку суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
Результати навчання: - набуття необхідних знань про міжнародний готельний бізнес в цілому; - засвоєння і розуміння основних понять і категорій готельної сфери; - розуміння специфіки розвитку готельної індустрії в різних регіонах і країнах; - вивчення особливостей готельної класифікації та визначення їх специфічних рис у різних країнах світу; - набуття практичних навичок визначення співвідношення між закладом розміщення і видом туру; - аналіз світового досвіду розвитку туристичного бізнесу та встановлення сучасних тенденцій розвитку туризму в тій чи іншій країні чи регіоні; - володіння навиками практичного моделювання, аналізування та вирішення конкретних ситуацій і задач, що випливають із запропонованих тем лекційних занять.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вступ до спеціальності Організація готельного господарства
Короткий зміст навчальної програми: 1. Теоретичні засади дослідження особливостей функціонування та структури готельної індустрії. 2. Основні історичні періоди розвитку готельної індустрії в світі та Україні. 3. Типи, характеристика та класифікація підприємств у сфері міжнародної готельної індустрії. 4. Особливості розвитку світових готельних ланцюгів. Приклади досягнень найвідоміших готельєрів світу. 5. Міжнародне готельне господарство різних регіонів світу. Рейтинг країн світу у сфері готельного бізнесу. 6. Тренди готельної індустрії. 7. Вітчизняна готельна індустрія: сучасний стан, проблеми і перспективи.
Опис: Тема 1 . Теоретичні засади дослідження готельно-ресторанної індустрії Лекція 1. Про поняття та структуру готельно-ресторанної індустрії Лекція 2. З історії розвитку готельно-ресторанної індустрії Тема 2. Готельно-ресторанна індустрія у глобальному контексті Лекція 3. Місце і роль готельно-ресторанного бізнесу у світовій економіці Лекція 4. Міжнародні готельно-ресторанні організації світу Лекція 5. Лідери глобального готельного ринку Лекція 6. Основоположники сучасної готельної індустрії Лекція 7. Ресторанна галузь світу: лідери ринку Лекція 8. Обличчя ресторанного бізнесу Тема 3. Регіональні особливості готельно-ресторанної індустрії Лекція 9. Готельно-ресторанна індустрія Європи Лекція 10. Індустрія гостинності в Азії Лекція 11. ГРІ Американського регіону Лекція 12. ГРІ в інших регіонах світу Тема 4. Особливості функціонування національної готельно-ресторанної індустрії Лекція 13. Загальна характеристика готельної індустрії України Лекція 14. Ресторанний бізнес в Україні Лекція 15. Особливості функціонування сектору готельно-ресторанного бізнесу в умовах війни
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40 %) – практичні заняття, усне опитування Підсумковий контроль (60%) – екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні (семінарські) заняття (максимальна кількість балів за кожне практичне (семінарське) заняття № 1-15 – 1 бал) ? усний захист завдань практичних (семінарських) занять (максимальна кількість балів за усний захист завдань кожного практичного (семінарського) заняття № 1-15 – 1 бал) Лабораторні роботи (максимальна кількість балів за кожну лабораторну роботу № 1-15 – 3 бали) ? письмове виконання завдань лабораторних робіт (максимальна кількість балів за усний захист завдань кожної лабораторної роботи № 1-15 – 1 бал) ? усний захист завдань лабораторних робіт (максимальна кількість балів за усний захист завдань кожної лабораторної роботи № 1-15 – 2 бали)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Бойко М.Г. Організація готельного господарства: підручник. / Бойко М.Г., Гопкало Л.M. – К.: Київ, нац. торг.-екон. ун-т, 2006. – 448 с. Мальська М. Готельний бізнес: теорія та практика: підручник / Марта Мальська, Ігор Пандяк ; М-во освіти і науки України, Львівський нац. ун-т ім. І. Франка. –К. : Центр учбової літератури, 2012. – 470 с. Малюта Л. Я. Міжнародна готельна індустрія (Програма, курс лекцій, практичні заняття, самостійна робота, індивідуальні завдання, тести) : [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://dl.tntu.edu.ua/index.php/ ID:920 Мунін Г. Б. Франчайзинг у готельно-ресторанному бізнесі : навч. посіб. / Г. Б. Мунін, Ю. О. Карягін, А. С. Артеменко, Ю. В. Кошиль ; за заг. ред. Л. С. Трофименка, О. О. Гаца. – К. : Кон- дор, 2008. – 370 с. Мунін Г. Б. Управління сучасним готельним комплексом : навч. посіб. / [Г. Б. Мунін, А. О. Змійов, Г. О. Зінов’єв та ін.] ; за ред. С. І. До рогунцова. – К. : Ліра, 2005. – 520 с. Пуцентейло П. Р. Економіка і організація туристично-готельного підприємництва : навч. посіб. / П. Р. Пуцентейло. – К. : Центр учбової літератури, 2007. – 344 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).