Географія туризму та туристичне країнознавство
Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.00.O.010
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Дністрянська Н. І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, вести здоровий спосіб життя.
Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Здатність працювати в команді.
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Здатність спілкуватися іноземною мовою.
Здатність використовувати на практиці основи діючого законодавства в сфері готельного та ресторанного бізнесу та відстежувати зміни.
Результати навчання: Систематизація інформації про особливості організації та умови розвитку туризму в різних регіонах і країнах світу, їхня оцінка та вивчення в рамках підготовки фахівців в галузі туризмознавства, вміння використовувати світовий досвід організації туристичної діяльності, здатність вирішувати спеціалізовані завдання в галузі міжнародного туризму.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: «Організація туризму (Основи туризмознавства)», «Рекреаційні комплекси світу», «Екологія», «Історія туризму».
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні основи географії туризму. Географія видів туризму в світі. Туристична регіоналізація сучасного світу. Туристично-ресурсний потенціал держав світу. Туристична інфраструктура в державах світу. Небезпечні для туристів держави та регіони світу.
Опис: Тема. 1. Туризм як суспільне явище та об'єкт географічних досліджень.
Тема. 2. Просторова структура світового туристичного ринку.
Тема. 3. Туристично-рекреаційне районування світу. Туристичний регіон як основний елемент географії туризму.
Тема. 4. Туристично-країнознавча характеристика держав Європейського макрорегіону.
Тема. 5. Туристично-країнознавча характеристика держав Азіатсько-Тихоокеанського макрорегіону.
Тема. 6. Туристично-країнознавча характеристика держав Американського макрорегіону.
Тема. 7. Туристично-країнознавча характеристика держав Африканського макрорегіону.
Тема. 8. Туристично-країнознавча характеристика держав Близькосхідного макрорегіону.
Тема. 9. Географія та країни лідери екологічного туризму.
Тема. 10. Географія та країни лідери рекреаційного туризму.
Тема. 11. Географія та країни лідери культурно-пізнавального туризму.
Тема. 12. Географія та країни лідери активного туризму.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%) – практичні заняття, усне опитування.
Підсумковий контроль (60%) – екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття: Максимальна кількість балів за кожну практичну роботу №1-10 – 2 бали
Лабораторні роботи: Максимальна кількість балів за кожен звіт з лабораторної роботи № 1-5 – 4 бали
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Вишневська О.О., Парфіненко А.Ю., Сідоров В.І. Туристичне країнознавство: підручник. Х.: ХНУ ім.В.Н.Каразіна, 2011. 594с.
2. Гурова Д.Д. Туристське країнознавство: навч. посібник. Запоріжжя, ЛІПС, 2009. 303с.
3. Кузик С.П. Географія туризму : навчальний посібник. К.: Знання, 2011. 271с.
4. Любіцева О. О. Ринок туристичних послуг (геопросторові аспекти). К.:Альтерпрес, 2002. 436 с.
5. Масляк П.О. Рекреаційна географія. К.: Знання, 2008. 343 с.
6. Рутинський М.Й. Географія туризму України. К.: Центр навчальної літератури, 2004. 160 с.
7. Стафійчук В.І., Малиновська О.Ю. Туристичне країнознавство. Херсон: ОЛДІ-ПЛЮС, 2016. 808 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).