Організація готельного господарства, частина 1
Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.00.O.018
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Туризм
Лектор: доцент Ярослава МОСКВЯК
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, вести здоровий спосіб життя.
Здатність діяти соціально відповідально та свідомо, реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
Здатність вчитися і оволодівати сучасними
Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Здатність працювати в команді.
Навики здійснення безпечної діяльності
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі комунікації:
Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською)
Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці основні положення законодавства, національних і міжнародних стандартів, що регламентують діяльність суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу;
Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії готельної та ресторанної справи, організації обслуговування споживачів та діяльності суб’єктів ринку готельних та ресторанних послуг, а також суміжних наук.
Розуміти і реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності вільного демократичного суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Готельно-ресторанна індустрія світу та України, Правове регулювання готельно-ресторанного бізнесу, Організація послуг харчування, Економіка готельного і ресторанного бізнесу
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Організація готельного господарства, ч.1.» відноситься до обов’язкових навчальних дисциплін спеціальності 241 «Готельно-ресторанна справа». Дисципліна готує фундамент до інших профілюючих дисциплін освітньо-професійної програми.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є організація діяльності підприємств готельно-ресторанного господарства.
Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у бакалаврів комплексних знань з організації та діяльності підприємств готельного господарства.
Навчальна дисципліна «Організація готельного господарства, ч.1.» відноситься до обов’язкових навчальних дисциплін спеціальності 241 «Готельно-ресторанна справа». Дисципліна готує фундамент до інших профілюючих дисциплін освітньо-професійної програми.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є організація діяльності підприємств готельно-ресторанного господарства.
Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у бакалаврів комплексних знань з організації та діяльності підприємств готельного господарства.
Опис: Дисципліна розкриває наступні питання. Історія становлення та розвитку сфери гостинності. Нормативно-правове регулювання готельної індустрії. Форми управління в готельній сфері. Типізація підприємств готельного господарства. Функціональна організація приміщень підприємств готельного господарства.
Методи та критерії оцінювання: залік
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання навчальних досягнень здобувача освіти здійснюють за 100-бальною шкалою оцінювання, встановленої в Університеті:
100-88 балів – Атестований з оцінкою «відмінно»
87-71 балів – Атестований з оцінкою «добре»
70-50 балів – Атестований з оцінкою «задовільно»
49-26 балів – Не атестований
25-00 балів – Не атестований з оцінкою «незадовільно»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Готельно-ресторанна справа. Навчально-методичне видання. Книга 1. / Б. М. Андрушків, Л. Я. Малюта, Г. Й. Островська та ін. Тернопіль : ФОП Паляниця В. А., 2018. 268 с.
2. Вороніна В. Л. Організаційна структура управління: сутність та
класифікація. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія : Економіка і управління. 2019. Т. 30(69), № 5(1). С. 52-56.
3. Галасюк С. С., Перетятько Ю. М. Основні тенденції розвитку
індустрії громадського харчування у світі. Актуальні проблеми економіки та концепція національного та регіонального сталого розвитку: збірник наукових праць міжнародних учасників Наук. практична конференція,
4. Давидова О. Ю. Організація виробництва : підручник. Харків :
ХДУХТ,2021. 228 с.
5. Долга Г.В. Управління ресторанним господарством як складовою частиною сфери послуг. Приазовський економічний вісник. 2019. Вип. 3(14). С.160-165.
6. Зайченко К. С. Методи та моделі формування організаційної
структури інноваційно-активного малого ресторану: сутність та практичне значення. Економіка та держава. 2019. № 2. С. 135–140.
7. Ковешніков, В. С., Мальська М. П., Роглєв Х. Й. Організація
готельно-ресторанної справи : навч. посібник. Київ : Кондор, 2015. 752 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Старосольських, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).