Організація послуг харчування
Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.00.O.013
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Туризм
Лектор: доцент Ярослава МОСКВЯК
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Загальні компетентносі.
Цінування та повага різноманітності та мультикультурності
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях
Спеціальні компетентності фахові компетентності:
Здатність формувати та реалізовувати ефективні зовнішні та внутрішні комунікації на підприємствах сфери гостинності, навички взаємодії.
Здатність управляти підприємством, приймати рішення у господарській діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
Здатність проектувати технологічний процес виробництва продукції і послуг та сервісний процес реалізації основних і додаткових послуг у підприємствах (закладах) готельно-ресторанного та рекреаційного господарства
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі комунікації:
Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Готельно-ресторанна індустрія світу та України;
Правове регулювання готельно-ресторанного бізнесу;
Інформаційні технології в готельно-ресторанному господарстві;
Організація ресторанного господарства;
Основи нутриціології.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Організація послуг харчування» є важливою складовою підготовки фахівців у галузі туризму. Науково-методична основа її змісту – освітньопрофесійна програма підготовки та освітньо-кваліфікаційна характеристика фахівців рівня базової освіти «бакалавр» згідно галузевої складової державного стандарту вищої освіти за спеціальністю 241 «Готельно-ресторанна справа».
Ця дисципліна є обов'язковою дисципліною навчального закладу циклу професійної підготовки фахівців рівня базової освіти «бакалавр». Обсяг навчальної дисципліни – 4,5 кредитів ЄКТС. Завдання дисципліни полягає в набутті спеціальних знань та практичних навичок з визначення складу функцій та виробничо-торговельної структури закладів ресторанного господарства, визначення потреб підприємства в сировині та предметах матеріально-технічного забезпечення, в розробці виробничої програми підприємств, графіків праці робітників виробництва та обслуговуючого підрозділу закладів ресторанного господарства, виявлення резервів підвищення ефективності використання робочого часу, уміння бути підприємливими, ініціативними при вирішенні різнопланових питань з організації послуг харчування в закладах ресторанного господарства.
Вивчення дисципліни «Організація послуг харчування» спрямоване на те, щоб студенти засвоїли логічний зв’язок усіх підсистем підприємства та їх вплив на ефективність усієї системи.
Опис: Виникнення перших закладів харчування
Розвиток кулінарного мистецтва Таверни — прообрази сучасних ресторанів.
Перша куховарська книга.
Кав’ярні — прообраз сучасних кафе.
Франція — законодавиця мод у кулінарному мистецтві ХІ– ХІХ ст. Виникнення нових закладів харчування у XVI– на початку XX
Основні типи підприємств
Класифікація підприємств ресторанного господарства
Класифікація умов харчування та методів обслуговування
Послуги харчування
Послуги з виготовлення кулінарної продукції
Послуги з організації дозвілля
Інформативно-консультаційні послуги
Загальна характеристика організації послуг харчування Обслуговування туристів у закладах розміщення
Організація харчування в готельному номері
Організація харчування туристів, які подорожують з діловою метою Організація харчування в спортивному туризмі
Організація харчування в релігійному туризмі
Організація харчування туристів під час транспортних подорожей Організація харчування туристів, які подорожують з лікувально-оздоровчою метою
Організація харчування в зеленому туризмі
Порядок та регулювання надання послуг з організації харчування у навчальних закладах
Особливості організації харчування студентів
Обов’язки навчальних закладів щодо організації харчування дітей та молоді
Організація обслуговування учнів у професійно-технічних навчальних закладах
Організація дієтичного харчування
Організація харчування на виставках та ярмарках
Організація харчування споживачів у торговельних комплексах
Організація харчування у фітнес-центрах
Особливості організації харчування та обслуговування пасажирів на автотранспорті
Організація харчування пасажирів на водному транспорті
Обслуговування пасажирів на авіатранспорті
Обслуговування пасажирів на залізничному транспорті
Особливості обслуговування під час презентацій та свят
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів.
Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: виконання практичних робіт; захист звітів з лабораторних робіт; усне та фронтальне опитування.
Підсумковий контроль (60%) здійснюється шляхом проведення тестового контролю (60 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання практичних робіт здійснюється за 2- бальною шкалою, з них 0,5 бал відводиться за письмове виконання практичної роботи, 1 бал – за усний захист практичної роботи, 0,5 бал – за доповнення. Максимальна кількість балів становить 30 за 15 практичних робіт.
Оцінка контрольної роботи складає 10 балів. З них 1 бал відводиться на оцінку за дотримання вимог до оформлення роботи; 3 бал – на оцінку змісту роботи, 6 бали – на оцінку рівня знань студента при її захисті.
Оцінювання навчальних досягнень здобувача освіти здійснюють за 100-бальною шкалою оцінювання, встановленої в Університеті:
Шкала оцінювання досягнень студентів
За 100-бальною шкалою За національною шкалою
100-88 балів відмінно
87–71 балів добре
70–50 балів задовільно
49–26 балів Не атестований
25–00 балів Не атестований – оцінка «незадовільно»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Вороніна В. Л. Організаційна структура управління: сутність та
класифікація. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія : Економіка і управління. 2019. Т. 30(69), № 5(1). С. 52-56.
2. Галасюк С. С., Перетятько Ю. М. Основні тенденції розвитку
індустрії громадського харчування у світі. Актуальні проблеми економіки та концепція національного та регіонального сталого розвитку: збірник наукових праць міжнародних учасників Наук. практична конференція, 17-18 жовтня 2014 р. Одеса: CEDR, 2014. С. 103-107.
3. Давидова О. Ю. Організація виробництва : підручник. Харків :
ХДУХТ,2021. 228 с.
4. Долга Г.В. Управління ресторанним господарством як складовою частиною сфери послуг. Приазовський економічний вісник. 2019. Вип. 3(14). С.160-165.
5. Зайченко К. С. Методи та моделі формування організаційної
структури інноваційно-активного малого ресторану: сутність та практичне значення. Економіка та держава. 2019. № 2. С. 135–140.
6. Ковешніков, В. С., Мальська М. П., Роглєв Х. Й. Організація
готельно-ресторанної справи : навч. посібник. Київ : Кондор, 2015. 752 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).