Організація послуг харчування

Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.00.O.013
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Туризм
Лектор: доцент Ярослава МОСКВЯК
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни «Організація послуг харчування» в системі підготовки фахівців туристської галузі визначаються сучасними вимогами до сфери індустрії гостинності, де задоволення потреб споживачів є основним видом діяльності. Ознайомлення з підприємствами різної форми організації виробництва, практична участь у виробленні продукції на робочих місцях і технологічних лініях, аналіз виробничих ситуацій, проведення ділових і рольових ігор, проблемних семінарів дадуть змогу оволодіти навичками вирішення завдань технологічного та організаційного рівнів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентносі. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях Спеціальні компетентності фахові компетентності: Здатність формувати та реалізовувати ефективні зовнішні та внутрішні комунікації на підприємствах сфери гостинності, навички взаємодії. Здатність управляти підприємством, приймати рішення у господарській діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу. Здатність проектувати технологічний процес виробництва продукції і послуг та сервісний процес реалізації основних і додаткових послуг у підприємствах (закладах) готельно-ресторанного та рекреаційного господарства
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі комунікації: Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Готельно-ресторанна індустрія світу та України; Правове регулювання готельно-ресторанного бізнесу; Інформаційні технології в готельно-ресторанному господарстві; Організація ресторанного господарства; Основи нутриціології.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Організація послуг харчування» є важливою складовою підготовки фахівців у галузі туризму. Науково-методична основа її змісту – освітньопрофесійна програма підготовки та освітньо-кваліфікаційна характеристика фахівців рівня базової освіти «бакалавр» згідно галузевої складової державного стандарту вищої освіти за спеціальністю 241 «Готельно-ресторанна справа». Ця дисципліна є обов'язковою дисципліною навчального закладу циклу професійної підготовки фахівців рівня базової освіти «бакалавр». Обсяг навчальної дисципліни – 4,5 кредитів ЄКТС. Завдання дисципліни полягає в набутті спеціальних знань та практичних навичок з визначення складу функцій та виробничо-торговельної структури закладів ресторанного господарства, визначення потреб підприємства в сировині та предметах матеріально-технічного забезпечення, в розробці виробничої програми підприємств, графіків праці робітників виробництва та обслуговуючого підрозділу закладів ресторанного господарства, виявлення резервів підвищення ефективності використання робочого часу, уміння бути підприємливими, ініціативними при вирішенні різнопланових питань з організації послуг харчування в закладах ресторанного господарства. Вивчення дисципліни «Організація послуг харчування» спрямоване на те, щоб студенти засвоїли логічний зв’язок усіх підсистем підприємства та їх вплив на ефективність усієї системи.
Опис: Виникнення перших закладів харчування Розвиток кулінарного мистецтва Таверни — прообрази сучасних ресторанів. Перша куховарська книга. Кав’ярні — прообраз сучасних кафе. Франція — законодавиця мод у кулінарному мистецтві ХІ– ХІХ ст. Виникнення нових закладів харчування у XVI– на початку XX Основні типи підприємств Класифікація підприємств ресторанного господарства Класифікація умов харчування та методів обслуговування Послуги харчування Послуги з виготовлення кулінарної продукції Послуги з організації дозвілля Інформативно-консультаційні послуги Загальна характеристика організації послуг харчування Обслуговування туристів у закладах розміщення Організація харчування в готельному номері Організація харчування туристів, які подорожують з діловою метою Організація харчування в спортивному туризмі Організація харчування в релігійному туризмі Організація харчування туристів під час транспортних подорожей Організація харчування туристів, які подорожують з лікувально-оздоровчою метою Організація харчування в зеленому туризмі Порядок та регулювання надання послуг з організації харчування у навчальних закладах Особливості організації харчування студентів Обов’язки навчальних закладів щодо організації харчування дітей та молоді Організація обслуговування учнів у професійно-технічних навчальних закладах Організація дієтичного харчування Організація харчування на виставках та ярмарках Організація харчування споживачів у торговельних комплексах Організація харчування у фітнес-центрах Особливості організації харчування та обслуговування пасажирів на автотранспорті Організація харчування пасажирів на водному транспорті Обслуговування пасажирів на авіатранспорті Обслуговування пасажирів на залізничному транспорті Особливості обслуговування під час презентацій та свят
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів. Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: виконання практичних робіт; захист звітів з лабораторних робіт; усне та фронтальне опитування. Підсумковий контроль (60%) здійснюється шляхом проведення тестового контролю (60 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання практичних робіт здійснюється за 2- бальною шкалою, з них 0,5 бал відводиться за письмове виконання практичної роботи, 1 бал – за усний захист практичної роботи, 0,5 бал – за доповнення. Максимальна кількість балів становить 30 за 15 практичних робіт. Оцінка контрольної роботи складає 10 балів. З них 1 бал відводиться на оцінку за дотримання вимог до оформлення роботи; 3 бал – на оцінку змісту роботи, 6 бали – на оцінку рівня знань студента при її захисті. Оцінювання навчальних досягнень здобувача освіти здійснюють за 100-бальною шкалою оцінювання, встановленої в Університеті: Шкала оцінювання досягнень студентів За 100-бальною шкалою За національною шкалою 100-88 балів відмінно 87–71 балів добре 70–50 балів задовільно 49–26 балів Не атестований 25–00 балів Не атестований – оцінка «незадовільно»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Вороніна В. Л. Організаційна структура управління: сутність та класифікація. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія : Економіка і управління. 2019. Т. 30(69), № 5(1). С. 52-56. 2. Галасюк С. С., Перетятько Ю. М. Основні тенденції розвитку індустрії громадського харчування у світі. Актуальні проблеми економіки та концепція національного та регіонального сталого розвитку: збірник наукових праць міжнародних учасників Наук. практична конференція, 17-18 жовтня 2014 р. Одеса: CEDR, 2014. С. 103-107. 3. Давидова О. Ю. Організація виробництва : підручник. Харків : ХДУХТ,2021. 228 с. 4. Долга Г.В. Управління ресторанним господарством як складовою частиною сфери послуг. Приазовський економічний вісник. 2019. Вип. 3(14). С.160-165. 5. Зайченко К. С. Методи та моделі формування організаційної структури інноваційно-активного малого ресторану: сутність та практичне значення. Економіка та держава. 2019. № 2. С. 135–140. 6. Ковешніков, В. С., Мальська М. П., Роглєв Х. Й. Організація готельно-ресторанної справи : навч. посібник. Київ : Кондор, 2015. 752 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).