Правове регулювання готельно-ресторанного бізнесу

Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.00.O.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Туризм
Лектор: К. геогр.н., доцент, Марія Лущик
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета навчальної дисципліни – дати студентам, майбутнім фахівцям у сфері готельного та ресторанного бізнесу, комплекс знань, умінь і навичок щодо правових аспектів сучасного функціонування готельно-ресторанної індустрії в світовому і вітчизняному контексті, необхідних для ефективної професійної діяльності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей: інтегральні компетентності: ? ІК. Здатність розв’язувати спеціалізовані завдання та практичні проблеми діяльності суб'єктів готельного і ресторанного бізнесу, що передбачає застосування теорій та методів системи наук, які формують концепції гостинності і характеризується комплексністю та невизначеністю умов; загальні компетентності: ? ЗК02. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо, реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ? ЗК08. Навики здійснення безпечної діяльності ? ЗК10. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. фахові компетентності: ? СК03. Здатність використовувати на практиці основи діючого законодавства в сфері готельного та ресторанного бізнесу та відстежувати зміни. ? СК11. Здатність виявляти, визначати й оцінювати ознаки, властивості і показники якості продукції та послуг, що впливають на рівень забезпечення вимог споживачів у сфері гостинності; ? СК13. Здатність здійснювати планування, управління і контроль діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу
Результати навчання: - Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; - Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; - Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики; - Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці основні положення туристичного законодавства, національних і міжнародних стандартів з обслуговування туристів. - Застосовувати навички продуктивного спілкування зі споживачами туристичних послуг.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи туризмознавства, Стандартизація в готельно-ресторанному господарстві, Організація готельного господарства, Організація ресторанного господарства
Короткий зміст навчальної програми: Законодавчі акти в сфері готельно-ресторанного бізнесу. Цивільно-правове регулювання готельно-ресторанного бізнесу. Міжнародно-правове регулювання готельно-ресторанного бізнесу. Туристичні формальності. Правові засади створення суб’єктів готельно-ресторанного бізнесу. Правові засади ліцензування суб’єктів готельно-ресторанного бізнесу. Правове регулювання стандартизації і сертифікації готельно-ресторанного бізнесу. Податкове регулювання готельно-ресторанного бізнесу. Відповідальність за порушення у сфері туристичної діяльності.
Опис: Законодавчі акти в сфері готельно-ресторанного бізнесу. Цивільно-правове регулювання готельно-ресторанного бізнесу. Міжнародно-правове регулювання готельно-ресторанного бізнесу. Туристичні формальності. Правові засади створення суб’єктів готельно-ресторанного бізнесу. Правові засади ліцензування суб’єктів готельно-ресторанного бізнесу. Правове регулювання стандартизації і сертифікації готельно-ресторанного бізнесу. Податкове регулювання готельно-ресторанного бізнесу. Відповідальність за порушення у сфері туристичної діяльності.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40 %) — практичні заняття, усне опитування • Підсумковий контроль (60%) — екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні (семінарські) заняття (максимальна кількість балів за кожне практичне (семінарське) заняття № 1-13 – 5 балів) ? письмове виконання завдань лабораторних робіт (максимальна кількість балів за усний захист завдань кожної лабораторної роботи № 1-13 – 2 бал) ? усний захист завдань практичних (семінарських) занять (максимальна кількість балів за усний захист завдань кожного практичного (семінарського) заняття № 1-13 – 1 бал)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Закон України ”Про туризм” від 15.09.1995 № 324/95-ВР. Козловський Є.В. Правове регулювання туристичної діяльності: Навчальний посібник / Козловський Є.В. – К. «Центр учбової літератури», 2015 . – 272 с. Ващишин М.Я. Правове регулювання туристичної діяльності: навчально-методичний посібник / Ващишин М.Я. – Львів, 2014. – 219 с. Єпіфанова Ю.С. Правове регулювання туристичної діяльності: навчальний посібник / Єпіфанова Ю.С., Новікова Л.В., Файєр О.А. – Харків, 2014. – 237 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).