Правове регулювання готельно-ресторанного бізнесу
Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.00.O.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Туризм
Лектор: К. геогр.н., доцент, Марія Лущик
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральні компетентності:
? ІК. Здатність розв’язувати спеціалізовані завдання та практичні проблеми діяльності суб'єктів готельного і ресторанного бізнесу, що передбачає застосування теорій та методів системи наук, які формують концепції гостинності і характеризується комплексністю та невизначеністю умов;
загальні компетентності:
? ЗК02. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо, реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
? ЗК08. Навики здійснення безпечної діяльності
? ЗК10. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
фахові компетентності:
? СК03. Здатність використовувати на практиці основи діючого законодавства в сфері готельного та ресторанного бізнесу та відстежувати зміни.
? СК11. Здатність виявляти, визначати й оцінювати ознаки, властивості і показники якості продукції та послуг, що впливають на рівень забезпечення вимог споживачів у сфері гостинності;
? СК13. Здатність здійснювати планування, управління і контроль діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу
Результати навчання: - Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
- Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
- Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики;
- Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці основні положення туристичного законодавства, національних і міжнародних стандартів з обслуговування туристів.
- Застосовувати навички продуктивного спілкування зі споживачами туристичних послуг.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи туризмознавства, Стандартизація в готельно-ресторанному господарстві, Організація готельного господарства, Організація ресторанного господарства
Короткий зміст навчальної програми: Законодавчі акти в сфері готельно-ресторанного бізнесу. Цивільно-правове регулювання готельно-ресторанного бізнесу. Міжнародно-правове регулювання готельно-ресторанного бізнесу. Туристичні формальності. Правові засади створення суб’єктів готельно-ресторанного бізнесу. Правові засади ліцензування суб’єктів готельно-ресторанного бізнесу. Правове регулювання стандартизації і сертифікації готельно-ресторанного бізнесу. Податкове регулювання готельно-ресторанного бізнесу. Відповідальність за порушення у сфері туристичної діяльності.
Опис: Законодавчі акти в сфері готельно-ресторанного бізнесу. Цивільно-правове регулювання готельно-ресторанного бізнесу. Міжнародно-правове регулювання готельно-ресторанного бізнесу. Туристичні формальності. Правові засади створення суб’єктів готельно-ресторанного бізнесу. Правові засади ліцензування суб’єктів готельно-ресторанного бізнесу. Правове регулювання стандартизації і сертифікації готельно-ресторанного бізнесу. Податкове регулювання готельно-ресторанного бізнесу. Відповідальність за порушення у сфері туристичної діяльності.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40 %) — практичні заняття, усне опитування
• Підсумковий контроль (60%) — екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні (семінарські) заняття (максимальна кількість балів за кожне практичне (семінарське) заняття № 1-13 – 5 балів)
? письмове виконання завдань лабораторних робіт (максимальна кількість балів за усний захист завдань кожної лабораторної роботи № 1-13 – 2 бал)
? усний захист завдань практичних (семінарських) занять (максимальна кількість балів за усний захист завдань кожного практичного (семінарського) заняття № 1-13 – 1 бал)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Закон України ”Про туризм” від 15.09.1995 № 324/95-ВР.
Козловський Є.В. Правове регулювання туристичної діяльності: Навчальний посібник / Козловський Є.В. – К. «Центр учбової літератури», 2015 . – 272 с.
Ващишин М.Я. Правове регулювання туристичної діяльності: навчально-методичний посібник / Ващишин М.Я. – Львів, 2014. – 219 с.
Єпіфанова Ю.С. Правове регулювання туристичної діяльності: навчальний посібник / Єпіфанова Ю.С., Новікова Л.В., Файєр О.А. – Харків, 2014. – 237 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).