Вступ до спеціальності

Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.00.O.004
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Доцент Ярослава МОСКВЯК
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни та результати навчання є вивчення історії розвитку готельної та ресторанної справи, оцінка сучасної ролі гостинності в економіці, соціально-культурній і політичній діяльності держав, виявлення факторів, що впливають на розвиток розвитку готельної та ресторанної справи.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: Здатність діяти соціально відповідально та свідомо, реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. Спеціальні компетентності: Розуміння предметної області і специфіки професійної діяльності. Здатність управляти підприємством, приймати рішення у господарській діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу. Здатність проектувати технологічний процес виробництва продукції і послуг та сервісний процес реалізації основних і додаткових послуг у підприємствах (закладах) готельно-ресторанного та рекреаційного господарства Здатність ініціювати концепцію розвитку бізнесу, формулювати бізнес-ідею розвитку суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі комунікації: Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Організація послуг харчування; Організація ресторанного господарства; Організація готельного господарства; Організація анімаційної діяльності в готельно-ресторанному бізнесі.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Вступ до спеціальності» відноситься до обов’язкових навчальних дисциплін спеціальності 241 «Готельно-ресторанна справа». Дисципліна готує фундамент до інших профілюючих дисциплін освітньо-професійної програми. Вивчення навчальної дисципліни «Вступ до гостинності» є системний виклад основних положень, понять та дефініцій, що розкривають зміст, характер, тенденції, фундаментальні принципи розвитку феномену міжнародної спільноти ХХІ століття – готельно-ресторанної справи; розгляд основних закономірностей функціонування індустрії гостинності через призму її невичерпного потенціалу та визначення конкретних законів її економічного та соціального розвитку на законодавчому рівні як у національних межах держав і країн, так і в системі всесвітніх зв’язків.
Опис: Теоретичні основи готельного господарства Поняття гостинності і готельного господарства Терміни та визначення понятійного апарату гостинності Основні поняття готельного господарства Еволюція індустрії гостинності Головні історичні періоди розвитку готельної сфери Виникнення перших закладів гостинності ІV тис.до н.е.-V ст.н.е. Формування спеціалізованих закладів розміщення VI-XV ст. Розвиток готельної сфери у XVI-XX ст. Сучасний розвиток готельного господарства. Основні підходи до класифікації засобів розміщення. Класифікація засобів розміщення туристів за ВТО Типи готельних підприємств за призначенням Спеціалізація готелів Особливості американської системи класифікації готелів і мотелів Підходи до класифікації готелів у різних країнах світу Класифікація готелів в Україні і країнах Виникнення перших закладів харчування Розвиток кулінарного мистецтва Виникнення нових закладів харчування у ХVІ – на початку ХХ ст. Сучасні тенденції розвитку ресторанного господарства у світі та Україні Поняття ресторанного господарства та його місце в індустрії гостинності Основні типи підприємств ресторанного господарства Класифікація підприємств ресторанного господарства Види організаційно-правових форм підприємств ресторанного господарства Структури управління підприємствами ресторанного господарства Особливості послуг закладів ресторанного господарства Поняття якості послуг на підприємствах ресторанного господарства Основні та додаткові послуги в ресторанній індустрії Якість ресторанної продукції Організація контролю за якістю продукції Вимоги до закладів ресторанного господарства Стандартизація та сертифікація Тренди та інновації в готельному бізнесі Тренди в ресторанному бізнесі
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (50 %) - практичні заняття, усне опитування, контрольна робота • Підсумковий контроль (50%) - диференційований залік
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів. Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: виконання практичних робіт; захист звітів з лабораторних робіт; усне та фронтальне опитування. Підсумковий контроль (60%) здійснюється шляхом проведення тестового контролю (60 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Перспективи розвитку туризму в Україні та світі: управління, технології, моделі: колективна монографія. Видання п'яте / за наук. Ред проф. Матвійчук Л.Ю. Луцьк: ІВВ Луцьккого НТУ, 2019. 294с Філіп Котлер, Джон Боуен, Джеймс Мейкенз. Маркетинг. Гостинність. Туризм. URL: https://infotour.in.ua/kotler_tourism.htm 2. Світова туристична організація UNWTO. URL:https://www.unwto.org/ 3. Всесвітня рада з туризму та подорожей WTTC. URL: https://wttc.org/research/economic-impact/economic-re 4. Мархонос, С.М. Інвестиційне забезпечення розвитку підприємств тимчасового розміщення України / Мархонос С.М., Турло Н.П. // Економіка та суспільство. – Вип.34. – 2021. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-35
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Старосольських, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).