Вступ до спеціальності

Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.00.O.004
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Доцент Ярослава МОСКВЯК
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни та результати навчання є вивчення історії розвитку готельної та ресторанної справи, оцінка сучасної ролі гостинності в економіці, соціально-культурній і політичній діяльності держав, виявлення факторів, що впливають на розвиток розвитку готельної та ресторанної справи.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: Здатність діяти соціально відповідально та свідомо, реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. Спеціальні компетентності: Розуміння предметної області і специфіки професійної діяльності. Здатність управляти підприємством, приймати рішення у господарській діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу. Здатність проектувати технологічний процес виробництва продукції і послуг та сервісний процес реалізації основних і додаткових послуг у підприємствах (закладах) готельно-ресторанного та рекреаційного господарства Здатність ініціювати концепцію розвитку бізнесу, формулювати бізнес-ідею розвитку суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі комунікації: Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Організація послуг харчування; Організація ресторанного господарства; Організація готельного господарства; Організація анімаційної діяльності в готельно-ресторанному бізнесі.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Вступ до спеціальності» відноситься до обов’язкових навчальних дисциплін спеціальності 241 «Готельно-ресторанна справа». Дисципліна готує фундамент до інших профілюючих дисциплін освітньо-професійної програми. Вивчення навчальної дисципліни «Вступ до гостинності» є системний виклад основних положень, понять та дефініцій, що розкривають зміст, характер, тенденції, фундаментальні принципи розвитку феномену міжнародної спільноти ХХІ століття – готельно-ресторанної справи; розгляд основних закономірностей функціонування індустрії гостинності через призму її невичерпного потенціалу та визначення конкретних законів її економічного та соціального розвитку на законодавчому рівні як у національних межах держав і країн, так і в системі всесвітніх зв’язків.
Опис: Теоретичні основи готельного господарства Поняття гостинності і готельного господарства Терміни та визначення понятійного апарату гостинності Основні поняття готельного господарства Еволюція індустрії гостинності Головні історичні періоди розвитку готельної сфери Виникнення перших закладів гостинності ІV тис.до н.е.-V ст.н.е. Формування спеціалізованих закладів розміщення VI-XV ст. Розвиток готельної сфери у XVI-XX ст. Сучасний розвиток готельного господарства. Основні підходи до класифікації засобів розміщення. Класифікація засобів розміщення туристів за ВТО Типи готельних підприємств за призначенням Спеціалізація готелів Особливості американської системи класифікації готелів і мотелів Підходи до класифікації готелів у різних країнах світу Класифікація готелів в Україні і країнах Виникнення перших закладів харчування Розвиток кулінарного мистецтва Виникнення нових закладів харчування у ХVІ – на початку ХХ ст. Сучасні тенденції розвитку ресторанного господарства у світі та Україні Поняття ресторанного господарства та його місце в індустрії гостинності Основні типи підприємств ресторанного господарства Класифікація підприємств ресторанного господарства Види організаційно-правових форм підприємств ресторанного господарства Структури управління підприємствами ресторанного господарства Особливості послуг закладів ресторанного господарства Поняття якості послуг на підприємствах ресторанного господарства Основні та додаткові послуги в ресторанній індустрії Якість ресторанної продукції Організація контролю за якістю продукції Вимоги до закладів ресторанного господарства Стандартизація та сертифікація Тренди та інновації в готельному бізнесі Тренди в ресторанному бізнесі
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (50 %) - практичні заняття, усне опитування, контрольна робота • Підсумковий контроль (50%) - диференційований залік
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів. Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: виконання практичних робіт; захист звітів з лабораторних робіт; усне та фронтальне опитування. Підсумковий контроль (60%) здійснюється шляхом проведення тестового контролю (60 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Перспективи розвитку туризму в Україні та світі: управління, технології, моделі: колективна монографія. Видання п'яте / за наук. Ред проф. Матвійчук Л.Ю. Луцьк: ІВВ Луцьккого НТУ, 2019. 294с Філіп Котлер, Джон Боуен, Джеймс Мейкенз. Маркетинг. Гостинність. Туризм. URL: https://infotour.in.ua/kotler_tourism.htm 2. Світова туристична організація UNWTO. URL:https://www.unwto.org/ 3. Всесвітня рада з туризму та подорожей WTTC. URL: https://wttc.org/research/economic-impact/economic-re 4. Мархонос, С.М. Інвестиційне забезпечення розвитку підприємств тимчасового розміщення України / Мархонос С.М., Турло Н.П. // Економіка та суспільство. – Вип.34. – 2021. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-35
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Старосольських, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).