Вступ до спеціальності
Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.00.O.004
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Доцент Ярослава МОСКВЯК
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
Здатність діяти соціально відповідально та свідомо, реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Спеціальні компетентності:
Розуміння предметної області і специфіки професійної діяльності.
Здатність управляти підприємством, приймати рішення у господарській діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
Здатність проектувати технологічний процес виробництва продукції і послуг та сервісний процес реалізації основних і додаткових послуг у підприємствах (закладах) готельно-ресторанного та рекреаційного господарства
Здатність ініціювати концепцію розвитку бізнесу, формулювати бізнес-ідею розвитку суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі комунікації:
Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Організація послуг харчування;
Організація ресторанного господарства;
Організація готельного господарства;
Організація анімаційної діяльності в готельно-ресторанному бізнесі.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Вступ до спеціальності» відноситься до обов’язкових навчальних дисциплін спеціальності 241 «Готельно-ресторанна справа». Дисципліна готує фундамент до інших профілюючих дисциплін освітньо-професійної програми.
Вивчення навчальної дисципліни «Вступ до гостинності» є системний виклад основних положень, понять та дефініцій, що розкривають зміст, характер, тенденції, фундаментальні принципи розвитку феномену міжнародної спільноти ХХІ століття – готельно-ресторанної справи; розгляд основних закономірностей функціонування індустрії гостинності через призму її невичерпного потенціалу та визначення конкретних законів її економічного та соціального розвитку на законодавчому рівні як у національних межах держав і країн, так і в системі всесвітніх зв’язків.
Опис: Теоретичні основи готельного господарства
Поняття гостинності і готельного господарства
Терміни та визначення понятійного апарату гостинності
Основні поняття готельного господарства
Еволюція індустрії гостинності
Головні історичні періоди розвитку готельної сфери
Виникнення перших закладів гостинності ІV тис.до н.е.-V ст.н.е.
Формування спеціалізованих закладів розміщення VI-XV ст.
Розвиток готельної сфери у XVI-XX ст.
Сучасний розвиток готельного господарства.
Основні підходи до класифікації засобів розміщення.
Класифікація засобів розміщення туристів за ВТО
Типи готельних підприємств за призначенням
Спеціалізація готелів
Особливості американської системи класифікації готелів і мотелів
Підходи до класифікації готелів у різних країнах світу
Класифікація готелів в Україні і країнах
Виникнення перших закладів харчування
Розвиток кулінарного мистецтва
Виникнення нових закладів харчування у ХVІ – на початку ХХ ст.
Сучасні тенденції розвитку ресторанного господарства у світі та Україні
Поняття ресторанного господарства та його місце в індустрії гостинності
Основні типи підприємств ресторанного господарства Класифікація підприємств ресторанного господарства
Види організаційно-правових форм підприємств ресторанного господарства
Структури управління підприємствами ресторанного господарства
Особливості послуг закладів ресторанного господарства
Поняття якості послуг на підприємствах ресторанного господарства
Основні та додаткові послуги в ресторанній індустрії
Якість ресторанної продукції
Організація контролю за якістю продукції
Вимоги до закладів ресторанного господарства
Стандартизація та сертифікація
Тренди та інновації в готельному бізнесі
Тренди в ресторанному бізнесі
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (50 %) - практичні заняття, усне опитування, контрольна робота
• Підсумковий контроль (50%) - диференційований залік
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів.
Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: виконання практичних робіт; захист звітів з лабораторних робіт; усне та фронтальне опитування.
Підсумковий контроль (60%) здійснюється шляхом проведення тестового контролю (60 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Перспективи розвитку туризму в Україні та світі: управління, технології, моделі: колективна монографія. Видання п'яте / за наук. Ред проф. Матвійчук Л.Ю. Луцьк: ІВВ Луцьккого НТУ, 2019. 294с
Філіп Котлер, Джон Боуен, Джеймс Мейкенз. Маркетинг. Гостинність. Туризм. URL: https://infotour.in.ua/kotler_tourism.htm
2. Світова туристична організація UNWTO.
URL:https://www.unwto.org/
3. Всесвітня рада з туризму та подорожей WTTC. URL:
https://wttc.org/research/economic-impact/economic-re
4. Мархонос, С.М. Інвестиційне забезпечення розвитку підприємств тимчасового розміщення України / Мархонос С.М., Турло Н.П. // Економіка та суспільство. – Вип.34. – 2021. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-35
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Старосольських, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).