Барна справа та організація роботи сомельє
Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.02.E.058
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.е.н., доц., доцент кафедри туризму Роїк О. Р.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Основними завданнями дисципліни є:
- ознайомлення з характеристиками барів і проблеми їх створення і
функціонування;
- формування технологічних, технічних і соціально-психологічних
проблем, які виникають у результаті діяльності менеджера барної справи
у сучасних умовах розвитку ресторанного господарства;
- формування продукції, яка випускається в барах;
- визначення кола обов’язків та правил роботи сомельє;
- вивчення основ складання винної карти.
Результати навчання: Здатність розв’язувати спеціалізовані завдання та практичні проблеми діяльності суб'єктів готельного і ресторанного бізнесу, що передбачає застосування теорій та методів системи наук, які формують концепції гостинності і характеризується комплексністю та невизначеністю умов
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Готельно-ресторанна індустрія світу та України
Організація послуг харчування
Правове регулювання готельно-ресторанного бізнесу
Технологія виробництва продукції в ресторанному господарстві
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна програма дисципліни «Барна справа та організація роботи
сомельє» розроблена для студентів, які навчаються за напрямом 241
«Готельно-ресторанна справа».
Дисципліна спрямована на набуття здобувачами вищої освіти
теоретичних та практичних знань щодо нових тенденцій в
обслуговуванні споживачів, особливостей організації роботи сомельє;
отримання навичок роботи та їх застосування на підприємствах
ресторанного бізнесу.
Дисципліна «Барна справа та організація роботи сомельє» є вибірковою
дисципліною з спеціальності готельно-ресторанна справа для освітньої
програми підготовки бакалаврів, яка викладається в 8 семестрі в обсязі 5
кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS).
Опис: Особливості організації і функціонування барів.Організація праці обслуговуючого персоналу бару
Матеріально-технічне забезпечення барів
Підготовка бару до обслуговування відвідувачів
Організація обслуговування відвідувачів у барі
Основні правила приготування та оформлення змішаних напоїв
Приготування основних видів напоїв: коктейлів, моктейлів, напоїв з плодів, ягід, овочів, соків та гарячих напоїв
Приготування основних видів напоїв: змішаних напоїв,
тонізуючих і прохолоджуючих напоїв, групових змішаних напоїв.
Основи організації роботи сомельє. Винна карта
Обслуговування гостей винами. Правила споживання вин
Методи та критерії оцінювання: Оцінка знань студентів з дисципліни проводиться за результатами поточного та підсумкового контролю.
Поточний контроль (30%) здійснюється на заняттях: практичні роботи; захист звітів з практичної роботи; усне та особисте опитування.
Підсумковий контроль (70%) здійснюється під час іспиту: письмова компонентна (60%); усна компонентна (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Враховуються бали набрані на поточному тестуванні, самостійній роботі та бали підсумкового тестування. При цьому обов’язково враховуються присутність на заняттях та активність студента під час практичного заняття; недопустимість пропусків та запізнень на заняття; користування мобільним телефоном, планшетом чи іншими мобільними пристроями під час заняття в цілях не пов’язаних з
навчанням; списування та плагіат; несвоєчасне виконання поставленого
завдання і т. ін.
Жодні форми порушення академічної доброчесності не толеруються
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДСТУ 3862-99 "Громадське харчування. Терміни та визначення" (зі змінами) (Наказ Держстандарту України від 26.03.99 № 163).
2. ДСТУ 4281-2004 "Заклади ресторанного господарства. Класифікація". К.: Держстандарт України, 2004.
3. Мальська М.П., Гаталюк Н.М., Ганич Н.М. Ресторання справа:
технологія та організація обслуговування туристів (теорія та
практика), підручник / М.П.Мальська, О.М.Гаталюк, Н.М.Ганич.
К: Центр учбової літератури, 2013. 304 с.
4. Сало Я. М. Організація роботи барів / Я.М. Сало. Львів : Афіна, 2010. 315 с.
5. Ростовський В.С., Шаман С.М. Барна справа. Підруч. К.: Центр
учбової літератури, 2008. 398с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).