Барна справа та організація роботи сомельє

Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.02.E.058
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.е.н., доц., доцент кафедри туризму Роїк О. Р.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчальної дисципліни є: вивчення торгово-економічної діяльності сучасних барів, їх типізацію і організаційну структуру, ознайомлення з компонентами, які використовуються для приготування змішаних напоїв і коктейлів, питання створення і виробництва цих напоїв; формування здобувачами теоретичних знань з наукових основ зберігання та споживання алкогольних напоїв шляхом поглибленого вивчення основних підходів, принципів і методів роботи сомельє
Завдання: Основними завданнями дисципліни є: - ознайомлення з характеристиками барів і проблеми їх створення і функціонування; - формування технологічних, технічних і соціально-психологічних проблем, які виникають у результаті діяльності менеджера барної справи у сучасних умовах розвитку ресторанного господарства; - формування продукції, яка випускається в барах; - визначення кола обов’язків та правил роботи сомельє; - вивчення основ складання винної карти.
Результати навчання: Здатність розв’язувати спеціалізовані завдання та практичні проблеми діяльності суб'єктів готельного і ресторанного бізнесу, що передбачає застосування теорій та методів системи наук, які формують концепції гостинності і характеризується комплексністю та невизначеністю умов
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Готельно-ресторанна індустрія світу та України Організація послуг харчування Правове регулювання готельно-ресторанного бізнесу Технологія виробництва продукції в ресторанному господарстві
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна програма дисципліни «Барна справа та організація роботи сомельє» розроблена для студентів, які навчаються за напрямом 241 «Готельно-ресторанна справа». Дисципліна спрямована на набуття здобувачами вищої освіти теоретичних та практичних знань щодо нових тенденцій в обслуговуванні споживачів, особливостей організації роботи сомельє; отримання навичок роботи та їх застосування на підприємствах ресторанного бізнесу. Дисципліна «Барна справа та організація роботи сомельє» є вибірковою дисципліною з спеціальності готельно-ресторанна справа для освітньої програми підготовки бакалаврів, яка викладається в 8 семестрі в обсязі 5 кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS).
Опис: Особливості організації і функціонування барів.Організація праці обслуговуючого персоналу бару Матеріально-технічне забезпечення барів Підготовка бару до обслуговування відвідувачів Організація обслуговування відвідувачів у барі Основні правила приготування та оформлення змішаних напоїв Приготування основних видів напоїв: коктейлів, моктейлів, напоїв з плодів, ягід, овочів, соків та гарячих напоїв Приготування основних видів напоїв: змішаних напоїв, тонізуючих і прохолоджуючих напоїв, групових змішаних напоїв. Основи організації роботи сомельє. Винна карта Обслуговування гостей винами. Правила споживання вин
Методи та критерії оцінювання: Оцінка знань студентів з дисципліни проводиться за результатами поточного та підсумкового контролю. Поточний контроль (30%) здійснюється на заняттях: практичні роботи; захист звітів з практичної роботи; усне та особисте опитування. Підсумковий контроль (70%) здійснюється під час іспиту: письмова компонентна (60%); усна компонентна (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Враховуються бали набрані на поточному тестуванні, самостійній роботі та бали підсумкового тестування. При цьому обов’язково враховуються присутність на заняттях та активність студента під час практичного заняття; недопустимість пропусків та запізнень на заняття; користування мобільним телефоном, планшетом чи іншими мобільними пристроями під час заняття в цілях не пов’язаних з навчанням; списування та плагіат; несвоєчасне виконання поставленого завдання і т. ін. Жодні форми порушення академічної доброчесності не толеруються
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. ДСТУ 3862-99 "Громадське харчування. Терміни та визначення" (зі змінами) (Наказ Держстандарту України від 26.03.99 № 163). 2. ДСТУ 4281-2004 "Заклади ресторанного господарства. Класифікація". К.: Держстандарт України, 2004. 3. Мальська М.П., Гаталюк Н.М., Ганич Н.М. Ресторання справа: технологія та організація обслуговування туристів (теорія та практика), підручник / М.П.Мальська, О.М.Гаталюк, Н.М.Ганич. К: Центр учбової літератури, 2013. 304 с. 4. Сало Я. М. Організація роботи барів / Я.М. Сало. Львів : Афіна, 2010. 315 с. 5. Ростовський В.С., Шаман С.М. Барна справа. Підруч. К.: Центр учбової літератури, 2008. 398с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).