Менеджмент готельно-ресторанної справи
Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.00.O.030
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Стадницька Юлія Юріївна, к.е.н., старший викладач кафедри туризму
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
- здатність розв’язувати спеціалізовані завдання та практичні проблеми діяльності суб'єктів готельного і ресторанного бізнесу, що передбачає застосування теорій та методів системи наук, які формують концепції гостинності і характеризується комплексністю та невизначеністю умов;
- здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, вести здоровий спосіб життя;
- здатність діяти соціально відповідально та свідомо, реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні;
- здатність вчитися і оволодівати сучасними знанннями;
- навички використання інформаційних і комунікаційних технологій;
- здатність працювати в команді;
- здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
-
фахові компетентності:
- здатність формувати та реалізовувати ефективні зовнішні та внутрішні комунікації на підприємствах сфери гостинності, навички взаємодії;
- здатність управляти підприємством, приймати рішення у господарській діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу;
- здатність розробляти нові послуги (продукцію) з використанням інноваційних технологій виробництва та обслуговування споживачів;
- здатність ініціювати концепцію розвитку бізнесу, формулювати бізнес-ідею розвитку суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу;
- здатність здійснювати планування, управління і контроль діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
- застосовувати сучасні інформаційні технології для організації роботи закладів готельного та ресторанного господарства;
- здійснювати ефективний контроль якості продуктів та послуг закладів готельного і ресторанного господарства;
- визначати та формувати організаційну структуру підрозділів, координувати їх діяльність, визначати їх завдання та штатний розклад, вимоги до кваліфікації персоналу;
- визначати та формувати організаційну структуру підрозділів, координувати їх діяльність, визначати їх завдання та штатний розклад, вимоги до кваліфікації персоналу;
- розуміти економічні процеси та здійснювати планування, управління і контроль діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу;
- виконувати самостійно завдання, розв’язувати задачі і проблеми, застосовувати їх в різних професійних ситуаціях та відповідати за результати своєї діяльності;
- аргументовано відстоювати свої погляди у розв’язанні професійних завдань при організації ефективних комунікацій зі споживачами та суб’єктами готельного та ресторанного бізнесу;
- презентувати власні проекти і розробки, аргументувати свої пропозиції щодо розвитку бізнесу;
- діяти у відповідності з принципами соціальної відповідальності та громадянської свідомості;
- уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською);
- здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях;
- володіння достатніми знаннями різних теорій в галузі комунікацій, що дасть можливість організації комунікаційної взаємодії за допомогою сучасних комунікаційних технологій.
- здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
- здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
- здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні
навчальні дисципліни
Економіка готельного і ресторанного бізнесу
Організація готельного господарства ч.1
Супутні і наступні
навчальні дисципліни
Маркетинг та рекламно-інформаційна діяльність в готельно-ресторанному бізнесі
Організація анімаційної діяльності в готельно-ресторанному бізнесі
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Менеджмент готельно-ресторанної справи» ознайомлює студентів з основами управління організаціями у сфері готельно-ресторанного бізнесу, колективами; методами, принципами та функціями менеджменту; сучасними детермінантами менеджменту готелів та ресторанів; системою менеджменту в готельно-ресторанній справі ; комунікаційним процесом в системі управління готелями та ресторанами; мікро- та макросередовищами бізнесу та організацій сфери обслуговування; основними засадами управління конфліктами; моделями і методи прийняття управлінського рішення; загальною характеристикою стилів керівництва. Підготовлені фахівці отримують здатність розв’язувати спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері готельно-ресторанного бізнесу або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів управління і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
Опис: Тема 1. Поняття та сутність менеджменту готельно-ресторанного бізнесу
Тема 2. Визначення організації як соціальної структури
Тема 3. Моделювання організаційних структур управління
Тема 4. Фактори, принципи й функції менеджменту та їх розвиток в умовах ринкової економіки
Тема 5. Організація виробництва послуг як функція менеджменту
Тема 6. Мотивація й стимулювання в готельно-ресторанному бізнесі
Тема 7. Функція контролю у готельно-ресторанному бізнесі
Тема 8. Планування як функція менеджменту
Тема 9. Значення системи методів менеджменту в роботі підприємств готельно-ресторанного бізнесу
Тема 10. Управлінські рішення в менеджменті підприємств готельно-ресторанного бізнесу
Тема 11. Сучасні технології управління діяльністю колективів
Тема 12. Комунікаційні процеси в системі управління 2
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів
Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: письмовий експрес-контроль; виконання практичних робіт; захист звітів з лабораторних робіт.
Підсумковий контроль (60%) здійснюється під час проведення екзамену: письмова компонента (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль:
Виконання та захист практичних робіт - 16 балів
Виконання та захист лабораторних робіт - 20 балів
Разом за поточний контроль - 40 балів
Екзаменаційний контроль:
Усна компонента - 10 балів
Письмова компонента - 50 балів
Разом за екзаменаційний контроль-60 балів
Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 7. НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
1. Матеріали у Віртуальному навчальному середовищі Львівської політехніки: Менеджмент готельно-ресторанного бізнесу . [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=13886
8. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
Базова
1. Андренко І. Б. Менеджмент готельно-ресторанного господарства: підручник / І. Б. Андренко, О. М. Кравець, І. М. Писаревський ; Харк. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Х. : ХНУМГ, 2014. – 431 с.
2. Менеджмент ресторанного господарства: навч. посіб.: [для вищ. навч. закл.] / [Г.Т. П'ятницька, Н.О. П'ятницька, Л.В. Лукашова та ін.] за ред. Г.Т. П'ятницької. - К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2008 р. - 374 с.
3. Менеджмент готельно-ресторанного бізнесу: навч. посіб: / Г.Б. Мунін, Ю.О. Карягін, Х.Й. Роглєв, С.І. Руденко; за заг. ред. М.М. Поплавського, О.О. Гаца. – К.: Кондор, 2008. – 460 с.
4. Нечаюк Л.І. Готельно-ресторанний бізнес: менеджмент: навч. посіб / Л.І. Нечаюк, Н.О. Нечаюк.- К.: Центр навч. літератури, 2006.-348 с.
5. Менеджмент ресторанного господарства : навч. посібник / Г. Т. П'ятницька, Н. О. П'ятницька, Л. В. Лукашова та ін. ; за ред. Г. Т. П'ятницької. – 2-ге вид., переробл. і допов. – К. : КНТЕУ, 2010. – 430 с.
6. Федорченко В.К. Уніфіковані технології готельних послуг : Навч. посібник / В.К. Федорченко, Л.Г. Лук'янова, Т.Т. Дорошенко, І.М. Мініч. - К. : Вища шк., 2001. - 238 с.
7. Моргулець О. Б.Менеджмент у сфері послуг. Навч. посіб. - К.: Центр учбової літератури, 2012. - 384 с.
8. Дикань Н.В., Борисенко Л.І. Менеджмент: Навч. посіб. — К.: Знання, 2008. — 389 с.
9. Федулова Л.І. Сучасні концепції менеджменту. Навч. посібник / За. ред. д-ра екон. наук, проф. Л.І. Федулової. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 536 с.
10. Мунін Г.Б., Змійов А.О., Зінов'єв Г.О., Самарцев Є.В., Гаца О.О., Максимець
К.П, Роглєв Х. Й. Управління сучасним готельним комплексом: Навч. посіб. / За редакцією члена -кор. НАН України, д.е.н., професора Дорогунцова С.І. – К.: Ліра , 2005. – 520 с.
11. Архіпов В. В. Організація ресторанного господарства., Навч. посібник /В.В. Архіпов – К.: Центр учбової літератури ; фірма ”Інкос”, 2007. – 280 с.
Допоміжна
1. Тарнавська Н.П. Менеджмент. Теорія та практика. — Тернопіль, 1997.
2. Економічна енциклопедія : у трьох томах. Т. 3 / [редкол.: С.В. Мочерний (відп. ред) та ін.] – К. : Видавничий центр «Академія», 2002.
3. Лопатовський В. Г. Аналіз зовнішнього середовища підприємства : характерні риси та перспективи проведення. Вісник Хмельницького національного університету. 2009. Вип. 2
4. Мельник М. І. Класифікація бізнес-середовища: системний підхід. Регіональна економіка. 2008. № 2. С.251-260.
5. Ігнатьєва І.А.Стратегічний менеджмент: Підруч./ І.А.Ігнатьєва.- К.: Каравела, 2008.- 480 с.
6. Ковальчук Т.І. Менеджмент та маркетинг у громадському харчуванні:Тлумачний термінолог. словник (англійська, російська та українська мови)/Т.І.Ковальчук; МОН України, ПУСК України.- К.: Центр учб. літ-ри., 2008.-208 с.
7. Осовська Г.В. Менеджмент організацій: Навч. посіб./ Г.В.Осовська,О.А.Осовський.- К.: Кондор, 2007.- 676 с.
8. Сокол Т.Г. Організація обслуговування в готелях і туркомплексах :підручник / Т.Г. Сокол. - К. : Альтерпрес, 2009. - 447 с.
9. Федоренко В.Г.Основи менеджменту: Підруч./ В.Г.Федоренко.- Київ: Алерта, 2007.- 420 с.
9. ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ
1. Журнал «Академія гостинності»: http://hotel-rest.com.ua./
2. Готельно-рестораний бізнес: http://hotelbiz.com.ua/
3. Інформаційний розділ в Internet про готелі та готельні мережі // www.hotels.net.
4. Готельний та ресторанний бізнес: http://prohotclia.com.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Менеджмент готельно-ресторанної справи (курсова робота)
Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.00.O.033
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Стадницька Юлія Юріївна, к.е.н., старший викладач кафедри туризму
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
здатність розв’язувати спеціалізовані завдання та практичні проблеми діяльності суб'єктів готельного і ресторанного бізнесу, що передбачає застосування теорій та методів системи наук, які формують концепції гостинності і характеризується комплексністю та невизначеністю умов;
- здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, вести здоровий спосіб життя;
- здатність діяти соціально відповідально та свідомо, реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні;
- здатність вчитися і оволодівати сучасними знанннями;
- навички використання інформаційних і комунікаційних технологій;
- здатність працювати в команді;
- здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
фахові компетентності:
- здатність формувати та реалізовувати ефективні зовнішні та внутрішні комунікації на підприємствах сфери гостинності, навички взаємодії;
- здатність управляти підприємством, приймати рішення у господарській діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу;
- здатність розробляти нові послуги (продукцію) з використанням інноваційних технологій виробництва та обслуговування споживачів;
- здатність ініціювати концепцію розвитку бізнесу, формулювати бізнес-ідею розвитку суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу;
- здатність здійснювати планування, управління і контроль діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
- застосовувати сучасні інформаційні технології для організації роботи закладів готельного та ресторанного господарства;
- здійснювати ефективний контроль якості продуктів та послуг закладів готельного і ресторанного господарства;
- визначати та формувати організаційну структуру підрозділів, координувати їх діяльність, визначати їх завдання та штатний розклад, вимоги до кваліфікації персоналу;
- визначати та формувати організаційну структуру підрозділів, координувати їх діяльність, визначати їх завдання та штатний розклад, вимоги до кваліфікації персоналу;
- розуміти економічні процеси та здійснювати планування, управління і контроль діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу;
- виконувати самостійно завдання, розв’язувати задачі і проблеми, застосовувати їх в різних професійних ситуаціях та відповідати за результати своєї діяльності;
- аргументовано відстоювати свої погляди у розв’язанні професійних завдань при організації ефективних комунікацій зі споживачами та суб’єктами готельного та ресторанного бізнесу;
- презентувати власні проекти і розробки, аргументувати свої пропозиції щодо розвитку бізнесу;
- діяти у відповідності з принципами соціальної відповідальності та громадянської свідомості;
- уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською);
- здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях;
- володіння достатніми знаннями різних теорій в галузі комунікацій, що дасть можливість організації комунікаційної взаємодії за допомогою сучасних комунікаційних технологій.
- здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
- здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
- здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні
навчальні дисципліни
Економіка готельного і ресторанного бізнесу
Організація готельного господарства ч.1
Супутні і наступні
навчальні дисципліни
Маркетинг та рекламно-інформаційна діяльність в готельно-ресторанному бізнесі
Організація анімаційної діяльності в готельно-ресторанному бізнесі
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Менеджмент готельно-ресторанної справи» ознайомлює студентів з основами управління організаціями у сфері готельно-ресторанного бізнесу, колективами; методами, принципами та функціями менеджменту; сучасними детермінантами менеджменту готелів та ресторанів; системою менеджменту в готельно-ресторанній справі ; комунікаційним процесом в системі управління готелями та ресторанами; мікро- та макросередовищами бізнесу та організацій сфери обслуговування; основними засадами управління конфліктами; моделями і методи прийняття управлінського рішення; загальною характеристикою стилів керівництва. Підготовлені фахівці отримують здатність розв’язувати спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері готельно-ресторанного бізнесу або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів управління і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
Опис: Володіючи системою знань щодо особливостей зарубіжного менеджменту, українські науковці, здійснюють спроби побудувати систему цінностей і сформувати норми поведінки для українських менеджерів, бізнесменів та підприємців. Разом з тим, сучасний менеджмент залишається інноваційною наукою, яка разом із формуванням ринкової економіки, розвитком підприємництва в Україні, сприяє створенню конкурентних умов і конкурентоспроможності, формуванню сприятливих передумов для активізації діяльності підприємств туристичної сфери.
Тема курсової роботи: «Удосконалення системи менеджменту організації (наприкладі організації готельно-ресторанної справи».
Студент самостійно або запропонований викладечем вибирає обєкт дослідження.
Курсова робота повинна містити:
1. Титульний лист.
2. Завдання.
3. Зміст курсової роботи.
4. Вступ;
5. Основну частину.
6. Висновки.
7. Список використаних джерел;
8. Додатки.
Обсяг курсової роботи повинен бути в межах 40-50 сторінок тексту.
Курсова робота виконується протягом одного семестру і здається на кафедру туризму не пізніше, ніж за 2 тижні до початку заліково-екзаменаційної сесії.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного контролю.
Поточний контроль (100%): виконання курсової роботи; захист курсової роботи
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі
Поточний контроль
Виконання курсової роботи -60 балів
Захист курсової роботи - 40 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Електронний навчально-методичний комплекс «Менеджмент готельно-ресторанної справи» для студентів Інституту сталого розвитку ім. В. Чорновола напряму підготовки 241 «Готельно-ресторанна справа», розміщено за адресою: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=17778
8. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
Базова
1. Андренко І. Б. Менеджмент готельно-ресторанного господарства: підручник / І. Б. Андренко, О. М. Кравець, І. М. Писаревський ; Харк. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Х. : ХНУМГ, 2014. – 431 с.
2. Менеджмент ресторанного господарства: навч. посіб.: [для вищ. навч. закл.] / [Г.Т. П'ятницька, Н.О. П'ятницька, Л.В. Лукашова та ін.] за ред. Г.Т. П'ятницької. - К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2008 р. - 374 с.
3. Менеджмент готельно-ресторанного бізнесу: навч. посіб: / Г.Б. Мунін, Ю.О. Карягін, Х.Й. Роглєв, С.І. Руденко; за заг. ред. М.М. Поплавського, О.О. Гаца. – К.: Кондор, 2008. – 460 с.
4. Нечаюк Л.І. Готельно-ресторанний бізнес: менеджмент: навч. посіб / Л.І. Нечаюк, Н.О. Нечаюк.- К.: Центр навч. літератури, 2006.-348 с.
5. Менеджмент ресторанного господарства : навч. посібник / Г. Т. П'ятницька, Н. О. П'ятницька, Л. В. Лукашова та ін. ; за ред. Г. Т. П'ятницької. – 2-ге вид., переробл. і допов. – К. : КНТЕУ, 2010. – 430 с.
6. Федорченко В.К. Уніфіковані технології готельних послуг : Навч. посібник / В.К. Федорченко, Л.Г. Лук'янова, Т.Т. Дорошенко, І.М. Мініч. - К. : Вища шк., 2001. - 238 с.
7. Моргулець О. Б.Менеджмент у сфері послуг. Навч. посіб. - К.: Центр учбової літератури, 2012. - 384 с.
8. Дикань Н.В., Борисенко Л.І. Менеджмент: Навч. посіб. — К.: Знання, 2008. — 389 с.
9. Федулова Л.І. Сучасні концепції менеджменту. Навч. посібник / За. ред. д-ра екон. наук, проф. Л.І. Федулової. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 536 с.
10. Мунін Г.Б., Змійов А.О., Зінов'єв Г.О., Самарцев Є.В., Гаца О.О., Максимець
К.П, Роглєв Х. Й. Управління сучасним готельним комплексом: Навч. посіб. / За редакцією члена -кор. НАН України, д.е.н., професора Дорогунцова С.І. – К.: Ліра , 2005. – 520 с.
11. Архіпов В. В. Організація ресторанного господарства., Навч. посібник /В.В. Архіпов – К.: Центр учбової літератури ; фірма ”Інкос”, 2007. – 280 с.
Допоміжна
1. Тарнавська Н.П. Менеджмент. Теорія та практика. — Тернопіль, 1997.
2. Економічна енциклопедія : у трьох томах. Т. 3 / [редкол.: С.В. Мочерний (відп. ред) та ін.] – К. : Видавничий центр «Академія», 2002.
3. Лопатовський В. Г. Аналіз зовнішнього середовища підприємства : характерні риси та перспективи проведення. Вісник Хмельницького національного університету. 2009. Вип. 2
4. Мельник М. І. Класифікація бізнес-середовища: системний підхід. Регіональна економіка. 2008. № 2. С.251-260.
5. Ігнатьєва І.А.Стратегічний менеджмент: Підруч./ І.А.Ігнатьєва.- К.: Каравела, 2008.- 480 с.
6. Ковальчук Т.І. Менеджмент та маркетинг у громадському харчуванні:Тлумачний термінолог. словник (англійська, російська та українська мови)/Т.І.Ковальчук; МОН України, ПУСК України.- К.: Центр учб. літ-ри., 2008.-208 с.
7. Осовська Г.В. Менеджмент організацій: Навч. посіб./ Г.В.Осовська,О.А.Осовський.- К.: Кондор, 2007.- 676 с.
8. Сокол Т.Г. Організація обслуговування в готелях і туркомплексах :підручник / Т.Г. Сокол. - К. : Альтерпрес, 2009. - 447 с.
9. Федоренко В.Г.Основи менеджменту: Підруч./ В.Г.Федоренко.- Київ: Алерта, 2007.- 420 с.
9. ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ
1. Журнал «Академія гостинності»: http://hotel-rest.com.ua./
2. Готельно-рестораний бізнес: http://hotelbiz.com.ua/
3. Інформаційний розділ в Internet про готелі та готельні мережі // www.hotels.net.
4. Готельний та ресторанний бізнес: http://prohotclia.com.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).