Менеджмент готельно-ресторанної справи
Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.00.O.030
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Стадницька Юлія Юріївна, к.е.н., старший викладач кафедри туризму
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
- здатність розв’язувати спеціалізовані завдання та практичні проблеми діяльності суб'єктів готельного і ресторанного бізнесу, що передбачає застосування теорій та методів системи наук, які формують концепції гостинності і характеризується комплексністю та невизначеністю умов;
- здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, вести здоровий спосіб життя;
- здатність діяти соціально відповідально та свідомо, реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні;
- здатність вчитися і оволодівати сучасними знанннями;
- навички використання інформаційних і комунікаційних технологій;
- здатність працювати в команді;
- здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
-
фахові компетентності:
- здатність формувати та реалізовувати ефективні зовнішні та внутрішні комунікації на підприємствах сфери гостинності, навички взаємодії;
- здатність управляти підприємством, приймати рішення у господарській діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу;
- здатність розробляти нові послуги (продукцію) з використанням інноваційних технологій виробництва та обслуговування споживачів;
- здатність ініціювати концепцію розвитку бізнесу, формулювати бізнес-ідею розвитку суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу;
- здатність здійснювати планування, управління і контроль діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
- застосовувати сучасні інформаційні технології для організації роботи закладів готельного та ресторанного господарства;
- здійснювати ефективний контроль якості продуктів та послуг закладів готельного і ресторанного господарства;
- визначати та формувати організаційну структуру підрозділів, координувати їх діяльність, визначати їх завдання та штатний розклад, вимоги до кваліфікації персоналу;
- визначати та формувати організаційну структуру підрозділів, координувати їх діяльність, визначати їх завдання та штатний розклад, вимоги до кваліфікації персоналу;
- розуміти економічні процеси та здійснювати планування, управління і контроль діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу;
- виконувати самостійно завдання, розв’язувати задачі і проблеми, застосовувати їх в різних професійних ситуаціях та відповідати за результати своєї діяльності;
- аргументовано відстоювати свої погляди у розв’язанні професійних завдань при організації ефективних комунікацій зі споживачами та суб’єктами готельного та ресторанного бізнесу;
- презентувати власні проекти і розробки, аргументувати свої пропозиції щодо розвитку бізнесу;
- діяти у відповідності з принципами соціальної відповідальності та громадянської свідомості;
- уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською);
- здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях;
- володіння достатніми знаннями різних теорій в галузі комунікацій, що дасть можливість організації комунікаційної взаємодії за допомогою сучасних комунікаційних технологій.
- здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
- здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
- здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні
навчальні дисципліни
Економіка готельного і ресторанного бізнесу
Організація готельного господарства ч.1
Супутні і наступні
навчальні дисципліни
Маркетинг та рекламно-інформаційна діяльність в готельно-ресторанному бізнесі
Організація анімаційної діяльності в готельно-ресторанному бізнесі
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Менеджмент готельно-ресторанної справи» ознайомлює студентів з основами управління організаціями у сфері готельно-ресторанного бізнесу, колективами; методами, принципами та функціями менеджменту; сучасними детермінантами менеджменту готелів та ресторанів; системою менеджменту в готельно-ресторанній справі ; комунікаційним процесом в системі управління готелями та ресторанами; мікро- та макросередовищами бізнесу та організацій сфери обслуговування; основними засадами управління конфліктами; моделями і методи прийняття управлінського рішення; загальною характеристикою стилів керівництва. Підготовлені фахівці отримують здатність розв’язувати спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері готельно-ресторанного бізнесу або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів управління і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
Опис: Тема 1. Поняття та сутність менеджменту готельно-ресторанного бізнесу
Тема 2. Визначення організації як соціальної структури
Тема 3. Моделювання організаційних структур управління
Тема 4. Фактори, принципи й функції менеджменту та їх розвиток в умовах ринкової економіки
Тема 5. Організація виробництва послуг як функція менеджменту
Тема 6. Мотивація й стимулювання в готельно-ресторанному бізнесі
Тема 7. Функція контролю у готельно-ресторанному бізнесі
Тема 8. Планування як функція менеджменту
Тема 9. Значення системи методів менеджменту в роботі підприємств готельно-ресторанного бізнесу
Тема 10. Управлінські рішення в менеджменті підприємств готельно-ресторанного бізнесу
Тема 11. Сучасні технології управління діяльністю колективів
Тема 12. Комунікаційні процеси в системі управління 2
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів
Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: письмовий експрес-контроль; виконання практичних робіт; захист звітів з лабораторних робіт.
Підсумковий контроль (60%) здійснюється під час проведення екзамену: письмова компонента (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль:
Виконання та захист практичних робіт - 16 балів
Виконання та захист лабораторних робіт - 20 балів
Разом за поточний контроль - 40 балів
Екзаменаційний контроль:
Усна компонента - 10 балів
Письмова компонента - 50 балів
Разом за екзаменаційний контроль-60 балів
Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 7. НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
1. Матеріали у Віртуальному навчальному середовищі Львівської політехніки: Менеджмент готельно-ресторанного бізнесу . [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=13886
8. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
Базова
1. Андренко І. Б. Менеджмент готельно-ресторанного господарства: підручник / І. Б. Андренко, О. М. Кравець, І. М. Писаревський ; Харк. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Х. : ХНУМГ, 2014. – 431 с.
2. Менеджмент ресторанного господарства: навч. посіб.: [для вищ. навч. закл.] / [Г.Т. П'ятницька, Н.О. П'ятницька, Л.В. Лукашова та ін.] за ред. Г.Т. П'ятницької. - К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2008 р. - 374 с.
3. Менеджмент готельно-ресторанного бізнесу: навч. посіб: / Г.Б. Мунін, Ю.О. Карягін, Х.Й. Роглєв, С.І. Руденко; за заг. ред. М.М. Поплавського, О.О. Гаца. – К.: Кондор, 2008. – 460 с.
4. Нечаюк Л.І. Готельно-ресторанний бізнес: менеджмент: навч. посіб / Л.І. Нечаюк, Н.О. Нечаюк.- К.: Центр навч. літератури, 2006.-348 с.
5. Менеджмент ресторанного господарства : навч. посібник / Г. Т. П'ятницька, Н. О. П'ятницька, Л. В. Лукашова та ін. ; за ред. Г. Т. П'ятницької. – 2-ге вид., переробл. і допов. – К. : КНТЕУ, 2010. – 430 с.
6. Федорченко В.К. Уніфіковані технології готельних послуг : Навч. посібник / В.К. Федорченко, Л.Г. Лук'янова, Т.Т. Дорошенко, І.М. Мініч. - К. : Вища шк., 2001. - 238 с.
7. Моргулець О. Б.Менеджмент у сфері послуг. Навч. посіб. - К.: Центр учбової літератури, 2012. - 384 с.
8. Дикань Н.В., Борисенко Л.І. Менеджмент: Навч. посіб. — К.: Знання, 2008. — 389 с.
9. Федулова Л.І. Сучасні концепції менеджменту. Навч. посібник / За. ред. д-ра екон. наук, проф. Л.І. Федулової. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 536 с.
10. Мунін Г.Б., Змійов А.О., Зінов'єв Г.О., Самарцев Є.В., Гаца О.О., Максимець
К.П, Роглєв Х. Й. Управління сучасним готельним комплексом: Навч. посіб. / За редакцією члена -кор. НАН України, д.е.н., професора Дорогунцова С.І. – К.: Ліра , 2005. – 520 с.
11. Архіпов В. В. Організація ресторанного господарства., Навч. посібник /В.В. Архіпов – К.: Центр учбової літератури ; фірма ”Інкос”, 2007. – 280 с.
Допоміжна
1. Тарнавська Н.П. Менеджмент. Теорія та практика. — Тернопіль, 1997.
2. Економічна енциклопедія : у трьох томах. Т. 3 / [редкол.: С.В. Мочерний (відп. ред) та ін.] – К. : Видавничий центр «Академія», 2002.
3. Лопатовський В. Г. Аналіз зовнішнього середовища підприємства : характерні риси та перспективи проведення. Вісник Хмельницького національного університету. 2009. Вип. 2
4. Мельник М. І. Класифікація бізнес-середовища: системний підхід. Регіональна економіка. 2008. № 2. С.251-260.
5. Ігнатьєва І.А.Стратегічний менеджмент: Підруч./ І.А.Ігнатьєва.- К.: Каравела, 2008.- 480 с.
6. Ковальчук Т.І. Менеджмент та маркетинг у громадському харчуванні:Тлумачний термінолог. словник (англійська, російська та українська мови)/Т.І.Ковальчук; МОН України, ПУСК України.- К.: Центр учб. літ-ри., 2008.-208 с.
7. Осовська Г.В. Менеджмент організацій: Навч. посіб./ Г.В.Осовська,О.А.Осовський.- К.: Кондор, 2007.- 676 с.
8. Сокол Т.Г. Організація обслуговування в готелях і туркомплексах :підручник / Т.Г. Сокол. - К. : Альтерпрес, 2009. - 447 с.
9. Федоренко В.Г.Основи менеджменту: Підруч./ В.Г.Федоренко.- Київ: Алерта, 2007.- 420 с.
9. ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ
1. Журнал «Академія гостинності»: http://hotel-rest.com.ua./
2. Готельно-рестораний бізнес: http://hotelbiz.com.ua/
3. Інформаційний розділ в Internet про готелі та готельні мережі // www.hotels.net.
4. Готельний та ресторанний бізнес: http://prohotclia.com.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Менеджмент готельно-ресторанної справи (курсова робота)
Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.00.O.033
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Стадницька Юлія Юріївна, к.е.н., старший викладач кафедри туризму
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
здатність розв’язувати спеціалізовані завдання та практичні проблеми діяльності суб'єктів готельного і ресторанного бізнесу, що передбачає застосування теорій та методів системи наук, які формують концепції гостинності і характеризується комплексністю та невизначеністю умов;
- здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, вести здоровий спосіб життя;
- здатність діяти соціально відповідально та свідомо, реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні;
- здатність вчитися і оволодівати сучасними знанннями;
- навички використання інформаційних і комунікаційних технологій;
- здатність працювати в команді;
- здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
фахові компетентності:
- здатність формувати та реалізовувати ефективні зовнішні та внутрішні комунікації на підприємствах сфери гостинності, навички взаємодії;
- здатність управляти підприємством, приймати рішення у господарській діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу;
- здатність розробляти нові послуги (продукцію) з використанням інноваційних технологій виробництва та обслуговування споживачів;
- здатність ініціювати концепцію розвитку бізнесу, формулювати бізнес-ідею розвитку суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу;
- здатність здійснювати планування, управління і контроль діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
- застосовувати сучасні інформаційні технології для організації роботи закладів готельного та ресторанного господарства;
- здійснювати ефективний контроль якості продуктів та послуг закладів готельного і ресторанного господарства;
- визначати та формувати організаційну структуру підрозділів, координувати їх діяльність, визначати їх завдання та штатний розклад, вимоги до кваліфікації персоналу;
- визначати та формувати організаційну структуру підрозділів, координувати їх діяльність, визначати їх завдання та штатний розклад, вимоги до кваліфікації персоналу;
- розуміти економічні процеси та здійснювати планування, управління і контроль діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу;
- виконувати самостійно завдання, розв’язувати задачі і проблеми, застосовувати їх в різних професійних ситуаціях та відповідати за результати своєї діяльності;
- аргументовано відстоювати свої погляди у розв’язанні професійних завдань при організації ефективних комунікацій зі споживачами та суб’єктами готельного та ресторанного бізнесу;
- презентувати власні проекти і розробки, аргументувати свої пропозиції щодо розвитку бізнесу;
- діяти у відповідності з принципами соціальної відповідальності та громадянської свідомості;
- уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською);
- здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях;
- володіння достатніми знаннями різних теорій в галузі комунікацій, що дасть можливість організації комунікаційної взаємодії за допомогою сучасних комунікаційних технологій.
- здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
- здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
- здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні
навчальні дисципліни
Економіка готельного і ресторанного бізнесу
Організація готельного господарства ч.1
Супутні і наступні
навчальні дисципліни
Маркетинг та рекламно-інформаційна діяльність в готельно-ресторанному бізнесі
Організація анімаційної діяльності в готельно-ресторанному бізнесі
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Менеджмент готельно-ресторанної справи» ознайомлює студентів з основами управління організаціями у сфері готельно-ресторанного бізнесу, колективами; методами, принципами та функціями менеджменту; сучасними детермінантами менеджменту готелів та ресторанів; системою менеджменту в готельно-ресторанній справі ; комунікаційним процесом в системі управління готелями та ресторанами; мікро- та макросередовищами бізнесу та організацій сфери обслуговування; основними засадами управління конфліктами; моделями і методи прийняття управлінського рішення; загальною характеристикою стилів керівництва. Підготовлені фахівці отримують здатність розв’язувати спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері готельно-ресторанного бізнесу або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів управління і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
Опис: Володіючи системою знань щодо особливостей зарубіжного менеджменту, українські науковці, здійснюють спроби побудувати систему цінностей і сформувати норми поведінки для українських менеджерів, бізнесменів та підприємців. Разом з тим, сучасний менеджмент залишається інноваційною наукою, яка разом із формуванням ринкової економіки, розвитком підприємництва в Україні, сприяє створенню конкурентних умов і конкурентоспроможності, формуванню сприятливих передумов для активізації діяльності підприємств туристичної сфери.
Тема курсової роботи: «Удосконалення системи менеджменту організації (наприкладі організації готельно-ресторанної справи».
Студент самостійно або запропонований викладечем вибирає обєкт дослідження.
Курсова робота повинна містити:
1. Титульний лист.
2. Завдання.
3. Зміст курсової роботи.
4. Вступ;
5. Основну частину.
6. Висновки.
7. Список використаних джерел;
8. Додатки.
Обсяг курсової роботи повинен бути в межах 40-50 сторінок тексту.
Курсова робота виконується протягом одного семестру і здається на кафедру туризму не пізніше, ніж за 2 тижні до початку заліково-екзаменаційної сесії.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного контролю.
Поточний контроль (100%): виконання курсової роботи; захист курсової роботи
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі
Поточний контроль
Виконання курсової роботи -60 балів
Захист курсової роботи - 40 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Електронний навчально-методичний комплекс «Менеджмент готельно-ресторанної справи» для студентів Інституту сталого розвитку ім. В. Чорновола напряму підготовки 241 «Готельно-ресторанна справа», розміщено за адресою: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=17778
8. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
Базова
1. Андренко І. Б. Менеджмент готельно-ресторанного господарства: підручник / І. Б. Андренко, О. М. Кравець, І. М. Писаревський ; Харк. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Х. : ХНУМГ, 2014. – 431 с.
2. Менеджмент ресторанного господарства: навч. посіб.: [для вищ. навч. закл.] / [Г.Т. П'ятницька, Н.О. П'ятницька, Л.В. Лукашова та ін.] за ред. Г.Т. П'ятницької. - К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2008 р. - 374 с.
3. Менеджмент готельно-ресторанного бізнесу: навч. посіб: / Г.Б. Мунін, Ю.О. Карягін, Х.Й. Роглєв, С.І. Руденко; за заг. ред. М.М. Поплавського, О.О. Гаца. – К.: Кондор, 2008. – 460 с.
4. Нечаюк Л.І. Готельно-ресторанний бізнес: менеджмент: навч. посіб / Л.І. Нечаюк, Н.О. Нечаюк.- К.: Центр навч. літератури, 2006.-348 с.
5. Менеджмент ресторанного господарства : навч. посібник / Г. Т. П'ятницька, Н. О. П'ятницька, Л. В. Лукашова та ін. ; за ред. Г. Т. П'ятницької. – 2-ге вид., переробл. і допов. – К. : КНТЕУ, 2010. – 430 с.
6. Федорченко В.К. Уніфіковані технології готельних послуг : Навч. посібник / В.К. Федорченко, Л.Г. Лук'янова, Т.Т. Дорошенко, І.М. Мініч. - К. : Вища шк., 2001. - 238 с.
7. Моргулець О. Б.Менеджмент у сфері послуг. Навч. посіб. - К.: Центр учбової літератури, 2012. - 384 с.
8. Дикань Н.В., Борисенко Л.І. Менеджмент: Навч. посіб. — К.: Знання, 2008. — 389 с.
9. Федулова Л.І. Сучасні концепції менеджменту. Навч. посібник / За. ред. д-ра екон. наук, проф. Л.І. Федулової. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 536 с.
10. Мунін Г.Б., Змійов А.О., Зінов'єв Г.О., Самарцев Є.В., Гаца О.О., Максимець
К.П, Роглєв Х. Й. Управління сучасним готельним комплексом: Навч. посіб. / За редакцією члена -кор. НАН України, д.е.н., професора Дорогунцова С.І. – К.: Ліра , 2005. – 520 с.
11. Архіпов В. В. Організація ресторанного господарства., Навч. посібник /В.В. Архіпов – К.: Центр учбової літератури ; фірма ”Інкос”, 2007. – 280 с.
Допоміжна
1. Тарнавська Н.П. Менеджмент. Теорія та практика. — Тернопіль, 1997.
2. Економічна енциклопедія : у трьох томах. Т. 3 / [редкол.: С.В. Мочерний (відп. ред) та ін.] – К. : Видавничий центр «Академія», 2002.
3. Лопатовський В. Г. Аналіз зовнішнього середовища підприємства : характерні риси та перспективи проведення. Вісник Хмельницького національного університету. 2009. Вип. 2
4. Мельник М. І. Класифікація бізнес-середовища: системний підхід. Регіональна економіка. 2008. № 2. С.251-260.
5. Ігнатьєва І.А.Стратегічний менеджмент: Підруч./ І.А.Ігнатьєва.- К.: Каравела, 2008.- 480 с.
6. Ковальчук Т.І. Менеджмент та маркетинг у громадському харчуванні:Тлумачний термінолог. словник (англійська, російська та українська мови)/Т.І.Ковальчук; МОН України, ПУСК України.- К.: Центр учб. літ-ри., 2008.-208 с.
7. Осовська Г.В. Менеджмент організацій: Навч. посіб./ Г.В.Осовська,О.А.Осовський.- К.: Кондор, 2007.- 676 с.
8. Сокол Т.Г. Організація обслуговування в готелях і туркомплексах :підручник / Т.Г. Сокол. - К. : Альтерпрес, 2009. - 447 с.
9. Федоренко В.Г.Основи менеджменту: Підруч./ В.Г.Федоренко.- Київ: Алерта, 2007.- 420 с.
9. ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ
1. Журнал «Академія гостинності»: http://hotel-rest.com.ua./
2. Готельно-рестораний бізнес: http://hotelbiz.com.ua/
3. Інформаційний розділ в Internet про готелі та готельні мережі // www.hotels.net.
4. Готельний та ресторанний бізнес: http://prohotclia.com.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).