Устаткування закладів готельно-ресторанного господарства
Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.00.O.037
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Доцент Теодорович Л.В.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 2.2. Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати спеціалізовані завдання та практичні проблеми діяльності суб’єктів готельного і ресторанного бізнесу, що передбачає застосування теорій та методів системи наук, які формують концепції гостинності і характеризується комплексністю та невизначеністю умов
Загальні компетентності (ЗК)
ЗК04. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК08. Навички здійснення безпечної діяльності
Спеціальні (фахові) компетентності (СК)
СК08. Здатність розробляти, просувати, реалізовувати та організовувати споживання готельних та ресторанних послуг для різних сегментів споживачів
СК10. Здатність працювати з технічною, економічною, технологічною та іншою документацією та здійснювати розрахункові операції суб’єктом готельного та ресторанного бізнесу.
Результати навчання: Знання та вміння:
РН01. Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці основні положення законодавства, національних і міжнародних стандартів, що регламентують діяльність суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу;
РН02. Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії готельної та ресторанної справи, організації обслуговування споживачів та діяльності суб’єктів ринку готельних та ресторанних послуг, а також суміжних наук.
РН05. Розуміти принципи, процеси і технології організації роботи суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
РН07. Організовувати процес обслуговування споживачів готельних та ресторанних послуг на основі використання сучасних інформаційних, комунікаційних і сервісних технологій та дотримання стандартів якості і норм безпеки.
РН08. Застосовувати навички продуктивного спілкування зі споживачами готельних та ресторанних послуг.
Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання
У результаті вивчення начальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі комунікаційні навики:
КОМ 1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською);
КОМ 2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Організація послуг харчування; Організація готельного господарства; Організація ресторанного господарства; Технологія виробництва продукції в ресторанному господарстві.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Устаткування закладів готельно-ресторанного господарства» належить до циклу професійної та практичної підготовки і є вибірковою дисципліною для студентів, що здобувають базову вищу освіту за напрямом підготовки 241 «Готельно-ресторанна справа».
Завданням вивчення дисципліни є:
- оволодіння студентами знаннями щодо вимог до устаткування закладів готельно-ресторанного господарства;
- вивчення правил щодо оснащення житлової, адміністративної, обслуговуючої та підсобної груп приміщень закладів розміщення;
- ознайомлення із оснащенням готельного номеру побутовими приладами, аудіо- та відеотехнікою;
- вивчення характеристик устаткування для клінінгу; - вивчення технічних характеристик, номенклатуру, принцип дії та функціональне призначення механічного устаткування для закладів ресторанного господарства;
- вивчення технічних характеристик, номенклатуру, принцип дії та функціональне призначення теплового устаткування для закладів ресторанного господарства;
- вивчення технічних характеристик, номенклатуру, принцип дії та функціональне призначення холодильного устаткування для закладів ресторанного господарства;
- вивчення технічних характеристик, номенклатуру, принцип дії та функціональне призначення устаткування для шведського столу та кейтерингу;
- вивчення технічних характеристик ваговимірювального, контрольнокасового устаткування; - ознайомлення із оснащенням драйв-сервісу.
Опис: Поняття, призначення, класифікація, принципи оснащення та основні технічні характеристики устаткування закладів готельно-ресторанного господарства та вимоги до нього.
закладів готельно-ресторанного господарства.
Оснащення житлової, адміністративної, обслуговуючої та підсобної груп приміщень.
Номенклатура м'яких меблів закладів готельно-ресторанного
господарства.
Класифікація та характеристика меблів для торгових приміщень
для прийому їжі та транспортування та страв.
Оснащення готельного номеру побутовими приладами, аудіо- та
відеотехнікою.
Устаткування для клінінгу. Класифікація устаткування для професійного прибирання.
Сміттєпровід на підприємствах готельного господарства:
класифікація, устрій, експлуатація.
Устаткування ресторанного господарства.
Універсальні кухонні машини та сорту вально-калібрувальне
устаткування.
Мийне та очищувальне устаткування.
Подрібнювальне та різальне устаткування.
Устаткування для перемішування, замішування та дозувальноформувальне устаткування.
Стравоварильне та водогрійне устаткування.
Кавові станції.
Жарильно-пекарське устаткування. Пароконвектомати.
Устаткування для шведського столу та кейтерінгу.
Допоміжне устаткування.
Ваговимірювальне, контрольно-касове устаткування. Підйомнотранспортне устаткування.
Технологічні автомати та механізовані лінії. Холодильне
устаткування.
Устаткування для послуг оздоровчого комплексу, спортивних видів розваг.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання навчальних досягнень здобувача освіти здійснюють за 100-бальною шкалою оцінювання, встановленої в Університеті:
•Поточний контроль - 40 %
•Підсумковий контроль – 60%
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: лабораторні та практичні заняття, контрольні роботи, усне опитування, тести до тем.
Підсумковий контроль - екзамен (письмова та усна компоненти)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дорохин В.А. Теплове обладнання підприємств харчування. - Київ: Вища школа, 1987. - 407 с.
2. Конвісер І.О. Устаткування закладів ресторанного господарства: навч. посібник для студентів вищих навч. закладів, які навчаються за спеціальністю «Технологія харчування» / За ред. І.О. Конвісера. – К.:КНТЕУ, 2005.– 369с.
3. Мазаракі А.А., Шаповал С.Л., Тарасенко І.І. та ін. Устаткування закладів готельно-ресторанного господарства: навч. посіб./. – К.:Київ.нац. торг-економ. ун-т, 2013 – 640с.
https://knute.edu.ua/file/MTc=/81772c5be0bea3f1d07cd0c46d6ca560.pdf
4. Мирончук В.Г. Обладнання підприємств харчової промисловості, - Вінниця: нова книга, 2011.
5. Пуцентейло П. Р. Економіка і організація туристично-готельного
підприємства: навч. посіб./ П. Р. Пуцентейло. – К.: ЦУЛ, 2007.– 155 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).