Електричні мережі

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.00.O.023
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: професор, д.т.н. Сегеда Михайло Станкович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів необхідних компетентностей, набуття теоретичних знань та уявлень про електричні мережі, як частину електроенергетичної системи та основу всього господарчого комплексу країни. Оволодіння фізикою процесів передавання електричної енергії в електричних мережах. Знання основ в області теорії розрахунків та аналізу усталених режимів, достатніх для успішного виконання відповідних професійних обов’язків за даною спеціальністю та підготовка до подальшого навчання за обраною спеціалізацією.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу (ЗК1); здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях (ЗК2); здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК5); здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми (ЗК6); здатність працювати в команді (ЗК7); здатність працювати автономно (ЗК8); фахові компетентності: • Здатність вирішувати практичні задачі із застосуванням систем автоматизованого проектування і розрахунків (ФК1);. • Здатність вирішувати практичні задачі із залученням методів математики, фізики та електротехніки (ФК2); • Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з роботою електричних систем та мереж (ФК3); • Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з проблемами виробництва, передачі та розподілення електричної енергії(ФК6); • Усвідомлення необхідності постійно розширювати власні знання про нові технології в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці (ФК10);
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1) Знати і розуміти принципи роботи електричних систем та мереж та уміти використовувати їх для вирішення практичних проблем у професійній діяльності (Зн1). 2) Знати методи розрахунку електричних кіл та уміти використовувати їх для вирішення практичних проблем у професійній діяльності (Зн5) 3) Застосовувати прикладне програмне забезпечення для вирішення практичних проблем у професійній діяльності (Ум1). 4) Здійснювати аналіз процесів в електроенергетичному обладнанні, відповідних комплексах і системах (Ум2). 5) Обирати і застосовувати придатні методи для аналізу і синтезу електромеханічних та електроенергетичних систем із заданими показниками (Ум3). 6) Знаходити необхідну інформацію в науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах інформації, оцінювати її релевантність та достовірність (Ум5). 7) Вміти самостійно вчитися, опановувати нові знання і вдосконалювати навички роботи з сучасним обладнанням, вимірювальною технікою та прикладним програмним забезпеченням (Ум13). 8) Застосовувати придатні емпіричні і теоретичні методи для зменшення втрат електричної енергії при її виробництві, транспортуванні, розподіленні та використанні (Ум14). 9) Здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях (Ком2). 10) здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань(АіВ2). 11) здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики (АіВ3)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Теоретичні основи електротехніки • Вища математика
Короткий зміст навчальної програми: Викладено загальні відомості про електричні мережі, їх основні елементи та принципи виконання. Розглянуто методи розрахунків параметрів основних елементів електричних мереж та координат усталених режимів електричних мереж різних конфігурацій. Розглядаються основи аналізу та управління електричними мережами. Викладено засади вирішення задач проектування та експлуатації електричних мереж
Опис: Загальні положення. Схеми заміщення, параметри та режими елементів електричних мереж, розрахунок їх параметрів. Складання розрахункових схем електричних мереж. Традиційні методи розрахунку потокорозподілу в електричної мережі. Розрахункові навантаження вузлів електричної мережі. Розрахунок втрат потужності в електричній мережі. Аналіз усталених режимів електричної мережі.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних і розрахункової роботи, усне опитування (30%) • підсумковий контроль - екзамен: письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Бали та відповідні до них оцінки фактичного рівня досягнення програмних результатів навчання формуються за результатами поточного та семестрового контролів шляхом урахування оцінювання повноти та якості виконання обов’язкових індивідуальних робіт, результатів тестування, що проводиться за допомогою електронного навчально-методичного комплексу, розміщеного у віртуальному навчальному середовищі Національного університету «Львівська політехніка», та усного опитування. Порядок та критерії виставляння балів та оцінок проводиться згідно «Стандарт вищої освіти СВО ЛП 03.10., Наказ № 27-1-10 від 23 січня 2019 р.»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Г.А. Кігель, Г.Г. Півняк. Електричні мережі систем електропостачання: навч. посібник – 2-ге від., перероб. і доп. – Д.: Національний гірничий университет, 2011. – 318 с. 2. Романюк Ю.Ф. Електричні системи та мережі: навчальний посібник. К. : Знання, 2007. - 293 с. 3. Сегеда М.С. Електричні мережі та системи: підручник. – 3-тє вид., доп. та перероб. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 540 с. 4. Зорин В.В., Штогрін Є.А., Буйний Р.О. Електричні мережі та системи (окремі розділи): навчальний посібник для студентів вищ. техн. закл. – Ніжин: ТОВ «Видавництво «Аспект – Поліграф», 2011. – 248 с.: іл. 5. Кирик В.В. Електричні мережі і системи Режими роботи розімкнених мереж. Навчальний посібник з дисципліни для всіх форм навчання та студентів іноземців напряму підготовки «Електротехніка та електротехнології»-К. НТУУ!КПІ», 2014.- 130 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).