Автоматика електричних мереж

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.02.E.056
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: Равлик Назар Олександрович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є поглиблена теоретична та детальна практична підготовка інженера в царині проектування та експлуатації пристроїв автоматики електричних систем та телемеханіки, що широко використовуються в керуванні енергетичними системами.
Завдання: загальні компетентності: • здатність до застосування знань з розрахунку та вибору елементів пристроїв автоматики електричних мереж на практиці (ЗК5); • мати дослідницькі навички з розрахунку та аналізу пристроїв автоматики електричних мереж (ЗК7); • уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення з вибору та розрахунку параметрів пристроїв автоматики електричних мереж (ЗК9); • потенціал до подальшого навчання та освоєння сучасних методів розрахунків і аналізу параметрів пристроїв автоматики електричних мереж, основних сучасних напрямків проектування розвитку та реконструкції пристроїв автоматики електричних мереж (ЗК15); фахові компетентності: • знання сучасних технологій пристроїв автоматики електричних мереж, що використовуються в процесі виробництва та основи побудови керуючих систем (СК6); • уміння інтегрувати різноманітні давачі та керуючі пристрої в типові системи автоматики електричних мереж (СК7); • здатність застосовувати знання про пристрої автоматики електричних мереж і практичні навички при побудові та експлуатації електричних мереж (СК10); • здатність використовувати знання й уміння при проектування та розрахунку параметрів пристроїв автоматики електричних мереж, при виборі типових пристроїв автоматики електричних мереж з врахуванням аспектів налагодження та інтеграції з існуючими системами та об’єктами (СК14); • уміння аргументувати вибір принципової схеми та елементної бази автоматики електричних мереж, критично оцінювати аргументи за і проти отриманого результату та захищати прийняті рішення (СК15).
Результати навчання: 1. Здатність продемонструвати знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності в області електричних кіл постійного та змінного струму, теорії електромагнітного поля, теорії електричних машин, пристроїв автоматики електричних мереж, процесів виробництва, перетворення і транспортування енергії. 2. Здатність продемонструвати поглиблені знання основних розділів дисципліни автоматика електричних мереж. 3. Здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі автоматики електричних мереж. 4. Застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення технічних задач, використовуючи відомі методи. 5. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах стосовно обладнання автоматики електричних мереж, довідникових та паспортних даних, нових методів розв’язання задач. 6. Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди. 7. Ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу автоматики електричних мереж і її складових. 8. Виконувати відповідні експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички із застосування пристроїв автоматики електричних мереж. 9. Зіставляти та оцінювати отримані результати розрахунків та аргументовано захищати прийняті рішення. 10. Застосовувати різноманітні методи, зокрема інформаційні технології, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. 11. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та умов та приймати рішення. 12. Усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань з дисципліни автоматика електричних мереж; 13. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та до¬ся¬гати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики, усвідомлюючи відповідальність.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Теорія автоматичного керування. • Електричні мережі. • Основи релейного захисту та автоматики електроенергетичних систем супутні: • Стійкість електроенергетичних систем
Короткий зміст навчальної програми: Викладено загальні відомості про пристрої автоматики електричних мереж, їх вузлів, принципи функціонування та основні характеристики, шляхи вирішення задач налагодження та експлуатації та особливості їх використання.
Опис: Класифікація автоматичних пристроїв електричних мереж. Автоматичне ввімкнення синхронних машин та частин енергетичних систем. Автоматичне повторне ввімкнення. Автоматичне ввімкнення резервного живлення та обладнання. Автоматичне частотне розвантаження енергосистем. Автоматизовані системи керування.
Методи та критерії оцінювання: Бали та відповідні до них оцінки фактичного рівня досягнення програмних результатів навчання формуються за результатами поточного та семестрового контролів шляхом урахування оцінювання повноти та якості виконання обов’язкових індивідуальних робіт, результатів тестування, що проводиться за допомогою електронного навчально-методичного комплексу, розміщеного у віртуальному навчальному середовищі Національного університету «Львівська політехніка», та усного опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних і розрахункової робіт, усне опитування (30%) • підсумковий контроль - екзамен: письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Букович Н.В. Автоматика електроенергетичних систем. Київ, 1998. – 280 с. 2. Голота А.Д. Автоматика в електроенергетичних системах: Навч. посіб. – К.: Вища шк., 2006. – 367 с. 3. Под редакцией В.Л.Козиса и Н.И.Овчаренко Автоматика электроэнергетических систем. Учебн. пособие для вузов. – М: «Энергоиздат», 1981. – 480 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).