Теорія електропривода
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.00.O.030
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електромехатроніка та комп'ютеризовані електромеханічні системи
Лектор: Професор Я. Паранчук
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Здатність працювати в команді. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського.
Здатність вирішувати практичні задачі із застосуванням систем автоматизованого проектування і розрахунків. Здатність розробляти проекти електроенергетичного, електротехнічного та електромеханічного устаткування. Усвідомлення необхідності постійно розширювати власні знання про нові технології в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці. Здатність оперативно вживати ефективні заходи в умовах надзвичайних ситуацій в електроенергетичних та електромеханічних системах.
Результати навчання: • знання і розуміння наукових і математичних принципів, що лежать в основі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки;
• знання і розуміння законів механіки з метою визначення основних бажаних параметрів електроприводу
• поглиблені знання в області електромеханічних систем автоматизації та електроприводу,
• знання та навики щодо проведення експериментів, збору даних та моделювання; здатність формулювання вимог технологічного процесу і представлення їх у вигляді діаграм, графіків та рівнянь;
• знання методів формування статичних і динамічних характеристик електроприводів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія автоматичного керування. Вища математика. Теоретичні основи електротехніки. Електричні машини.
Короткий зміст навчальної програми: Рівняння Лагранжа. Одно- і багатомасові моделі електромеханічних систем. Статичні характеристики електродвигунів. Варіанти систем електроприводів. Розрахунок і вибір електродвигунів. Регулювання координат в взамкнених системах. Спеціальні електроприводи.
Опис: Механіка електроприводів. Статичні механічні характеристики механізмів навантаження та електродвигунів. Схеми, характеристики та режими роботи електроприводів з двигунами постійного та змінного струму. Способи, схеми та показники регулювання швидкості електро¬приводів на основі двигунів постійного та змінного струму. Загальна характеристика та типові структури замкнених систем електроприводів постійного та змінного струму. Перехідні режими в електроприводах та їх розрахунок. Енергетика електроприводів. Розрахунок, вибір та перевірка потужності двигунів.
Методи та критерії оцінювання: Письмові звіти з лабораторних робіт, виконання завдань на практичних заняттях, усне опитування, розрахунково-графічна робота, екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль на практичних заняттях, який проводиться у формі усного опитування під час занять, призначений для встановлення засвоєння лекційного матеріалу. За результатом опитування на практичних заняттях виставляється оцінка.
Підсумковий контроль знань проводиться у вигляді екзамену з письмовою та усною компонентою.
Максимальна оцінка в балах:
Поточний контроль (ПК) -30 балів.
Екзаменаційний контроль (КЗ)- 70 балів. Письмова компонента - 40балів. Усна компонента- 30балів. Разом за дисципліну: (ПК+КЗ) -100балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. За редакцією Поповича М.Г. „Теорія електроприводу”, 1993, підручник.
2. Піцан Р.М., Бардачевський В.Т., Бойчук Б.Г. Збірник задач до курсу „Електропривід”. Навч.посібник. – Львів. Вид-во ДУ „Львівська політехніка”, 1999.
3. Булгар В.В. Теорія електроприводу: зб. задач. /ОНПУ – Одеса: Поліграф, 2006 – 408 с.
4. Ключев В.И. Теория электропривода – М.:Энергоиздат, 1985, підручник.
5. Чиликин М.Г., Ключев В.И., Сандлер А.С. Теория автоматизированного электропривода. – М.: Энергия, 1979, навчальний посібник.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).