Теорія електропривода

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.00.O.030
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електромехатроніка та комп'ютеризовані електромеханічні системи
Лектор: Професор Я. Паранчук
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Набути теоретичні знання та практичні уміння, достатні для успішного виконання професійних обов’язків за спеці¬альністю «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» в області проектування, налагодження та експлуатації сучасних електроприводів постійного і змінного, а також їх модернізації у відповідності із сучасними світовими тенденціями розвитку електродвигунів, передавальних пристроїв та систем керування.
Завдання: Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Здатність працювати в команді. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського. Здатність вирішувати практичні задачі із застосуванням систем автоматизованого проектування і розрахунків. Здатність розробляти проекти електроенергетичного, електротехнічного та електромеханічного устаткування. Усвідомлення необхідності постійно розширювати власні знання про нові технології в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці. Здатність оперативно вживати ефективні заходи в умовах надзвичайних ситуацій в електроенергетичних та електромеханічних системах.
Результати навчання: • знання і розуміння наукових і математичних принципів, що лежать в основі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки; • знання і розуміння законів механіки з метою визначення основних бажаних параметрів електроприводу • поглиблені знання в області електромеханічних систем автоматизації та електроприводу, • знання та навики щодо проведення експериментів, збору даних та моделювання; здатність формулювання вимог технологічного процесу і представлення їх у вигляді діаграм, графіків та рівнянь; • знання методів формування статичних і динамічних характеристик електроприводів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія автоматичного керування. Вища математика. Теоретичні основи електротехніки. Електричні машини.
Короткий зміст навчальної програми: Рівняння Лагранжа. Одно- і багатомасові моделі електромеханічних систем. Статичні характеристики електродвигунів. Варіанти систем електроприводів. Розрахунок і вибір електродвигунів. Регулювання координат в взамкнених системах. Спеціальні електроприводи.
Опис: Механіка електроприводів. Статичні механічні характеристики механізмів навантаження та електродвигунів. Схеми, характеристики та режими роботи електроприводів з двигунами постійного та змінного струму. Способи, схеми та показники регулювання швидкості електро¬приводів на основі двигунів постійного та змінного струму. Загальна характеристика та типові структури замкнених систем електроприводів постійного та змінного струму. Перехідні режими в електроприводах та їх розрахунок. Енергетика електроприводів. Розрахунок, вибір та перевірка потужності двигунів.
Методи та критерії оцінювання: Письмові звіти з лабораторних робіт, виконання завдань на практичних заняттях, усне опитування, розрахунково-графічна робота, екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль на практичних заняттях, який проводиться у формі усного опитування під час занять, призначений для встановлення засвоєння лекційного матеріалу. За результатом опитування на практичних заняттях виставляється оцінка. Підсумковий контроль знань проводиться у вигляді екзамену з письмовою та усною компонентою. Максимальна оцінка в балах: Поточний контроль (ПК) -30 балів. Екзаменаційний контроль (КЗ)- 70 балів. Письмова компонента - 40балів. Усна компонента- 30балів. Разом за дисципліну: (ПК+КЗ) -100балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. За редакцією Поповича М.Г. „Теорія електроприводу”, 1993, підручник. 2. Піцан Р.М., Бардачевський В.Т., Бойчук Б.Г. Збірник задач до курсу „Електропривід”. Навч.посібник. – Львів. Вид-во ДУ „Львівська політехніка”, 1999. 3. Булгар В.В. Теорія електроприводу: зб. задач. /ОНПУ – Одеса: Поліграф, 2006 – 408 с. 4. Ключев В.И. Теория электропривода – М.:Энергоиздат, 1985, підручник. 5. Чиликин М.Г., Ключев В.И., Сандлер А.С. Теория автоматизированного электропривода. – М.: Энергия, 1979, навчальний посібник.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).