Прикладне програмне забезпечення в електроенергетиці

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.01.E.037
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: к.т.н., доцент Баран Петро Михайлович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів необхідних компетентностей, набуття ними знань та умінь з вивчення прикладного програмного забезпечення, яке використовується в електроенергетиці, одержання практичних навиків використання окремих програмних пакетів для розв'язування задач електроенергетики, достатніх для успішного виконання відповідних професійних обов'язків
Завдання: загальні компетентності: • здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу (ЗК1); • здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях (ЗК2); • здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК5); • здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми (ЗК6); • здатність працювати в команді (ЗК7); • здатність працювати автономно (ЗК8). ? фахові компетентності: • здатність вирішувати практичні задачі із застосуванням систем автоматизованого проектування і розрахунків (ФК1); • здатність вирішувати практичні задачі із залученням методів математики, фізики та електротехніки (ФК2); • здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов'язані з роботою електричних систем та мереж, електричної частини станцій і підстанцій та техніки високих напруг (ФК3); • здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов'язані з проблемами метрології, електричних вимірювань, роботою пристроїв автоматичного керування, релейного захисту та автоматики (ФК4); • здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з проблемами виробництва, передачі та розподілення електричної енергії (ФК6); • здатність виконувати професійні обов’язки із дотриманням вимог правил техніки безпеки, охорони праці, виробничої санітарії та охорони навколишнього середовища (ФК8); • усвідомлення необхідності постійно розширювати власні знання про нові технології в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці (ФК10); • уміння ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу електричних станцій, електричних систем і мереж, систем електропостачання шляхом використання аналітичних методів і методів моделювання (ФКС1); • уміння аргументувати вибір методів розв'язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення (ФКС3).
Результати навчання: • знати призначення та класифікацію прикладного програмного забезпечення; • знати поширені програмні пакети для розв'язування задач електроенергетики; • знати загальні принципи формування цифрових моделей розв'язування задач електроенергетики; • вміти працювати на персональному комп'ютері під керуванням операційної системи Windows; • вміти працювати зі спеціалізованими програмними пакетами для розв'язування задач електроенергетики; • вміти розробляти та реалізовувати алгоритми електротехнічних розрахунків із застосуванням спеціалізованих прикладних програм.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вища математика; • Теоретичні основи електротехніки; • Електричні мережі.
Короткий зміст навчальної програми: Викладено загальні відомості про прикладне програмне забезпечення в електроенергетиці. Розглядаються окремі пакети програмного забезпечення для розв'язування задач електроенергетики, а саме системи автоматизованого проектування, програмні засоби розрахунку режимів електроенергетичних систем, аналізу аварійних процесів. Наведено особливості формування цифрових моделей розв'язування задач електроенергетики.
Опис: Програмне забезпечення персонального комп'ютера. Призначення та класифікація прикладного програмного забезпечення. Система автоматизованого проектування AutoCAD. Діалоговий автоматизований комплекс аналізу режимів ДАКАР. Програмний комплекс REC аналізу процесів в електричних мережах, системах їх захисту й автоматики. Програма GRANOS аналізу осцилограм аварійних процесів.
Методи та критерії оцінювання: Захисти звітів з лабораторних робіт, оцінка роботи на практичних заняттях, контрольна робота, залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (100%) • підсумковий контроль - залік: за результатами поточного контролю
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Обчислювальна техніка в електроенергетичних розрахунках: підручник за редакцією Перхача В.С. – Львів: Світ, 1992. – 432 с. 2. Дибкова Л.М. Інформатика та комп'ютерна техніка. 3-тє вид. доп.: Навч. посіб. – К.: Академвидавництво, 2012. – 464 с. 3. Інженерна комп'ютерна графіка: навч. посіб. / Р. А. Шмиг, В. М. Боярчук, І. М. Добрянський, В. М. Барабаш; за заг. ред. Р. А. Шмига. – Львів: Український бестселер, 2012. – 600 с. 4. Інтернет-ресурс: http://dakar.eleks.com.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Прикладне програмне забезпечення в електроенергетиці

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.02.E.052
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: к.т.н., доцент Баран Петро Михайлович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів необхідних компетентностей, набуття ними знань та умінь з вивчення прикладного програмного забезпечення, яке використовується в електроенергетиці, одержання практичних навиків використання окремих програмних пакетів для розв'язування задач електроенергетики, достатніх для успішного виконання відповідних професійних обов'язків
Завдання: загальні компетентності: • здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу (ЗК1); • здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях (ЗК2); • здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК5); • здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми (ЗК6); • здатність працювати в команді (ЗК7); • здатність працювати автономно (ЗК8). ? фахові компетентності: • здатність вирішувати практичні задачі із застосуванням систем автоматизованого проектування і розрахунків (ФК1); • здатність вирішувати практичні задачі із залученням методів математики, фізики та електротехніки (ФК2); • здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов'язані з роботою електричних систем та мереж, електричної частини станцій і підстанцій та техніки високих напруг (ФК3); • здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов'язані з проблемами метрології, електричних вимірювань, роботою пристроїв автоматичного керування, релейного захисту та автоматики (ФК4); • здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з проблемами виробництва, передачі та розподілення електричної енергії (ФК6); • здатність виконувати професійні обов’язки із дотриманням вимог правил техніки безпеки, охорони праці, виробничої санітарії та охорони навколишнього середовища (ФК8); • усвідомлення необхідності постійно розширювати власні знання про нові технології в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці (ФК10); • уміння ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу електричних станцій, електричних систем і мереж, систем електропостачання шляхом використання аналітичних методів і методів моделювання (ФКС1); • уміння аргументувати вибір методів розв'язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення (ФКС3).
Результати навчання: • знати призначення та класифікацію прикладного програмного забезпечення; • знати поширені програмні пакети для розв'язування задач електроенергетики; • знати загальні принципи формування цифрових моделей розв'язування задач електроенергетики; • вміти працювати на персональному комп'ютері під керуванням операційної системи Windows; • вміти працювати зі спеціалізованими програмними пакетами для розв'язування задач електроенергетики; • вміти розробляти та реалізовувати алгоритми електротехнічних розрахунків із застосуванням спеціалізованих прикладних програм.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вища математика; • Теоретичні основи електротехніки; • Електричні мережі.
Короткий зміст навчальної програми: Викладено загальні відомості про прикладне програмне забезпечення в електроенергетиці. Розглядаються окремі пакети програмного забезпечення для розв'язування задач електроенергетики, а саме системи автоматизованого проектування, програмні засоби розрахунку режимів електроенергетичних систем, аналізу аварійних процесів. Наведено особливості формування цифрових моделей розв'язування задач електроенергетики.
Опис: Програмне забезпечення персонального комп'ютера. Призначення та класифікація прикладного програмного забезпечення. Система автоматизованого проектування AutoCAD. Діалоговий автоматизований комплекс аналізу режимів ДАКАР. Програмний комплекс REC аналізу процесів в електричних мережах, системах їх захисту й автоматики. Програма GRANOS аналізу осцилограм аварійних процесів.
Методи та критерії оцінювання: Захисти звітів з лабораторних робіт, оцінка роботи на практичних заняттях, контрольна робота, залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (100%) • підсумковий контроль - залік: за результатами поточного контролю
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Обчислювальна техніка в електроенергетичних розрахунках: підручник за редакцією Перхача В.С. – Львів: Світ, 1992. – 432 с. 2. Дибкова Л.М. Інформатика та комп'ютерна техніка. 3-тє вид. доп.: Навч. посіб. – К.: Академвидавництво, 2012. – 464 с. 3. Інженерна комп'ютерна графіка: навч. посіб. / Р. А. Шмиг, В. М. Боярчук, І. М. Добрянський, В. М. Барабаш; за заг. ред. Р. А. Шмига. – Львів: Український бестселер, 2012. – 600 с. 4. Інтернет-ресурс: http://dakar.eleks.com.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Прикладне програмне забезпечення в електроенергетиці

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.03.E.067
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: к.т.н., доцент Баран Петро Михайлович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів необхідних компетентностей, набуття ними знань та умінь з вивчення прикладного програмного забезпечення, яке використовується в електроенергетиці, одержання практичних навиків використання окремих програмних пакетів для розв'язування задач електроенергетики, достатніх для успішного виконання відповідних професійних обов'язків
Завдання: загальні компетентності: • здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу (ЗК1); • здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях (ЗК2); • здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК5); • здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми (ЗК6); • здатність працювати в команді (ЗК7); • здатність працювати автономно (ЗК8). ? фахові компетентності: • здатність вирішувати практичні задачі із застосуванням систем автоматизованого проектування і розрахунків (ФК1); • здатність вирішувати практичні задачі із залученням методів математики, фізики та електротехніки (ФК2); • здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов'язані з роботою електричних систем та мереж, електричної частини станцій і підстанцій та техніки високих напруг (ФК3); • здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов'язані з проблемами метрології, електричних вимірювань, роботою пристроїв автоматичного керування, релейного захисту та автоматики (ФК4); • здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з проблемами виробництва, передачі та розподілення електричної енергії (ФК6); • здатність виконувати професійні обов’язки із дотриманням вимог правил техніки безпеки, охорони праці, виробничої санітарії та охорони навколишнього середовища (ФК8); • усвідомлення необхідності постійно розширювати власні знання про нові технології в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці (ФК10); • уміння ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу електричних станцій, електричних систем і мереж, систем електропостачання шляхом використання аналітичних методів і методів моделювання (ФКС1); • уміння аргументувати вибір методів розв'язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення (ФКС3).
Результати навчання: • знати призначення та класифікацію прикладного програмного забезпечення; • знати поширені програмні пакети для розв'язування задач електроенергетики; • знати загальні принципи формування цифрових моделей розв'язування задач електроенергетики; • вміти працювати на персональному комп'ютері під керуванням операційної системи Windows; • вміти працювати зі спеціалізованими програмними пакетами для розв'язування задач електроенергетики; • вміти розробляти та реалізовувати алгоритми електротехнічних розрахунків із застосуванням спеціалізованих прикладних програм.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вища математика; • Теоретичні основи електротехніки; • Електричні мережі.
Короткий зміст навчальної програми: Викладено загальні відомості про прикладне програмне забезпечення в електроенергетиці. Розглядаються окремі пакети програмного забезпечення для розв'язування задач електроенергетики, а саме системи автоматизованого проектування, програмні засоби розрахунку режимів електроенергетичних систем, аналізу аварійних процесів. Наведено особливості формування цифрових моделей розв'язування задач електроенергетики.
Опис: Програмне забезпечення персонального комп'ютера. Призначення та класифікація прикладного програмного забезпечення. Система автоматизованого проектування AutoCAD. Діалоговий автоматизований комплекс аналізу режимів ДАКАР. Програмний комплекс REC аналізу процесів в електричних мережах, системах їх захисту й автоматики. Програма GRANOS аналізу осцилограм аварійних процесів.
Методи та критерії оцінювання: Захисти звітів з лабораторних робіт, оцінка роботи на практичних заняттях, контрольна робота, залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (100%) • підсумковий контроль - залік: за результатами поточного контролю
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Обчислювальна техніка в електроенергетичних розрахунках: підручник за редакцією Перхача В.С. – Львів: Світ, 1992. – 432 с. 2. Дибкова Л.М. Інформатика та комп'ютерна техніка. 3-тє вид. доп.: Навч. посіб. – К.: Академвидавництво, 2012. – 464 с. 3. Інженерна комп'ютерна графіка: навч. посіб. / Р. А. Шмиг, В. М. Боярчук, І. М. Добрянський, В. М. Барабаш; за заг. ред. Р. А. Шмига. – Львів: Український бестселер, 2012. – 600 с. 4. Інтернет-ресурс: http://dakar.eleks.com.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).