Сучасні елекроприводи змінного струму
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.05.E.090
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Електромехатроніка та комп'ютеризовані електромеханічні системи
Лектор: проф Куцик Андрій Степанович, доц. Місюренко Валерій Олексійович.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
1) Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
2) Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
3) Здатність працювати в команді.
фахові компетентності:
1) Здатність вирішувати практичні задачі із залученням методів математики, фізики та електротехніки.
2) Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з роботою електричних машин, апаратів та автоматизованого електроприводу.
Результати навчання: - здатність використовувати та впроваджувати нові технології в галузі електроприводів змінного струму, брати участь в модернізації та реконструкції систем електроприводів змінного струму, зокрема з метою підвищення їх енергоефективності;
- здатність використовувати знання й уміння для розрахунку, дослідження, вибору, впровадження, ремонту, та проектування електроприводів змінного струм
- здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач в галузі електроприводів змінного струму.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Промислова електроніка і перетворювальна техніка
- Теорія електроприводу
- Системи керування електроприводів
Короткий зміст навчальної програми: У навчальній дисципліні вивчається основи теорії керування сучасними електроприводами змінного струму, зокрема промисловими синхронними та асинхронними електроприводами. Значна увага приділяється вивченню сучасних алгоритмів частотного та векторного керування електродвигунами змінного струму. Крім цього, розглядається будова, принцип роботи, особливості налаштування сучасних промислових перетворювачів частоти.
Опис: Машина змінного струму як об’єкт керування. Системи частотного регулювання швидкості асинхронних двигунів. Системи електроприводу з синхронним двигуном (СД). Частотне регулювання швидкості СД. Перетворення координат машин змінного струму. Векторне керування асинхронним електроприводом. Сучасний стан та тенденції розвитку промислових електроприводів змінного струму. Особливості структур силового кола та кіл керування перетворювача частоти. Пристрої плавного пуску. Проблеми застосування сучасних комплектних електроприводів змінного струму.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на лабораторних заняттях, який проводиться у формі захисту звітів з лабораторних робіт та розрахунково-графічної роботи
Підсумковий контроль знань проводиться у вигляді екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: - лабораторні роботи, розрахунково-графічна робота 30%)
- підсумковий контроль: екзамен, письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Електромеханічні системи автоматичного керування та електроприводи. Навчальний посібник, за редакцією М.Г.Поповича та О.Ю. Лозинського - Київ: Либідь, 2005.
2. Плахтина О.Г. Частотно-керовані асинхронні та синхронні електроприводи. Навч. посібник / О.Г.Плахтина, С.С.Мазепа, А.С. Куцик – Львів: видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).