Електромеханічні системи керування

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.05.E.088
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електромехатроніка та комп'ютеризовані електромеханічні системи
Лектор: проф., д.т.н., Маляр Андрій Васильович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомлення студентів з апаратом відповідної предметної галузі, побудованим на базі міжнародної електротехнічної термінології, функціями систем керування електропривода-ми та їх частин, тенденціями ринку та класифікацією систем керування електроприводами, захисними властивостями та захищеністю електричної апаратури, вимогами до систем керування електроприводами, нормальними та ненормальними умовами їх роботи
Завдання: загальні компетентності: ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК6. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК7. Здатність працювати в команді. фахові компетентності: ФК4. Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з проблемами метрології, електричних вимірювань, роботою пристроїв автоматично-го керування, релейного захисту та автоматики. ФК5. Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з роботою електричних машин, апаратів та автоматизованого електроприводу. ФК7. Здатність розробляти проекти електроенергетичного, електротехнічного та електромеханічного устаткування із дотриманням вимог законодавства, стандартів і технічного завдання. ФК9. Усвідомлення необхідності підвищення ефективності електроенергетичного, електротехнічного та електромеханічного устаткування. ФК10. Усвідомлення необхідності постійно розширювати власні знання про нові технології в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці. фахові компетентності професійного спрямування: ФКС2. Уміння проектувати електромеханічні системи та їх елементи з урахуванням усіх аспектів поставленої задачі, включаючи створення, налагодження, експлуатацію, технічне обслуговування та утилізацію. ФКС4. Уміння досліджувати проблему та визначати обмеження, зумовлені проблемами сталого розвитку, впливом на навколишнє середовище та безпеку життєдіяльності.
Результати навчання: • знання основних типів систем керування електроприводами з двигунами постійного та змінного струму; • знання основних положеннь проектування. розрахунку і налагодження замкнених систем керування електроприводами; • вміння здійснювати вибір систем керування відповідно до вимог електроприводу і об’єкту керування; здійснювати розрахункові і проектні роботи; налагоджувати сучасні системи керування електроприводами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Теорія автоматичного керування, • Теорія електроприводу, • Промислова електроніка і перетворювальна техніка, • Cистеми керування електроприводами
Короткий зміст навчальної програми: Замкнені системи стабілізації і обмеження координат. Замкнені системи стабілізації вихідних координат з двигунами постійного струму. Замкнені системи стабілізації вихідних координат електроприводів з двигунами змінного струму. Позиційний і слідкуючий електропривод. Адаптивні системи керування електроприводами.
Опис: Замкнуті систем керування електроприводами та їх характеристики. Типові схеми систем керування електроприводами. Класичні системи з дією всіх сигналів (зворотних зв’язків та завдання) на один регулятор. Замкнуті системи керування електроприводами змінного струму. Системи керування положенням електроприводу. Принципи побудови систем керуванням положенням. Комплектні електроприводи Siemens. Програмний пакет STARTER.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, розрахунково-графічна робота (20%) • підсумковий контроль: екзамен, письмово-усна форма (80%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Методика розподілу та нарахування балів здобувачам вищої освіти регламентована Положенням про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів Національного університету "Львівська політехніка".
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Попович М.Г. ЛозинськийО.Ю., Буртний В.В., Панченко Б.Я., Місюренко В.О.та ін. Електромеханічні системи автоматичного керевання та електроприводи / За ред. М.Г.Поповича, О.Ю.Лозинського. – К.:Либідь 2005. – 679c. 2. Буртний В.В., Карплюк Л.Ф., Панченко Б.Я. Тиристорний електропривід постійного струму, Львів, НУ „Львівська політехніка”, 3. Лозинський А.О., Буртний В.В., Панченко Б.Я., Карплюк Л.Ф., Цяпа В.Б. Методичні вказівки та інструкції до лабораторних робіт з курсу «Системи керування електроприводами», Львів. «Львівська політехніка», 2006, 60.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).