Комплектні пристрої систем електропостачання

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.03.E.074
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: к.т.н., доц, Сабат Мирослав Богданович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни “Комплектні пристрої систем електропостачання” є формування у студентів необхідних компетентностей, засвоєння і поглиблення студентами знань з будови, влаштування основних видів електроустаткування електропостачальних систем; формування теоретичних знань і оволодіння організаційними питаннями та сучасними технічними методами монтажу, налагодження, випробування та раціональної експлуатації електроустаткування.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: • здатність до аналізу та синтезу; • здатність до застосування знань на практиці; • здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел ; • уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення; • потенціал до подальшого навчання ; фахові компетентності: • базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем та їх устаткування ; • уміння застосовувати та інтегрувати знання і розуміння дисциплін інших інженерних галузей ; • здатність використовувати знання й уміння для розрахунку, дослідження, вибору, впровадження, ремонту, та проектування електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем та їх складових ; • уміння аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення .
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: • здатність назвати основне устаткування електропостачальних систем та описати його конструкцію; • здатність описати основні параметри та комплектного електроустаткування електропостачальних систем; • здатність перевірити комплектацію устаткування електропостачальних систем. • класифікувати обладнання комплектних установок електропостачальних систем та його елементів; • вибрати елементи комплектного електроустаткування електропостачальних; • зробити висновок щодо можливості та умов експлуатації комплектно устаткування електропостачальних систем. • розробити схеми комплектного обладнання електропостачальних систем чи його частин; • обчислити параметри устаткування електропостачальних систем; • обчислити оптимальні параметри комплектного електроустаткування електропостачальних систем. • спроектувати комплектне електроустаткування для надійної роботи електропостачальних систем. • рекомендувати комплектне устаткування устаткування для системи електропостачання; • ухвалити рішення щодо можливості подальшої експлуатації устаткування електропостачальної системи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Електротехнічні системи електроспоживання; • Електрична частина станцій і підстанцій; • Електричні апарати.
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються поняття улаштування комплектних пристоїв електропостачальних систем та способи їх розрахунків. Викладено найважливіші проблеми, недолікі та переваги використання комплектних пристроїв, а також порядок розрахунку основних їхніх показників. Наведено особливості проектування, комплектування та експлуатації комплектних пристроїв в системах електропостачання. Розглядаються питання економічні аспекти влив на надійності систем електропостачання в якість електричної енергії від використання комплектних пристроїв.
Опис: Основні поняття, види комплектних пристроїі та установок. Кабельні лінії електропередавання Призначення та конструкційне виконання силових і контрольних кабелів. З'єднання, відгалуження та окінцювання алюмінієвих і мідних струмопровідних жил проводів і кабелі З'єднувальні муфти. Характеристика та влаштування споруд для прокладання кабельних ліній. Технологія прокладання кабелів в земляних траншеях, кабельних спорудах та виробничих приміщеннях. Повітряні лінії електропередавання (ПЛЕ) Призначення та конструкційне виконання повітряних ліній електропередавання. Призначення та конструкційне виконання СІП Комплектні розподільні устави (КРУ) Призначення та конструкційне виконання комплектних розподільних устав. Види КРУ. Експлуатація та нагляд за КРУ. Комплектні трансформаторні підстанції (КТП) Призначення та конструкційне виконання комплектних трансформаторних підстанцій. Цехові та розподільні підстанції (КТП). Розподільні щити та шафи Призначення та конструкційне виконання розподільних щитів та шаф Види, експлуатація та нагляд за розподільними щитами та шафами. Уземлювальні пристрої електроустановок ЕПС
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю результатів навчання студентів у процесі поточного та семестрового контролів: усне опитування, письмові відповіді на запитання, письмові завдання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Бали та відповідні до них оцінки фактичного рівня досягнення програмних результатів навчання формуються за результатами поточного та залікового контролів шляхом урахування оцінювання повноти та якості виконання обов’язкових індивідуальних робіт, результатів тестування, що проводиться за допомогою електронного навчально-методичного комплексу, розміщеного у віртуальному навчальному середовищі Національного університету «Львівська політехніка», та усного опитування. Порядок та критерії виставляння балів та оцінок проводиться згідно "Стандарт вищої освіти СВО ЛП 03.10., Наказ № 27-1-10 від 23 січня 2019 р.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Монтаж та налагоджування електромеханічних пристроїв : навчальний посібник / [Грабко В. В., Бабій С. М., Мошноріз М. М. таін.] – Вінниця : ВНТУ, 2011. – 137 с. 2. Ю.М. Жовнір, О.П. Жовнір Проектування, монтаж та експлуатація повітряних ліній із застосуванням самоутримних ізольованих проводів та арматури SICAME. Посібник розроблено СПД-ФО Жовніром Ю.М. на замовлення ТОВ «СІКАМ УКРАЇНА» - 2008р.-261с. 3. Правила користування електричною енергією. Затверджено постановою Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України № 28 від 31 липня 1996 р., затверджено постановою НКРЕ зміни та доповнення до ПКЕЕ від 18.10.2000 р. № 1072. – К.: НВП "Олавтекс", 1996. 18 с. 4. Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів – К.: ДП НТУКЦ “АсЕлЕнерго”. – 2007. 304 с.1991.– 240 с. 5. Розрахунок проводів і тросів повітряних ліній електричних мереж на механічну міцність. Методичні вказівки до виконання розділу дипломного проекту студентами спеціальності “Електричні системи і мережі” / Укладач В. С. Cидоров. Львів: Вид-во Національного університету “Львівська політехніка”, 2002. – 32 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).