Технологічні основи монтажу та ремонту електроустановок
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.01.E.040
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: Асистент Олексин Андрій Васильович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - Базові знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатацї електроенергетичного устаткування та обладнання;
- Основи охорони праці, виробничої санітарії і пожежної безпеки під час робот з устаткуванням та обладнанням;
- Сучасні технологічні процеси та системи технологічної підготовки виробництва;
- Володіння навичками робот з комп’ютером для вирішення задач спеціальності.
- Застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації устаткування та обладнання для вирішення технічних задач спеціальності;
- Розраховувати, конструювати, проектувати, досліджувати, експлуатувати, ремонтувати, налагоджувати типове електроустаткування та обладнання;
- По’єднювати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності;
- Оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення.
Результати навчання: - здатність продемонструвати знання і розуміння наукових і математичних принципів, що лежать в основі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки;
- здатність продемонструвати знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності в області електричних кіл постійного та змінного струму, теорії електромагнітного поля, теорії електричних машин, теорії електроприводу, теорії автоматичного керування, методів аналізу електричних мереж, процесів виробництва, перетворення і транспортування енергії, основ релейного захисту та автоматизації, схемотехніки, інформаційних технологій аналізу систем, ефективного енерговикористання;
- здатність продемонструвати поглиблені знання принаймні в одній з областей електроенергетики, електротехніки та електромеханіки: електричні станції, електричні системи та мережі, електротехнічні системи електроспоживання, електромеханічні системи автоматизації та електропривод, електромеханотроніка і системи управління виробництвом та розподілом електроенергії;
- здатність продемонструвати знання та навики щодо проведення експериментів, збору даних та моделювання у електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних системах;
- здатність продемонструвати знання та розуміння методологій проектування, відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов;
- здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки;
- здатність продемонструвати розуміння впливу технічних рішень в суспільному, економічному, соціальному і екологічному контексті;
- здатність продемонструвати знання основ економіки та управління проектами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
- Електричні машини,
- Електричні апарати,
- Електрична частина станцій та підстанцій.
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
- Особливості конструкції сучасних турбогенераторів та режими їх роботи,
- Експлуатація електричних станцій.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна розглядає комплекс питань, які пов’язані з технологічними основами монтажу та ремонту електроустановок починаючи з проектної документації, планування, організації та керування роботами, а також вивчення технологічних основ монтажних та ремонтних робіт для окремих видів електрообладнання на електростанціях та підстанціях.
Опис: - ВСТУП. Зміст курсу, його значення та зв’язок з іншими дисциплінами, - Система технічного обслуговування і ремонту технологічного обладнання електростанцій,
- Проектна документація при монтажі і ремонті електроустаткування,
- Технологічні основи монтажу та ремонту генераторів,
- Обсяг і періодичність ремонту трансформаторів,
- Ремонт обладнання розподільчих пристроїв. Монтаж та ремонт обладнання КРП,
- Технологічні основи монтажу та ремонту електродвигунів,
- Технологічні основи монтажу та ремонту повітряних ЛЕП,
- Технологічні основи монтажу та ремонту кабельних ЛЕП,
Вимірювання та випробування ізоляції електрообладнання.
Методи та критерії оцінювання: Семестровий екзамен проводиться в письмовій формі.
Екзамен перед комісією студент складає в усній формі з фіксацією запитань та оцінок відповідей на екзаменаційному листі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні роботи - 30 балів, екзамен - 70 балів (в тому числі 50 балів письмова компонента і 20 балів усна компонента)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Василів К. М. Експлуатація електричних станцій: навч. посібник. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2022. – 236 с.
2. Технічна експлуатація електричних станцій і мереж. Правила. - Київ: Об’єднання енергетичних підприємств “Галузевий резервно-інвестиційний фонд розвитку енергетики”, 2003. - 599 с.
3. Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів, Київ: Національний науково-дослідний інститут охорони праці, 1998. - 93 с.
4. Правила організації технічного обслуговування та ремонту обладнання, будівель і споруд електростанцій та мереж. - Київ: Об’єднання енергетичних підприємств "Галузевий резервно-інвестиційний фонд розвитку енергетики", 2003. - 234 c.
5. ДБН А.2.2-3-2014. Склад та зміст проектної документації на будівництво. - Київ: Мінрегіон України, 2014. - 33 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).