Захист і автоматика електропостачальних систем
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.03.E.073
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: к.т.н. , доцент Музичак Андрій Зіновійович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • сучасні тенденції розвитку і вдосконалення принципів і засобів захисту та автоматики електропостачальних систем;
• особливості виконання релейного захисту елементів системи електропостачання;
• засоби і методи діагностування стану захисту та автоматики;
• розрахунок параметрів захисту та автоматики електропостачальних систем;
• проектування пристроїв захисту та автоматики;
• експлуатація пристроїв захисту автоматики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи релейного захисту та автоматизації енергосистем;
• Електротехнічні системи електроспоживання
• Електричні апарати;
• Електрична частина станцій і підстанцій.
Короткий зміст навчальної програми: Принципи дії захистів від надструмів та перенапруг в системах електропостачання. Струмові захисти в мережах до 1000 В. Релейний захист ліній електропересилання, силових трансформаторів, конденсаторних батарей, обладнання класу напруги 6-10 кВ. Релейних захист електроприймачів. Визначення уставок пристроїв релейного захисту, чутливість і селективність захистів. Пристрої автоматики в системах ЕПС. Захист і автоматика спеціальних електроустановок.
Методи та критерії оцінювання: • письмовий звіт з лабораторних і розрахункової робіт, усне опитування (40%);
• підсумковий контроль – екзамен: письмово-усна форма (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. В.П. Кідиба, Т.М. Шелепетень.. Захист ліній електропересилання, Львів, Видавництво національного університету "Львівська політехніка", 2004 р., 184 с.
2. В.П..Кідиба, Т.М. Шелепетень.. Захист трансформаторів та автотрансформаторів. – Львів, Видавництво національного університету "Львівська політехніка", 2004 р., 180с.
3. Андреев В.А. Релейная защита и автоматика систем злектроснабжения.
Учебник для вузов.-М.: Вьісшая школа, 2005,- 496 с.
4. Микропроцессорные гибкие системи релейной защиты /В.В. Михайлов, Е.В. Кирьевский и др.: Ііод ред. В.П. Морозкина.- М.: Знергоатомиздат, 2002.- 240 с.