Високовольтні електричні апарати

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.01.E.041
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: к.т.н., доц. Покровський Костянтин Борисович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є формулювання у студентів систематизованих знань з електротехнічних апаратів, які здійснюють керування потоками електроенергії від джерела до споживачів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: 1) здатність до застосування знань на практиці; 2) мати дослідницькі навички; 3) здатність до аналізу та синтезу; 4) здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; 5) уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення; 6) креативність, здатність до системного мислення; 7) потенціал до подальшого навчання; фахові компетентності: 1) базові знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення 2) і правил експлуатації електроенергетичного, електротехнічного і електромеханічного устаткування та обладнання; 3) базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі електричної інженерії; 4) базові знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації електроенергетичного, електротехнічного і електромеханічного устаткування та обладнання; 5) здатність використовувати та впроваджувати нові технології, брати участь в модернізації та реконструкції обладнання, пристроїв, систем та комплексів, зокрема з метою підвищення їх енергоефективності; 6) здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності, а також експлуатації електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем та їх устаткування; 7) здатність використовувати знання й уміння для розрахунку, дослідження, вибору, впровадження, ремонту, та проектування електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем та їх складових; Результати навчання даної дисципліни деталізують такі результати навчання: • Базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення високовольтних електричних апаратів; • Базові знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації обладнання; • Здатність використовувати знання й уміння для розрахунку, дослідження, вибору та проектування електротехнічних систем; • Здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі електротехніки; • Застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації обладнання для вирішення технічних задач спеціальності; • Розраховувати, проектувати типове електрообладнання для обраної спеціалізації; • Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань; • Оцінювати отримані результати та аргументовано захищати .
Результати навчання: Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання: Результати навчання Методи навчання і викладання Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання РН1. Здатність продемонструвати знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності в області електричних кіл постійного та змінного струму, теорії електромагнітного поля, теорії електричних машин, теорії електроприводу, теорії автоматичного керування, методів аналізу електричних мереж, процесів виробництва, перетворення і транспортування енергії, основ релейного захисту та автоматизації, схемотехніки, інформаційних технологій аналізу систем, ефективного енерговикористання. Лекції, лабораторні та практичні заняття - інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод. Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен тестовий контроль. РН2. Здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки. Лекції, лабораторні та практичні заняття - інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод. Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен тестовий контроль. РН3. Застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації устаткування та обладнання для вирішення технічних задач спеціальності. Лекції, лабораторні та практичні заняття - інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод. Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен тестовий контроль. РН4. Застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації устаткування та обладнання для вирішення технічних задач спеціальності. Лекції, лабораторні та практичні заняття - інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод. Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен тестовий контроль. РН5. Виконувати відповідні експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою. Лекції, лабораторні та практичні заняття - інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод. Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен тестовий контроль.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вища математика, • Теоретична електротехніка, • Техніка високих напруг.
Короткий зміст навчальної програми: Класифікація електричних апаратів. Термічна та динамічна стійкість апаратів. Теорія горіння та гашення електричної дуги. Електромагніти постійного та змінного струму. Апарати керування. Комутаційні апарати напругою 1000 В та вище. Реактори та конденсаторні батареї. Вимірювальні трансформатори струму та напруги. Принципи розміщення електричних апаратів на електростанціях та підстанціях. Перспективи розвитку електричних апаратів.
Опис: Навчальна дисципліна розглядає комплекс питань, які пов’язані з високовольтними електричними апаратами, що використовуються для контролю та керування потоками електроенергії від джерела до споживачів.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування розрахунково-графічна робота (30%) • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах Поточний контроль (ПК) Екзаменаційний контроль Разом за дисципліну Разом за ПК письмова компонента усна компонента ДФН: Лабораторні заняття – 10 Практичні заняття - 10 РГР - 10 30 55 15 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Электрическая часть станций и подстанций. Учебник для ВУЗов. Под редакцией А.А. Васильева.- М.: Энергоатомиздат, 1990, 576 с. 2. А.А. Чунихин. Электрические апараты. Москва, Энергоатомиздат, 1988, 720 с. 3. Рожкова Л.В., Козулин В.С. Электрооборудование станций и подстанций. М.: Энергоатомиздат, 1987, 648 с. 4. Г.В. Буткевич, В.Г. Дегтярн, А.Г. Сливинская. Задачник по електрическим апаратам. М: Высшая школа. 1987, 232 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).