Режими систем електропостачання

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.03.E.075
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: к.т.н., доц. Лисяк В. Г.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів необхідних компетентностей, набуття ними теоретичних знань і практичних умінь і навичок у межах цієї дисципліни, достатніх у поєднанні з іншими для успішного виконання професійних обов’язків за даною спеціальністю та підготовка до подальшого навчання за обраною спеціалізацією.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: 5 ? здатність до аналізу та синтезу (КЗ4); ? здатність до застосування знань на практиці (КЗ5); ? здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел (КЗ6); ? уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення (КЗ9); ? потенціал до подальшого навчання (КЗ15); фахові компетентності: ? базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем та їх устаткування (КС1); ? уміння застосовувати та інтегрувати знання і розуміння дисциплін інших інженерних галузей (КС7); ? здатність використовувати знання й уміння для розрахунку, дослідження, вибору, впровадження, ремонту, та проектування електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем та їх складових (КС11); ? уміння аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач,критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення (КС15).
Результати навчання: • здатність продемонструвати поглиблені знання принаймні в одній з областей електроенергетики, електротехніки та електромеханіки, а саме: електротехнічні системи електроспоживання; • здатність продемонструвати знання та навики щодо проведення експериментів, збору даних та моделювання у електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних системах; • здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки; • уміння застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціалізації; • уміння застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації устаткування та обладнання для вирішення технічних задач спеціальності; • уміння ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу систем і їх складових; • уміння виконувати відповідні експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Електропостачальні системи загального призначення; • Перехідні процеси в електропостачальних системах; коререквізити: • Захист і автоматика електропостачальних систем; • Проектування електропостачальних систем.
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються поняття режимів електропостачальних систем та способи їх розрахунків. Викладено найважливіші проблеми несинусоїдних, несиметричних і різкозмінних режимів, а також порядок розрахунку основних їхніх показників. Наведено особливості компенсації реактивної потужності в системах електропостачання вузлів навантаження. Розглядаються питання впливу режимів систем електропостачання на якість електричної енергії.
Опис: Поняття режимів електропостачальних систем та способи їх розрахунків. Несинусоїдні режими електропостачальних систем. Несиметричні режими електропостачальних систем. Режими електропостачальних систем з різко змінним навантаженням. Вплив потужного асинхронного та синхронного навантаження на режими електропостачальних систем та особливості компенсації реактивної потужності. Вплив режимів систем електропостачання на якість електричної енергії та її втрати.
Методи та критерії оцінювання: Захисти звітів з лабораторних робіт, захист РГР (КР), екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (26%), розрахунково-графічна робота (14%); • підсумковий контроль (контрольний захід – іспит): письмово-усна форма (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Сидоров B.C. Розрахунок параметрів усталених режимів електричних мереж, Львів: Вид-во Львів.політех.ін-ту. 1991. -76 с. 2. Жежеленко И.В. Высшие гармоники в системах электроснабжения промпредприятий. – 5-е изд., перераб. и доп. – М.: Энергоатомиздат, 2004. – 358 с., ил. 141. 3. Жежеленко И.В., Саенко Ю.Л. Показатели качества электроэнергии и их контроль на промышленных предприятиях.– Москва: Энергоатомиздат, 2000.– 254с. 4. Иванов B.C., Соколов В.И Режимы потребления и качество электроэнергии систем электроснабжения промышленных предприятий.– М.: Энергоатомиздат, 1987.– 336 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).