Режими систем електропостачання

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.03.E.075
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: к.т.н., доц. Лисяк В. Г.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів необхідних компетентностей, набуття ними теоретичних знань і практичних умінь і навичок у межах цієї дисципліни, достатніх у поєднанні з іншими для успішного виконання професійних обов’язків за даною спеціальністю та підготовка до подальшого навчання за обраною спеціалізацією.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: 5 ? здатність до аналізу та синтезу (КЗ4); ? здатність до застосування знань на практиці (КЗ5); ? здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел (КЗ6); ? уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення (КЗ9); ? потенціал до подальшого навчання (КЗ15); фахові компетентності: ? базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем та їх устаткування (КС1); ? уміння застосовувати та інтегрувати знання і розуміння дисциплін інших інженерних галузей (КС7); ? здатність використовувати знання й уміння для розрахунку, дослідження, вибору, впровадження, ремонту, та проектування електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем та їх складових (КС11); ? уміння аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач,критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення (КС15).
Результати навчання: • здатність продемонструвати поглиблені знання принаймні в одній з областей електроенергетики, електротехніки та електромеханіки, а саме: електротехнічні системи електроспоживання; • здатність продемонструвати знання та навики щодо проведення експериментів, збору даних та моделювання у електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних системах; • здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки; • уміння застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціалізації; • уміння застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації устаткування та обладнання для вирішення технічних задач спеціальності; • уміння ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу систем і їх складових; • уміння виконувати відповідні експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Електропостачальні системи загального призначення; • Перехідні процеси в електропостачальних системах; коререквізити: • Захист і автоматика електропостачальних систем; • Проектування електропостачальних систем.
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються поняття режимів електропостачальних систем та способи їх розрахунків. Викладено найважливіші проблеми несинусоїдних, несиметричних і різкозмінних режимів, а також порядок розрахунку основних їхніх показників. Наведено особливості компенсації реактивної потужності в системах електропостачання вузлів навантаження. Розглядаються питання впливу режимів систем електропостачання на якість електричної енергії.
Опис: Поняття режимів електропостачальних систем та способи їх розрахунків. Несинусоїдні режими електропостачальних систем. Несиметричні режими електропостачальних систем. Режими електропостачальних систем з різко змінним навантаженням. Вплив потужного асинхронного та синхронного навантаження на режими електропостачальних систем та особливості компенсації реактивної потужності. Вплив режимів систем електропостачання на якість електричної енергії та її втрати.
Методи та критерії оцінювання: Захисти звітів з лабораторних робіт, захист РГР (КР), екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (26%), розрахунково-графічна робота (14%); • підсумковий контроль (контрольний захід – іспит): письмово-усна форма (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Сидоров B.C. Розрахунок параметрів усталених режимів електричних мереж, Львів: Вид-во Львів.політех.ін-ту. 1991. -76 с. 2. Жежеленко И.В. Высшие гармоники в системах электроснабжения промпредприятий. – 5-е изд., перераб. и доп. – М.: Энергоатомиздат, 2004. – 358 с., ил. 141. 3. Жежеленко И.В., Саенко Ю.Л. Показатели качества электроэнергии и их контроль на промышленных предприятиях.– Москва: Энергоатомиздат, 2000.– 254с. 4. Иванов B.C., Соколов В.И Режимы потребления и качество электроэнергии систем электроснабжения промышленных предприятий.– М.: Энергоатомиздат, 1987.– 336 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).