Автоматизований електропривод загальнопромислових механізмів
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.05.E.086
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Електромехатроніка та комп'ютеризовані електромеханічні системи
Лектор: доц., к.т.н., Цяпа Володимир Богданович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальні компетентності:
1) Знання про тенденції розвитку і найбільш важливі нові розробки в області електротехніки та електромеханіки, а також суміжних.
2) Знання і розуміння наукових понять, теорій і методів, необхідних для розв’язання задач в електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем та їх устаткування.
3) Здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для створення нових та при обслуговуванні існуючих електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем та їх складових.
4) Здатність критично аналізувати основні показники функціонування системи та оцінювати використані технічні рішення та обладнання.
5) Здатність самостійно проектувати системи та їх елементи з урахуванням усіх аспектів поставленої задачі.
6) Здатність аргументувати вибір методу розв’язування спеціалізованої задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
фахові компетентності:
1) Знання і розуміння сучасних енергоощадних технологій в промисловості та транспорті.
2) Здатність застосовувати знання й практичні навички для створення нових та при обслуговуванні існуючих автоматизованих електроприводів загальнопромислових механізмів.
Результати навчання: ЗН3. Здатність продемонструвати знання сучасного стану справ, тенденції розвитку, найбільш важливі розробки та новітні технологій в галузі автоматизованого електроприводу загально-промислових механізмів.
УМ4. Застосовувати отримані знання й практичні навички, адаптувати результати наукових досліджень підчас створення нових та експлуатації існуючих електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем та їх складових.
УМ9 Самостійно виконувати експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою.
УМ10 Критично проаналізувати основні показники функціонування системи та оцінити використані технічні рішення та обладнання.
Ком.2. Уміння представляти та обговорювати отримані результати та здійснювати трансфер набутих знань.
АіВ1 Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення.
АіВ2 Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
АіВ3 Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Теорія електроприводу
• Системи керування електроприводами.
Короткий зміст навчальної програми: Розрахунок навантажень механізмів циклічної дії. Електропривід і автоматизація кранів, ліфтів, ескалаторів, шахтних піднімальних установок, конвеєрів, насосів. Цифро-аналогові та аналогові системи керування електроприводами. Способи та пристрої покращення динамічних властивостей електроприводу у режимі перервних струмів. Захисти, блокування та елементи діагностики несправностей комплектних електроприводів.
Опис: Тема 1. Типові загальнопромислові механізми циклічної дії.
Області застосування загальнопромислових механізмів та їх класифікація. Загальна характеристика кранів та області їх застосування.Класифікація та характеристики ліфтів. Класифікація механізмів безперервної дії (конвеєрів, канатних доріг). Піднімальні електромагніти.
Тема 2. Розрахунок навантажень механізмів циклічної дії.
Діаграма навантаження та розрахунок статичного навантаження механізму. Особливості розрахунку пуско-гальмівних динамічних навантажень механізмів циклічної дії.
Тема 3. Розрахунок і вибір елементів кранових механізмів.
Вимоги, методи розрахунку діаграми та статичного навантаження механізмів.
Тема 4. Особливості побудови та розрахунку електроприводів кранових механізмів.
Тема 5. Електричні схеми кранових механізмів.
Тема 6. Електропривід і автоматизація піднімальних установок.
Електрообладнання ліфтів та піднімальних установок. Скіпова підйомна установка
Тема 7. Електропривід і автоматизація механізмів безперервного транспорту. Особливості розрахунку потужності конвеєрів,
ескалатора метрополітену.
Тема 8. Електропривід і автоматизація механізмів відцентрового та поршневого типу.
Типи і системи приводів насосів, компресорів
Застосування асинхронного каскаду.
Тема 9. Способи та пристрої покращення динамічних властивостей ЕП у режимі перервних струмів
Основні принципи побудови контурів адаптації в системах керування ЕП. Адаптивний регулятор швидкості КТЕ "КЕМЕК".
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль, лабораторні звіти, тестовий контроль та усне опитування.
Усні презентації, звіти з РГР
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, розрахунково-графічна робота (40%)
• підсумковий контроль: екзамен, письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Мазепа С.С. Електрообладнання промислових підприємств / С.С.Мазепа, Я.Ю.Марущак, А.С. Куцик – Львів:"Магнолія плюс", видавець СПД ФО В.М.Піча, 2004. – 260 с.
2. Онищенко Г.Б. Автоматизированный электропривод промышленных установок / Онищенко Г.Б., Аксенов М.И., Грехов В.П., Зарицкий М.Н., Куприков А.В., Нитиевская А.И. Под общей редакцией Г. Б. Онищенко. М.: РАСНХ, 2001. – 520 с.
3. Невзоров Л.А. Устройство и эксплуатация грузоподъемных кранов / Л.А.Невзоров – М.: ACADEMIA, 2000
4. Яурре А.Г. Крановый электропривод / А.Г.Яурре, Е.М.Певзнер Справочник, М. Энергоатомиздат,1988.
5. Федорков Б.Г. Микросхемы ЦАП и АЦП: функционирование, параметры, применение / Б.Г.Федорков, В.А.Телец. - М.: Энергоатомиздат, 1990. - 320 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).