Метрологія і електричні вимірювання
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.00.O.024
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теоретична та загальна електротехніка
Лектор: доцент Мадай Володимир Степанович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
• здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
• здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел;
• здатність застосовуватизнання у практичних ситуаціях.
фахові компетентності:
• здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з проблемами метрології, електричних вимірювань, роботою пристроїв автоматичного керування, релейного захисту та автоматики;
• здатність розробляти проекти електроенергетичного, електротехнічного та електромеханічного устаткування із дотриманням вимог законодавства, стандартів і технічного завдання;с
• Усвідомлення необхідності постійно розширювати власні занняпро нові технології в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці;
Результати навчання: • Знати сучасні засоби вимірювальної техніки, їх основні метрологічні характеристики та області застосування;
• Вміти вибрати метод вимірювання та засоби вимірювальної техніки для вимірювання конкретної фізичної величини;
• Опрацьовувати експериментальні дані з метою отримання достовірних результатів вимірювання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Фізика
• Вища математика
• ТОЕ, ч.1
Короткий зміст навчальної програми: Основні поняття метрології та вимірювальної техніки. Аналогові вимірювальні прилади прямого перетворення. Електронні осцилографи. Цифрові вимірювальні прилади. Перетворювачі електричних величин. Вимірювання струму, напруги, електричного опору, потужності . Вимірювання магнітних величин. Вимірювання і контроль неелектричних величин.
Опис: ТЕМА 1. Процес і засоби вимірювання.
ТЕМА 2. Системи електровимірювальних приладів.
ТЕМА 3. Цифрові вимірювальні прилади.
ТЕМА 4. Електроннi осцилографи.
ТЕМА 5. Перетворювачі електричних величин.
ТЕМА 6. Вимірювання опорів.
ТЕМА 7. Вимірювання потужності постійного та однофазного змінного струму.
ТЕМА 8. Вимірювання магнітних величин.
ТЕМА 9. Вимірювання і контроль неелектричних величин.
Методи та критерії оцінювання: • Письмові звіти з лабораторних робіт, розрахунково-графічна робота (25%)
• підсумкова контрольна робота: іспит, (75%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 25б.
Екзаменаційний контроль - 75б. :
письмова компонента 70 б.,
усна компонента - 5б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Метрологія та вимірювальна техніка : підручник / Є.С. Поліщук, М.М. Дорожовець, В.О. Яцук; за ред. проф. Є.С. Поліщука. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 544с.
2. Кухарчук В. В., Кучерук В.Ю., Володарський Є.Т., Грабко В.В. Основи метрології та електричних вимірювань: підр.- Херсон: Олді-плюс, 2013.-538с.
3. Мадай В.С. Основи метрології та електричних вимірювань. Консп. лекцій. – Львів: НУ “Львівська політехніка”.–2015р.
4. Гамола О.Є. Практикум з електротехніки / О.Є. Гамола, В.І. Коруд, В.С. Мадай, Н.П. Мусихіна// . – Львів: НУ “Львівська політехніка”, 2008. – 212 с.
5. Мадай В.С., Коруд В.І., “Метрологія та електричні вимірювання“: Лабораторний практикум та розрахунково-графічні роботи. Завдання та методичні поради до самостійної роботи студентів базового напряму “Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка” з дисципліни «Метрологія та електричні вимірювання»”.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).