Технологічні процеси в електромашинобудуванні
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.06.E.105
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Електромехатроніка та комп'ютеризовані електромеханічні системи
Лектор: к.т.н., доцент Харчишин Богдан Михайлович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів
освіти компетентностей.
Загальні компетентності:
- ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
- ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
- ЗК3. Здатність спілкуватися державною мовою, як усно так і письмово;
- ЗК5. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних
джерел;
- ЗК6. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми;
- ЗК7. Здатність працювати в команді;
- ЗК8. Здатність працювати автономно.
Фахові компетентності:
- ФК2. Здатність вирішувати практичні задачі із залученням методів
математики, фізики та електротехніки;
- ФК4. Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні
проблеми, пов’язані з проблемами метрології, електричних вимірювань;
- ФК9. Усвідомлення необхідності підвищення ефективності
електроенергетичного, електротехнічного та електромеханічного
устаткування;
- ФК10. Усвідомлення необхідності постійно розширювати власні знання про
нові технології в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці;
- ФКС3. Уміння аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих
задач, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті
рішення.
Результати навчання: • знання особливостей будови основних типів електромехатронних перетворювачів та принципів побудови технологічних процесів виготовлення окремих деталей та вузлів;
• уміння аналізувати стан технологічного процесу та приймати рішення для його налагодження чи коректування;
• здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач організації, технологічної підготовки виробництва основних типів електромеханотронних перетворювачів;
• вміння користуватися нормативно-технічною та довідковою літературою.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
• Електричні апарати;
• Електричні машини;
• Електротехнічні матеріали.
Короткий зміст навчальної програми: Розглянуто основні засади проектування та розробки технологічних
процесів виготовлення деталей та вузлів електромехатронних перетворювачів,
організації, підготовки та контролю якості виробництва. Проаналізовано види
робіт, технологічні операції та можливості металообробних верстатів.
Опис: Загальні питання проектування технологічних процесів. Якість виготовлення конструкційних елементів електромеханічних перетворювачів. Похибки виготовлення. Види робіт, що виконуються на токарних, фрезерувальних, свердлувальних, стругальних, шліфувальних, координатно-розточних верстатах верстатах. Технологія заготівельних, ливарних, штампувальних робіт. Технологія виготовлення окремих деталей та вузлів електричних машин та апаратів. Виготовлення обмоток та магнітопроводів.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль знань проводиться у вигляді диференційованого
заліку.
Підсумкова семестрова оцінка виставляється за результатами поточного
контролю за 100-бальною шкалою.
Поточний контроль здійснюється у формі усного опитування на початку
занять, за результатами захисту звітів з лабораторних робіт, за результатами
виконання контрольної роботи, а також за результатами письмового
контрольного заходу.
Критерії оцінювання результатів навчання: • захист звітів з лабораторних робіт, усне опитування (20%);
• контрольна робота (20%);
• контрольний захід підсумкового контролю (залік) (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Чучман Ю.І. Технологія машинобудування для електромеханіків: Навч. посібн. для студ. елекромех. спец. ВНЗ України. – Львів: Вид-во Нац. ун-ту “Львівська політехніка”, 2001. – 356 с.
2. Чучман Ю.І. Виготовлення феромагнітних осердь електротехнічних пристроїв: Навч. посібн. для студ. елекромех. спец. ВНЗ України. – Львів: Вид-во Нац. ун-ту “Львівська політехніка”, 2003. – 246 с.
3. Осин И.Л., Антонов М.В. Устройство и производство электрических машин малой мощности: Учеб. пособие. –М. Висш. шк., 1988. -215 с.: ил.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).