Технологічні процеси в електромашинобудуванні

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.06.E.105
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Електромехатроніка та комп'ютеризовані електромеханічні системи
Лектор: к.т.н., доцент Харчишин Богдан Михайлович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення предмету „Технологічні процеси в електромашинобудуванні” є теоретична та практична підготовка студентів до майбутньої професійної діяльності на посадах інженерів-технологів, інженерів-конструкторів та організаторів виробництва на підприємствах, що зайняті виробництвом, ремонтом, модернізацією та експлуатацією електричних машин та електропобутової техніки різного призначення.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей. Загальні компетентності: - ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; - ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; - ЗК3. Здатність спілкуватися державною мовою, як усно так і письмово; - ЗК5. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; - ЗК6. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми; - ЗК7. Здатність працювати в команді; - ЗК8. Здатність працювати автономно. Фахові компетентності: - ФК2. Здатність вирішувати практичні задачі із залученням методів математики, фізики та електротехніки; - ФК4. Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з проблемами метрології, електричних вимірювань; - ФК9. Усвідомлення необхідності підвищення ефективності електроенергетичного, електротехнічного та електромеханічного устаткування; - ФК10. Усвідомлення необхідності постійно розширювати власні знання про нові технології в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці; - ФКС3. Уміння аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Результати навчання: • знання особливостей будови основних типів електромехатронних перетворювачів та принципів побудови технологічних процесів виготовлення окремих деталей та вузлів; • уміння аналізувати стан технологічного процесу та приймати рішення для його налагодження чи коректування; • здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач організації, технологічної підготовки виробництва основних типів електромеханотронних перетворювачів; • вміння користуватися нормативно-технічною та довідковою літературою.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: • Електричні апарати; • Електричні машини; • Електротехнічні матеріали.
Короткий зміст навчальної програми: Розглянуто основні засади проектування та розробки технологічних процесів виготовлення деталей та вузлів електромехатронних перетворювачів, організації, підготовки та контролю якості виробництва. Проаналізовано види робіт, технологічні операції та можливості металообробних верстатів.
Опис: Загальні питання проектування технологічних процесів. Якість виготовлення конструкційних елементів електромеханічних перетворювачів. Похибки виготовлення. Види робіт, що виконуються на токарних, фрезерувальних, свердлувальних, стругальних, шліфувальних, координатно-розточних верстатах верстатах. Технологія заготівельних, ливарних, штампувальних робіт. Технологія виготовлення окремих деталей та вузлів електричних машин та апаратів. Виготовлення обмоток та магнітопроводів.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль знань проводиться у вигляді диференційованого заліку. Підсумкова семестрова оцінка виставляється за результатами поточного контролю за 100-бальною шкалою. Поточний контроль здійснюється у формі усного опитування на початку занять, за результатами захисту звітів з лабораторних робіт, за результатами виконання контрольної роботи, а також за результатами письмового контрольного заходу.
Критерії оцінювання результатів навчання: • захист звітів з лабораторних робіт, усне опитування (20%); • контрольна робота (20%); • контрольний захід підсумкового контролю (залік) (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Чучман Ю.І. Технологія машинобудування для електромеханіків: Навч. посібн. для студ. елекромех. спец. ВНЗ України. – Львів: Вид-во Нац. ун-ту “Львівська політехніка”, 2001. – 356 с. 2. Чучман Ю.І. Виготовлення феромагнітних осердь електротехнічних пристроїв: Навч. посібн. для студ. елекромех. спец. ВНЗ України. – Львів: Вид-во Нац. ун-ту “Львівська політехніка”, 2003. – 246 с. 3. Осин И.Л., Антонов М.В. Устройство и производство электрических машин малой мощности: Учеб. пособие. –М. Висш. шк., 1988. -215 с.: ил.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).