Сучасна англійська мова, частина 1

Спеціальність: Філологія (прикладна лінгвістика)
Код дисципліни: 6.035.10.O.009
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Прикладна лінгвістика
Лектор: Лівчак Наталія Мирославівна Северинчук Ірина Петрівна Шванова Оксана Володимирівна Хомицька Ірина Юріївна Шийка Юлія Іванівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: • формувати у студентів комунікативну, лінгвістичну та соціокультурну компетенції; • формувати у студентів когнітивну компетенцію у взаємозв’язку з іншими видами компетенцій; • формувати у студентів позитивне ставлення до оволодіння як мовою, так і культурою англомовного світу.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності: 1) уміння спілкуватися двома іноземними мовами; 2) здатність навчатися; 3) здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; 4) уміння використовувати інформаційні і комунікаційні технології; 5) уміння застосовувати знання в практичних ситуаціях; 6) уміння працювати в команді; 7) знання та розуміння предметної області та розуміння фаху; 8) Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області. Фахові компетентності: 1) Здатність використовувати теоретичні та фундаментальні знання в галузі прикладної лінгвістики для вивчення комп’ютерних систем і технологій, що опрацьовують лінгвальні дані. 2) Здатність розуміти та уміло використовувати лінгвістичні,математичні та числові методи в професійній галузі. 3) Здатність аналізувати як українську, так і англійську та німецьку чи японську, польську, чеську мови на усіх рівнях. 4) Здатність здійснювати зіставний аналіз української, англійської, німецької чи японської, польської, чеської мов з метою правильного відображення позамовних реалій. 5) Здатність вільно орієнтуватись у складних соціокультурних обставинах, готовність обслуговувати не тільки інноваційні процеси, а й процеси комунікації у широкому розумінні. 6) Здатність до збирання й аналізу, систематизації та інтерпретації мовних, літературних, фольклорних фактів, інтерпретації та перекладу тексту. 7) Здатність здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. 8) Здатність створювати письмові мовленнєві висловлювання різних типів і жанрів у межах запропонованих сфер і тем, а також на основі почутого, побаченого, прочитаного і з власного життєвого досвіду, доречно використовуючи відповідні лінгвальні засоби, висловлюючи власне ставлення та обґрунтовуючи власну думку про предмет спілкування. 9) Здатність вести комунікацію з колегами із професійної сфери щодо наукових досягнень, як на загальному рівні, так і на рівні спеціалістів. 10) Здатність шляхом самостійного навчання освоїти нові галузі, використовуючи здобуті базові знання із філології, а також у галузі інформатики й сучасних інформаційних технологій.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання (РН): РН 1. Знання особливостей усного мовлення, особливості формування мовленнєвих умінь та навичок українською/англійською мовами. РН 2. Здатність здійснювати фонологічний, семантичний, лексикологічний, морфологічний та синтаксичний аналіз мовного матеріалу; аналізувати різні типи тексту. РН 3. Здатність самостійно опановувати нові знання, критично оцінювати набутий досвід з позицій останніх досягнень філологічної науки та соціальної практики. РН 4. Уміння спілкуватись, як в усній, так і письмовій комунікації українською та англійською мовами; здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному рівні. РН 5. Здатність застосовувати знання та розуміння законів та методів міжособистісних комунікацій, норм толерантності, ефективної праці в колективі, адаптивності. РН 6. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення; усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Англійська мова за професійним спрямуванням Вступ до мовознавства Сучасна англійська мова (частина 2)
Короткий зміст навчальної програми: Навчальний модуль охоплює 4 теми : спорт, медицина, транспорт, література та фільми. В межах тем розглядаються види спорту, видатні особистості спорту, види бойових мистецтв, шлях до досягнення успіху в спорті, види захворювань та способи їх лікування, винаходи та наукові прориви в медицині, застосування новітніх технологій в медицині, співпраця між лікарями та пацієнтами, гомеопатія, сучасні види транспорту, види транспорту у майбутньому, подорожі, дорожні проблеми та способи їх вирішення, жанри кіно та літератури, книги та читання, дискусія про фільм. Модуль передбачає вивчення таких граматичних аспектів: кількісні визначники, означений та неозначений артиклі, майбутні часові форми дієслова, майбутні та минулі форми модальних дієслів, наративні часи. Розвиваються наступні навчальні та письмові навики: ведення дискусії, підготовка офіційної презентації, обговорення проблеми та ведення засідання з пошуку шляхів її вирішення; оцінка пропозицій, розширення словникового запасу, написання твору-оцінки плюсів та мінусів, аналітичного звіту, укладання таблиць, діаграм та графіків.
Опис: Тема Sport. 1. Fair play. (vocabulary: kinds of sport, people in sport, sport idioms). 2. Martial arts. (vocabulary: self-, abstract nouns, word formation, grammar: uantifiers). 3. Getting to the top. (vocabulary: ambition, obsessiveness, qualities to achieve success; grammar: definite and zero articles). 4. Scenario: Who is the greatest? (vocabulary: using emphasis and comparison, talking about professional problems; communication skill: using idioms to talk about the experience). 5. Study and writing skills. (understanding essay questions, writing a for and against essay). Темa Medicine. 1. Medical breakthroughs. (vocabulary: personal qualities for medical profession, medical terms) 2. Malaria. (vocabulary: illness and medicine; grammar: future continuous, going to, present continuous) 3. Bionic eye. (vocabulary: dependent prepositions, medical developments and breakthroughs; grammar: future perfect simple, future simple). 4. Scenario: Medical dilemmas. (vocabulary: discussing implications; communication skill: making difficult decisions) 5. Study and writing skills. (evaluating resources on the internet; writing a short report). Темa Transport. 1. Getting from A to B. (vocabulary: methods of transport, their advantages and disadvantages, causes of crashes, safety features) 2. Transport in the future. (vocabulary: collocations; grammar: modal verbs – ability, possibility and obligation (future)) 3. Great railway journeys. (vocabulary: words from the text; grammar: modal verbs – ability, possibility and obligation (past)) 4. Scenario. Beauciel (transport problems; the language of meetings – summarizing) 5. Study and writing skills. (describing information in a table; writing a short description summarizing the information in the table.) Темa Literature and film. 1. Reading or watching. (vocabulary: genres, literature and film) 2. Impact. (speaking and listening; grammar: narrative tenses) 3. Reading habits. (vocabulary: words from the text; grammar: used to, would, get used to) 4. Scenario. The new film project. (key language: persuading, making a persuasive presentation) 5. Study and writing skills. (making an effective presentation, an online review)
Методи та критерії оцінювання: З метою встановлення відповідності набутих студентами компетентностей вимогам нормативних документів щодо вищої освіти проводиться контроль результатів їх навчання, який передбачає поточний і семестровий контроль. Поточний контроль здійснюють на практичних заняттях та під час самостійної роботи у формі вибіркового / фронтального усного опитування, письмових контрольних робіт, письмового та усного експрес-контролю, комп’ютерного тестування, оцінювання монологічного та діалогічного мовлення здобувачів освіти. Семестровий контроль проводять у вигляді екзамену за накопичувальною системою. Атестацію у формі екзамену виставляють за результатами поточного контролю та семестрового екзамену за 100-бальною шкалою.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК): Практичні заняття - 30 балів Контрольні роботи - 10 балів Разом за (ПК) - 40 балів Екзаменаційний контроль: письмова компонента - 50 балів усна компонента - 10 балів Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення: 1. Тематична лексика англійської мови: [методичні вказівки з дисципліни «Англійська мова», «Практика мовлення (англійська мова) » для студентів 1-2-го курсів базового напряму 6.020303 «Філологія»] // Укл. О.Й. Матковська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 116с. 2. Red-letter days of the calendar: [Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни « Сучасна англійська мова» для студентів 1-2 курсів] / Укл. М.М.Іщук – Львів: Видавництво кафедри прикладної лінгвістики, 2017. – 65 с. Рекомендована література: Базова 1. Cotton D., Falvey D., Kent S. New Language Leader Upper Intermediate Coursebook. 2. My English Lab: online learning platform available at: https://myenglishlab.pearson-intl.com/courses/content Допоміжна 1. Evans V. Round-up 6: [English Grammar Book] // Virginia Evans. - Pearson Education Limited, 2018.-268p. 2. Longman Dictionary of Contemporary English. [new ed.] / [ed.by Della Summers]. – Edinburgh: Pearson Education Limited, 2018. – 1949p. 3. McCarthy M. English vocabulary in Use: [upper –intermediate and advanced] // Michael McCarthy, Felicity O’ Dell. – Cambridge: CUP, 2019. – 296 p. 4. McCarthy M. English Collocations in Use: [upper –intermediate and advanced] // Michael McCarthy, Felicity O’ Dell. - Cambridge: CUP, 2018. - 303p. 5. Matkovska O.Thematic Vocabulary Organiser: Word Bank and Practice.- Lviv: Lviv Polytechnic Publishing House, 2018.-326p. 6. Vince M. First Certificate Language Practice / Michael Vince. –Oxford: Macmillan Publishers Limited, 2019. – 310 p. 7. Vince M. Advanced Language Practice / Michael Vince, Peter Sunderland. – Oxford: Macmillan Publishers Limited, 2017. -326p. Інформаційні ресурси: 1. www.english.com/students/languageleader 2. https://www.ted.com/watch/tedx-talks
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).