Інтелектуальний аналіз даних
Спеціальність: Філологія (прикладна лінгвістика)
Код дисципліни: 6.035.10.O.031
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: к.е.н., доцент Бойко Наталія Іванівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: • застосування конструктивних методів інтелектуального аналізу даних і методів оптимізації та дослідження операцій при побудові та реалізації формальних математичних моделей та задач.
• використання ефективних алгоритмів до вирішення завдань та застосування основних понять та задач, які розв’язуються з використанням методів дайтамайнінгу.
Результати навчання: • застосування конструктивних методів інтелектуального аналізу даних і методів оптимізації та дослідження операцій при побудові та реалізації формальних математичних моделей та задач.
• використання ефективних алгоритмів до вирішення завдань та застосування основних понять та задач, які розв’язуються з використанням методів дайтамайнінгу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Методи обчислень;
• Організація баз даних та знань;
• Об’єктно-орієнтоване програмування;
• Системи управління баз даних та знань.
Короткий зміст навчальної програми: Основи інтелектуального аналізу даних. Методи багатомірного розвідувального аналізу. Методи класифікації та прогнозування. OLAP. Data Mining. Асоціаційні правила. Системи. Визначення. Класифікація. Інтелектуальні інформаційні системи. Штучні нейронні мережі. Генетичні алгоритми. Нечітка логіка. Дерева рішень. Асоціативні правила. Пошукові системи.
Опис: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, реферат, усне опитування
• Підсумковий контроль (60%, залік): письмово-усна форма.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, реферат, усне опитування
• Підсумковий контроль (60%, залік): письмово-усна форма.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, реферат, усне опитування
• Підсумковий контроль (60%, залік): письмово-усна форма.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Акіменко В. В. Проектування СППР на основі нечіткої логіки. Навчально - методичний посібник / В. В. Акіменко, Ю. В. Загородній. – К.: Вид - во КНУ, 2007. – 94c.
3. Брагинський О. Л. Проектування систем штучного інтелекту / О. Брагинський. – К., МНТУ, 2002. – 205 с.
.
6. Любунь З. М. Основи теорії нейромереж : Текст лекцій / З. М. Любунь. – Львів : Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2007.-142 с.
7. Нікольський Ю. Дерева прийняття рішень та їхнє застосування для прогнозування діагнозу у медицині // Вісник Львівського університету. Серія прикладна математика та інформатика Випуск 6/ Ю. Нікольський, Ю. Щербина, Р. Якимечко - 2003.- С. 191-211.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).