Контрастивна лінгвістика, частина 2

Спеціальність: Філологія (прикладна лінгвістика)
Код дисципліни: 6.035.10.O.033
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Прикладна лінгвістика
Лектор: к.філол.н., доцент Ділай Маріанна Петрівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • продемонструвати знання та розуміння еволюції парадигм мовознавства ХІХ-ХХІ століть; мати уявлення про лінгвістику як особливу науку, що вивчає онтологію мови як системи знаків, її структуру та функціональну спрямованість; розуміти принципи взаємовпливів мови й суспільства, мови й культури, мови і мислення, мови і релігії, мови та соціальних стратів; мати уявлення про мову як чинник об’єднання етносу, народу, нації; • мати знання та розуміння сутності мови як суспільного явища, її зв’язок з мисленням, культурою та суспільним розвитком народу; принциповий зв’язок мови і світу; походження і розвиток мови, її рівні; основні одиниці мови і мовлення; функціональні властивості мови; • бути здатним здійснювати фонологічний, семантичний, лексикологічний, морфологічний та синтаксичний аналіз мовного матеріалу; аналізувати різні типи дискурсу/тексту.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вступ до мовознавства, • Основи теорії мовної комунікації, • Контрастивна лінгвістика (ч.2), • Теорія та практика перекладу (англійська мова), частини 1-4
Короткий зміст навчальної програми: Синтаксис в межах курсу зіставної граматики. Основні поняття синтаксису. Типологія синтаксичних структур у зіставлюваних мовах. Просте речення. Члени речення в англійській та українській мовах. Складне речення. Складносурядне та складнопідрядне речення в англійській та українській мовах. Семантичні групи слів в англійській та українській мовах. Зіставлення типів словотвору в англійській та українській мовах. Зіставний аналіз типів фразеологічних одиниць в англійській та українській мовах.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (45 %): перевірка практичних завдань та усне опитування (45 %); - підсумковий контроль (55% екзамен): тестування в письмовій формі (45%), усне опитування засвоєного теоретичного матеріалу (10%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Karamysheva I.D. Contrastive Grammar of English and Ukrainian Languages: Textbook; Second edition, revised / Iryna Karamysheva. – Vinnytsia: Nova Knyha Publishers, 2012. – 320 p. 2. Жлуктенко Ю.О. Порівняльна граматика англійської та української мов: посібник. / Ю.О. Жлуктенко. – К.: Радянська школа, 1960. – 160 с. 3. Корунець І.В. Порівняльна типологія англійської та укра¬їнської мов: навч. посібник. (Korunets’ I.V. Contrastive Typology of the English and Ukrainian languages). – Вінниця: Нова книга, 2003. – 464 с. 4. Кочерган М.П. Основи зіставного мовознавства: під¬ручник / М.П. Кочерган. – К.: Академія, 2006. – 424 с. 5. Левицький А.Е. Порівняльна граматика англійської та української мов: підручник / А.Е. Левицький. – К.: Видавничо-поліграфічний центр “Київський університет”, 2008. – 264 с. 6. Алефиренко Н.Ф. Спорные проблемы семантики: Монография. ? М.: Гнозис, 2005. – 326 с. 7. Манакин В.Н. Сопоставительная лексикология. ¬ К.: Знання, 2004. – 326 с.

Контрастивна лінгвістика, частина 2 (курсова робота)

Спеціальність: Філологія (прикладна лінгвістика)
Код дисципліни: 6.035.10.O.036
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Прикладна лінгвістика
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна