Алгоритми та програмування, частина1

Спеціальність: Фінансовий інжиніринг
Код дисципліни: 6.113.03.O.003
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Прикладна математика
Лектор: к.т.н., доц. Рижа І. А.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета курсу – оволодіти засобами програмування та відповідним сервісним забезпеченням для успішної програмної реалізації ефективних алгоритмів С та С++.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей: • загальних: ЗК3; ЗК5; ЗК12 відповідно до ОПП; • фахових: ФК1; ФК2 відповідно до ОПП. Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: ЗН2; УМ1; УМ5 відповідно до ОПП.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен: • оволодіти сучасними технологіями побудови алгоритмів методом покрокового уточнення з оцінкою їх складності; • ефективно реалізовувати алгоритми на мовах С та С++ з використанням принципів структурного та елементів об'єктно-орієнтованого програмування за допомогою стандартних функцій та бібліотек, динамічних об'єктів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити: Математичний аналіз, частина 1, Алгебра і геометрія
Короткий зміст навчальної програми: Курс має своєю метою ознайомлення студентів із сучасним станом розвитку алгоритмічних мов та методами побудови програм і розробки програмного забезпечення для аналізу науково-технічних та математичних проблем.
Опис: 1. Задання алгоритму 2. Історія розвитку ЕОМ 3. Основи мови С 4. Функції 5. Агреговані типи даних 6. Препроцесор та його директиви. Побудова макророзширень 7. Файловий ввід-вивід даних 8. Лінійні списки 9. Основи обчислювальної складності алгоритмів
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань студентів проводиться за допомогою усного опитування під час здачі лабораторних робіт на лабораторних заняттях, виконання студентами двох контрольних робіт та семестрового екзаменаційного контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (45%): усне опитування, виконання лабораторних робіт та їх захист, контрольні роботи. Підсумковий контроль (55%): екзамен.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Prata S. C Primer Plus 6th Edition. Addison-Wesley, 2013. 1067 p. 2. Prata S. C++ Primer Plus, 6th Edition. Addison-Wesley, 2011. 1420 p. 3. Donald E. Knuth. The Art of Computer Programming (TAOCP). Vol. 1–4A. Addison-Wesley Professional, 2011. 3168 pp. 4. Кормен Т.Г. Вступ до алгоритмів: Переклад з англійської третього видання / Т.Г. Кормен, Ч.Е. Лейзерсон, Р.Л. Рівест, К. Стайн. К.: К.І.С., 2019. 1288 с. 5. B.W. Kernighan, D.M. Ritchie. C Programming Language, 2nd Edition. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall. 273 pp. 6. Jeffrey J. McConnell. Analysis of Algorithms: An Active Learning Approach. 2nd ed. Jones & Bartlett Learning, 2008. 451 pp.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).