Корпоративні фінанси та фінансова звітність

Спеціальність: Фінансовий інжиніринг
Код дисципліни: 6.113.03.E.046
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: к.е.н., доцент, доцент Бондаренко Лідія Петрівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни є оволодіння студентами теоретико-методичними та практичними навичками розуміння сутності окремих статей фінансової звітності та здійснення первинного аналізу фінансової звітності різних суб’єктів господарювання: підприємств, банків, страхових компаній, бюджетних установ і організацій, суб’єктів малого підприємництва.
Завдання: 1. Здатність учитися і оволодівати новими знаннями. 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 3. Здатність генерувати нові ідеї.
Результати навчання: 1. Демонструвати знання і розуміння основних концепцій, принципів, теорій прикладної математики і використовувати їх на практиці. 2. Формалізувати задачі, сформульовані мовою певної предметної галузі, формулювати їх математичну постановку та обирати раціональний метод вирішення, розв’язувати отримані задачі аналітичними та чисельними методами, оцінювати точність та достовірність отриманих результатів. 3. Застосовувати відповідні математичні методи і моделі для розв’язування фінансових задач.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: ререквізит: банківництво, оцінювання вартості бізнесу
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни передбачає поглиблене засвоєння студентами знань щодо фінансової звітності суб’єктів господарювання, зокрема ознайомлення з сутністю понять фінансової звітності та її складових елементів, процесу формування та інструментів аналізу фінансової звітності. Особлива увага звернена на фінансову звітність підприємств, банків, страхових компаній, суб’єктів малого підприємництва, бюджетних установ і організацій, та на базові методи аналізу звітності цих суб’єктів: горизонтального та вертикального аналізів, та їх специфіки використання для різних типів звітності, можливості “читання” фінансової звітності, тобто формування попередніх аналітичних висновків на основі первинних досліджень фінансової звітності.
Опис: Фінансова звітність: загальні вимоги, терміни складання та види. Фінансова звітність підприємств та основні критерії її складання. Баланс та його основні статті. Звіт про фінансові результати та його базові складові. Характеристика звіту про рух грошових коштів. Звіт про власний капітал. Фінансова звітність банку та особливості її формування. Фінансова звітність страхової компанії та її відмінні характеристики. Фінансова звітність суб’єктів малого підприємництва та категорії суб’єктів, що її складають. Фінансова звітність бюджетних установ і організацій.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (лабораторні роботи, практичні заняття, самостійна робота (40 %) - підсумковий контроль (контрольний захід – екзамен): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Виконання та захист лабораторних робіт (40 балів): 7 лабораторних робіт, в тому числі 1 лабораторна робота – 4 бали, 2 лабораторна робота – 5 балів, 3 лабораторна робота – 6 балів, 4 лабораторна робота – 3 бали, 5 лабораторна робота – 8 балів, 6 лабораторна робота – 8 балів, 7 лабораторна робота – 6 балів. За допущені помилки в розрахунках чи некоректно оформлені таблиці і рисунки бали можуть знижуватися на 1–5 бали. За значні помилки у розрахунках лабораторна робота може бути відправлена на доопрацювання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 р. №996-ХГУ. 2. Наказ Міністерства фінансів України “Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» від 07.02.2013 р. № 73. 3. Левицька С. Звітність підприємств: підручник / С. Левицька. Центр навчальної літератури, 2019. – 240 с. 4. Макаренко А.П. Звітність підприємства: навч.-метод. посібник / А.П. Макаренко, Т.О. Меліхова, Ю.В. Подмешальська; ЗДІА. – Запоріжжя: ЗДІА, 2016. – 194 с. 5. ЛМельничук М.О. Види та класифікація дебіторської заборгованості / М.О. Мельничук // Ефективна економіка, 2023. - №5. - https://www.nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/1582/1591. 6. Яремко І.Й. Звітність в системах управління та планування на підприємств: особливості формування та змістовні параметри / І.Й. Яремко, М.В. Заворотній // Ефективна економіка, 2022. - №5. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=10282.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).