Оцінювання вартості бізнесу

Спеціальність: Фінансовий інжиніринг
Код дисципліни: 6.113.03.E.051
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: к.е.н. доц. Курило О.Б.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у поглибленні теоретичних знань, оволодінні сучасним методичним інструментарієм, практичними навичками ефективного управління потенціалом підприємства як збалансованої соціально-економічної системи у сучасних умовах господарювання.
Завдання: Основні завдання навчальної дисципліни: – усвідомлення студентами теоретичних основ вартісної природи фірми; – формування критеріїв вартісного мислення; – надання знань про принципи та методи оцінки вартості бізнесу; – розроблення конкретних способів управління різними компонентами вартості; – формування практичних навичок розроблення заходів щодо збільшення вартості фірми
Результати навчання: - розуміння економічних основ функціонування підприємства, факторів формування його вартості; - володіння правовою базою професійної оціночної діяльності, теоретичними засадами оцінювання майна та бізнесу; - уміння проводити інформаційно-аналітичну роботу за різними напрямами, здійснювати інтерпретацію результатів аналізу інформації; - володіння економічними та фінансовими знаннями для проведення оцінки вартості та обґрунтування вартості майна підприємства та бізнесу; - застосовувати інформаційні технології у професійній діяльності; – вміння обґрунтувати вибір підходів та методів при проведенні оцінки вартості; – розуміння сфери використання експертної оцінки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: - економічна теорія; - вища та прикладна математика - статистика; - фінанси підприємств; кореквізити: - управління проєктами; - хеджування; - моделювання фінансових ризиків
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Оцінка вартості бізнесу» буде корисна майбутнім спеціалістам економічних спеціальностей, які планують працювати в реальному секторі економіки. Опанування знаннями, щодо можливості оцінювання вартості бізнесу дозволять здійснювати застосування на практиці підходів до оцінювання вартості бізнесу та розробляти заходи із її мінімізації.
Опис: Введення в оцінку вартості бізнесу. Основні підходи до визначення вартості бізнесу. Витратний підхід до оцінки вартості бізнесу. Дохідний підхід до оцінки вартості бізнесу. Порівняльний підхід до оцінки вартості бізнесу. Оцінка вартості нерухомих активів бізнесу. Оцінка вартості земельних ділянок. Оцінка вартості нематеріальних активів бізнесу. Оцінка вартості корпоративних прав бізнесу. Складання звіту про оцінку вартості бізнесу. Управління вартістю бізнесу. Механізм антикризового управління вартістю бізнесу
Методи та критерії оцінювання: контроль, що здійснюється протягом семестру під час проведення лекційних, практичних, семінарських занять, оцінюється сумою набраних балів (максимальна сума – 100 балів; мінімальна сума – 60 балів)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання здійснюється з використанням таких основних видів: поточного контролю на практичних заняттях, оцінка самостійної роботи студентів на заняттях, заліковий контроль
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Возна М. Міжнародні стандарти оцінки: принципи, стандарти та правила / за ред. О. Драпіовського, І. Іванової; пер. з англ. М. Возна. Київ: УКРелс, 2019. 118 с 2. Управляння бізнесом: підручник [Електронне видання ]/ К.Є.Орлова. – Житомир: Державний університет «Житомирська політехніка», 2019. - 319 3. Кириченко Г.В. Основні підходи до оцінювання вартості та можливість їх застосування на підприємствах транспорту. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку, 2019. №. 1. С. 14-23. 4. Гросул В. А., Зубков С. О. Методичний інструментарій оцінки конкурентоспроможності бізнес-моделі торговельного підприємства. Бізнес-інформ, 2017. № 10. С. 252-258. 5. Васюк Н. В. Оцінка бізнесу як інструмент управління вартістю підприємства. URL: http:// www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3185 6. Бабій О. М., Малишко В. С., Пудичева Г. О. Управління вартістю підприємства: Навчальний посібник. Одеса: ОНЕУ, ротапринт, 2016. 207 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).