Страхування

Спеціальність: Фінансовий інжиніринг
Код дисципліни: 6.113.03.E.040
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: Доцент Кондрат Ірина Юріївна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування системи знань зі страхування, вивчення теоретичних основ і принципів побудови сучасного страхового ринку, послідовне формування в студентів знання основних положень теорії та практики страхування фізичних і юридичних осіб, а також з’ясування особливостей фінансової діяльності страховика.
Завдання: Формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: Здатність учитися і оволодівати сучасними знаннями. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Здатність бути критичним і самокритичним. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов'язків. фахові компетентності: Здатність обирати та застосовувати математичні методи для розв'язання прикладних задач, моделювання фінансових систем, аналізу, проектування, керування, прогнозування, прийняття рішень в галузі фінансів. Здатність до діагностики та прогнозування стану фінансових систем, обрання та застосування математичних методів для моделювання, аналізу, керування фінансовими системами в умовах невизначеності. Здатність використовувати знання в галузі теорії ймовірностей, математичної статистики і випадкових процесів для стохастичного аналізу і моделювання процесів і явищ, побудови актуарних моделей та інтерпретувати одержані результати. Здатність використовувати сучасне програмне забезпечення для побудови і дослідження математичних моделей у фінансах і страхуванні.
Результати навчання: Демонструвати знання й розуміння основних концепцій, принципів, теорій прикладної математики і використовувати їх на практиці. Знати і розуміти особливості функціонування фінансових ринків, банківської системи та страхування. Виявляти здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: фінанси Наступні: актуарна математика, ринок цінних паперів
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на надання студентам теоретичних знань і практичних навичок, щоб з’ясувати необхідність, сутність, функції та принципи страхування; показати механізм функціонування страхового ринку в Україні; опрацювати законодавчу базу та теоретичний матеріал щодо змісту договорів страхування та основної процедури їх укладання; розглядати та аналізувати умови й особливості особистого, майнового страхування, страхування відповідальності, перестрахування та співстрахування з позиції вітчизняного та зарубіжного досвіду; оцінювати фінансово-економічну діяльність страхових організацій, їх фінансову надійність стійкість та платоспроможність.
Опис: 1. Сутність, принципи та роль страхування. 2. Класифікація страхування. 3. Страхові ризики та їхня оцінка. 4. Страховий ринок. 5. Страхова організація. 6. Державне регулювання страхової діяльності. 7. Особисте страхування. 8. Страхування майна. 9. Страхування відповідальності. 10. Перестрахування й співстрахування. 11. Доходи, витрати й прибуток страховика. 12. Фінансова надійність страхових компаній.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь при вивченні дисципліни включають поточний контроль роботи здобувача: - індивідуальне та фронтальне опитування; - тестування; - кейси; - роз’язування задач; - колективне вирішення проблемних завдань; - індивідуальне науково-дослідне завдання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 100: Аудиторна робота - 80 - індивідуальне та фронтальне опитування - 20 - - тестування - 20 - кейси (2 по 5) - 10 - роз’язування задач - 15 - колективне вирішення проблемних завдань - 15 Самостійна робота - 20: - індивідуальне науково-дослідне завдання - 20.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Закон України від 1996.03.07 № 85/96-ВР “Про страхування” 2. Кондрат І. Ю. Страхові послуги: Підручник / І. Ю. Кондрат, Н. Б. Ярошевич, П. Г. Ільчук, А. І. Якимів – Львів: "Новий світ 2000", 2021. – 386 с. 3. Страхування: навчальний посібник / О. С. Журавка, А. Г. Бухтіарова, О. М. Пахненко. – Суми : Сумський державний університет, 2020. – 350 с. 4. Oleksandra Shevchuk, Iryna Kondrat and Jolanta Stanienda (2020). Pandemic as an accelerator of digital transformation in the insurance industry: evidence from Ukraine. Insurance Markets and Companies, 11(1), 30-41. doi:10.21511/ins.11(1).2020.04. 5. Manko, B. A. (2022). Erie Insurance: Monitoring technology in the car insurance market and the issue of data privacy. Journal of Information Technology Teaching Cases. https://doi.org/10.1177/20438869221117571
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).