Інвестування
Спеціальність: Фінансовий інжиніринг
Код дисципліни: 6.113.03.E.045
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: к.е.н., доцент Віблий Петро Іванович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
1) ЗК10. Здатність працювати у команді.
2) ЗК11. Здатність спілкуватися з представниками інших професій груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
фахові компетентності:
1) СК04. Здатність застосовувати економіко-математичні методи та моделі для вирішення фінансових задач.
2) СК06. Здатність застосовувати сучасне інформаційне та програмне забезпечення для отримання та обробки даних у сфері фінансів, банківської справи та страхування.
3) СК08. Здатність виконувати контрольні функції у сфері фінансів, банківської справи та страхування.
4) СК10. Здатність визначати, обґрунтовувати та брати відповідальність за професійні рішення.
5) СК16. Здатність з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати зовнішню та внутрішню інформацію для формування фінансових планів, розроблення елементів продуктової, цінової, збутової, кредитної, податкової, інвестиційної політики суб’єктів господарювання, у тому числі фінансових установ.
6) СК17. Здатність аналізувати фінансовий потенціал, використовувати методи оцінювання платоспроможності та управління портфелями послуг та інвестицій фінансових установ з врахуванням стану фінансового ринку та макроекономічних факторів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
знати: Закони України, Національні та Міжнародні стандарти інвестування, інші нормативно – правові документи з питань інвестування; принципи та функції інвестування; класифікацію об'єктів та видів інвестування; учасників інвестиційного ринку; особливості державного регулювання інвестиційної діяльності.
уміти: користуватись основними вітчизняними економіко-математичними методами та моделями, розраховувати розмір інвестиційного доходу, збитків, відсотків, здійснювати оцінювання загального фінансового стану підприємства чи іншого об’єкту інвестування.
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
ПР02. Знати і розуміти теоретичні основи та принципи фінансової науки, особливості функціонування фінансових систем
ПР05. Володіти методичним інструментарієм діагностики стану фінансових систем (державні фінанси, у т.ч. бюджетна та податкова системи, фінанси суб’єктів господарювання, фінанси домогосподарств, фінансові ринки, банківська система та страхування)
ПР06 застосовувати відповідні економіко-математичні методи та моделі для вирішення фінансових задач
ПР12 використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у фінансовій сфері діяльності
ПР13 володіти загальнонауковими та спеціальними методами дослідження фінансових процесів
ПР14 вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик фінансових систем, а також особливостей поведінки їх суб’єктів
ПР16. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати
ПР20. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані фінансові рішення
ПР30. Діагностувати стан операційної та інвестиційної діяльності фінансових корпорацій та оцінювати перспективи і ризики співпраці з ними, здійснювати процедури фінансового моніторингу
Методи навчання і викладання
Лекції, практичні, лабораторні заняття -
інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод
Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання
Поточний контроль: усне опитування; виступи на практичних заняттях, виконання та захист лабораторних робіт, тестування, оцінювання активності, виконання науково-дослідних завдань тощо.
Екзаменаційний контроль: усне опитування, тестовий контроль
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Фінансовий ринок, Банківництво, Фінанси диверсифікованих підприємств
- кореквізит: корпорації і фінансова інфраструктура, фінанси зарубіжних корпорацій.
Короткий зміст навчальної програми: Завданням вивчення дисципліни “Інвестування” є вивчення закономірностей і механізму інвестиційних відносин держави, підприємств та фізичних осіб; набуття вмінь використовувати ці закономірності в практиці інвестування, визначити заходи з використання інвестицій як одного з дієвих важелів економічної політики держави.
Опис: Методологічні основи інвестування
Суб’єкти й об’єкти інвестиційної діяльності. Організаційно-правове регулювання взаємодії суб’єктів інвестиційної діяльності
Інвестиційні проекти. Обґрунтування доцільності інвестування.
Використання інвестицій
Фінансові інвестиції
Інвестиції в засоби виробництва. Інноваційна форма інвестицій
Фінансове забезпечення інвестиційного процесу. Залучення іноземного капіталу
Менеджмент інвестицій
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30 %): виконання та захист лабораторних робіт;
- контрольний захід (70 %): іспит.
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок:
Поточний контроль (ПК): ДФН:
1. Поточне опитування та комп’ютерне тестування – 14 б.; тестування за темами у ВНС– з переведенням у шкалу 0-4 бали. Відсутні обмеження щодо кількості спроб та мінімальної кількості балів.
2. Виконання та захист лабораторних робіт – 4*4 бали, у т.ч. 2 бали за захист кожної роботи, разом 16 бали. Наявність помилок в розрахунках передбачає повернення на доопрацювання. За оформлення та представлення бали не знижуються.
Додатковими балами (до 10 балів) заохочується здобувач до науково-пошукової роботи – участь в конкурсах науково-пошукових робіт, публікації наукових тез і статей відповідно до стандартів ВО Львівської політехніки.
Поточний контроль (ПК): ЗФН:
1. Контрольні роботи 2*7б, у т.ч. 2 бали за захист кожної роботи, разом 14 балів.
2. Виконання та захист лабораторних робіт – 4*4 балів, у т.ч. 2 бали за захист кожної роботи, разом 16 бали. Наявність помилок в розрахунках передбачає повернення на доопрацювання. За оформлення та представлення бали не знижуються.
Екзаменаційний контроль (ЕК).
На екзамені здобувач може отримати максимум 70 балів. Екзамен складається з письмової та усної компонент:
1. Письмова компонента. Письмова компонента - екзаменаційний білет, який складається із завдань двох рівнів, що оцінюються за окремою шкалою: Рівень1, Рівень 2 – тести: 65 тестів ?1 бали = 65 бали.
2. Усна компонента. Під час усного спілкування з викладачем здобувач може отримати від 0 до 5 балів за відповідь на запитання екзаменатора за усіма питаннями, винесеними на семестровий контроль та виконаними завданнями.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Закон України “Про інвестиційну діяльність” від 18.09.1991 № 1560-XII.
2. Пересада А.А. Інвестування: Навчальний посібник. – К.: КНЕУ, 2004. – 250с.
3. Градісов В.М., Кривченко С.В., Ісаєва О.Є., Інвестування: Навчальний посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2020. – 164 с.
4. Татаренко Н.О., Поручник А.М. Теорія інвестування: Навчальний посібник. – К.: КНЕУ, 2021. – 160с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).