Фінанси
Спеціальність: Фінансовий інжиніринг
Код дисципліни: 6.113.03.O.021
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: Доцент Урікова Оксана Михайлівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів таких програмних компетентностей:
- загальних:
Здатність учитись і оволодівати сучасними знаннями.
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Здатність бути критичним і самокритичним.
Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.
- спеціальних (фахових, предметних):
Здатність обирати та застосувати математичні методи для розв’язання прикладних задач, моделювання фінансових систем, аналізу, проектування, керування, прогнозування, прийняття рішень в галузі фінансів.
Здатність до діагностики та прогнозування стану фінансових систем, обрання та застосування математичних методів для моделювання, аналізу, керування фінансовими системами в умовах невизначеності.
Здатність розробляти і застосовувати фінансові технології та інструменти для реалізації фінансових можливостей.
Результати навчання: -Здатність учитися і оволодівати сучасними знаннями
-Знати і розуміти теоретичні основи та принципи фінансової науки
-Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності
-Визначати особливості функціонування сучасних світових та національних фінансових систем та їх структури
-Володіти методичним інструментарієм здійснення контрольних функцій у сфері фінансів, банківської справи та страхування
Здатність до діагностики та прогнозування стану фінансових систем, обрання та застосування математичних методів для моделювання, аналізу, керування фінансовими системами в умовах невизначеності
- Вміти застосовувати інноваційні підходи у сфері фінансів, банківської справи та страхування та управляти ними
-Здатність розв’язувати професійні задачі за допомогою комп’ютерної техніки, комп’ютерних мереж та Інтернету, в середовищі сучасних операційних систем, з використанням стандартних офісних додатків
- Генерувати, аргументувати нові ідеї, розв’язувати практичні завдання та змістовно інтерпретувати отримані результати на підставі набутих теоретичних знань
-Вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик фінансових систем, а також особливостей поведінки їх суб’єктів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: філософія, макро- та мікроекономіка
Наступні: фінансова економіка, фінансовий ринок
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на надання студентам теоретичних знань і практичних навичок щодо основ функціонування фінансової, податкової та бюджетної систем, ролі фінансового механізму в реалізації фінансової політики, засад функціонування фінансів суб'єктів господарювання, страхового, фінансового та грошового ринків, мінародних фінансів та кредитних систем.
з фінансів для вирішення конкретних задач формування і ефективного управління інвестиційним портфелем, дослідження загальних закономірностей розвитку сучасного фінансового ринку.
Опис: Суть і функції фінансів. Фінансова система. Фінансова політика і фінансовий механізм. Управління фінансами та фінансовий контроль. Податки. Податкова система. Бюджет. Бюджетна система. Фінанси суб'єктів господарювання. Страхування. Страховий ринок. Кредит та кредитні системи. Грошовий оборот та грошовий ринок. Фінансовий ринок. Міжнародні фінанси.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%) передбачає тематичний контроль рівня знань упродовж семестру в письмовій тестовій формі у ВНС й усно, написання доповідей – 20%; виконання і захист індивідуальних робіт – 10%. Екзаменаційний контроль передбачає письмову (60%) й усну компоненту (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Методи контролю знань та умінь здобувача при вивченні дисципліни включають:
1. Поточний контроль роботи здобувача:
• Тестове опитування;
• Усне опитування на практичних заняттях;
• Написання та захист доповідей та кросвордів, виконання індивідуальних завдань.
2. Підсумковий контроль: Складання екзамену (письмової та усної компонент)
Письмова компонента:
Завдання 1-го рівня – твердження з відповіддю так/ні);
Завдання 2-го рівня – тести з однією парвильною відповіддю;
Завдання 3-го рівня – дати визначення до поданих термінів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Ярошевич Н.Б., Кондрат М.В., Ливдар І.Ю. Фінанси: Навч. посіб. Львів: ПростірМ, 2018. 298с.
2. Венгер В.В. Фінанси: навч. посіб. Київ : Центр учбової літератури, 2020. 432 с
3. Бюджетна система : підручник / І. В. Алєксєєв, Н. Б. Ярошевич, І. Ю. Кондрат, М. В. Ливдар. – Львів : Вид-во Львівської політехніки, 2019. – 399с.
4. Фінанси, гроші та кредит. Теорія та практика / Віталій Венгер, Дмитро. Коваленко. – К. : Центр навчальної літератури, 2022. – 578 с.
5. Фінанси, гроші та кредит: навч. посіб. для студентів ВНЗ / Тимохова Г. Б.: Нар. укр. акад. – Київ : Видавничий дім «Кондор», 2021. – 592 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).