Фундаментальний та технічний аналіз
Спеціальність: Фінансовий інжиніринг
Код дисципліни: 6.113.03.E.053
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: к.е.н., Курило О.Б.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Основні завдання навчальної дисципліни:
- розвиток вмінь студента до самостійного пошуку, аналізу, структурування та відбору потрібної інформації в області фундаментального та технічного аналізу;
- формування та розширення світогляду студента в сфері фондового аналізу;
- досліджень за допомогою сучасних інформаційних технологій;
Результати навчання: -повинні знати основні джерела отримання фінансової інформації;
- вміти користуватися цими джерелами й адекватно інтерпретувати отриману інформацію;
- вміти аналізувати ризик та дохідність на різних ринках;
- оволодіти методами і прийомами фундаментального та технічного аналізу;
- набути навичок практичного застосування результатів аналізу при прийняті рішень на фінансових та товарних ринках.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
- економічна теорія;
- фінанси, гроші та кредит;
- статистика;
- інвестування;
кореквізити:
- фінансовий менеджмент;
- фінансовий ринок;
- біржова справа.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна дозволяє сформувати систему теоретичних знань і прикладних умінь, навичок щодо фундаментального та технічного аналізу, теорії та практики проведення аналізу біржових коливань і методів аналізу вартості валют і акцій. Дозволяє отримати якнайповніше інформацію про слабкі і сильні сторони біржових індексів, оцінити ефективність їх функціонування, поточні, минулі і майбутні витрати і доходи інвестора, а також перспективи розвитку.
Опис: Застосування фундаментального та технічного аналізу для прогнозування майбутньої динаміки цін та курсів на фінансових та товарних ринках Фундаментальний аналіз процесів ціноутворення курсів цінних паперів. Фундаментальний аналіз емітентів цінних паперів. Фундаментальний аналіз валютного ринку. Аналіз макроекономічних індикаторів. Фундаментальний аналіз товарних ринків.
Загальна характеристика технічного аналізу. Історія виникнення та становлення технічного аналізу як науки. Застосування графічних методів у технічному аналізі. Графічний аналіз фінансових ринків. Фігури технічного аналізу. Математичні методи технічного аналізу
Методи та критерії оцінювання: контроль, що здійснюється протягом семестру під час проведення лекційних, практичних, семінарських занять, оцінюється сумою набраних балів
(максимальна сума – 100 балів; мінімальна сума – 60 балів)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання здійснюється з використанням таких основних видів: поточного контролю на практичних заняттях, оцінка самостійної роботи студентів на заняттях, заліковий контроль
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Солодкий М.О., Ільчук М.М., Яворська В.О. Аналіз і прогнозування біржового ринку: навч. посіб. Київ: ФОП Ямчинський О.В., 2020. 642 с.
2. Ільчук М.М., Яворська В.О., Радько В.І. Організаційні засади здійснення біржових операцій на біржовому ринку. Інфраструктура ринку. 2021. №52. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2021/52_2021/6.pdf/
3. Сохацька О., Роговська-Іщук І., Вінницький С. Фундаментальний та технічний аналіз цін товарних та фінансових ринків. — К.: Кондор, 2012. — 305 с.
4. Сохацька О. М. Фінансовий інжиніринг: Навчальний посібник /
О. М. Сохацька. — К.: Кондор, 2011. — 660 с.
5. Силантьєв С. О. Менеджмент похідних фінансових інструментів:Навчальний посібник. ? К. : КНЕУ, 2010. ? 279 с.
6. Технология блокчейн. То что движет финансовой революцией сегодня [Текст] : [пер. с англ.] / А. Тапскотт, Д. Тапскотт. М. : Эксмо, 2017. 444 с.
7. Шевчук І.Б. Комп’ютерний аналіз фінансових ринків: Словник-довідник основних термінів і понять / І.Б. Шевчук. Львів : СПОЛОМ, 2017. 224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).