Фінансовий аналіз
Спеціальність: Фінансовий інжиніринг
Код дисципліни: 6.113.03.E.057
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: к.е.н., доц. Чубка О. М.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК 01. Здатність учитися і оволодівати сучасними знаннями
ЗК 02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 03. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК 04. Здатність бути критичним і самокритичних.
ЗК 06. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 08. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК 10. Навички у використанні та створенні інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК 12. Визначеність і наполегливість щодо поставлених щавдань і взятих обов’язків.
фахові компетентності:
ФК 03. Здатність обирати та застосовувати математичні методи для розв’язання прикладних задач, моделювання фінансових систем, аналізу, проектування, керування, прогнозування, прийняття рішень в галузі фінансів.
ФК 04. Здатність до діагностики та прогнозування стану фінансових систем, обрання та застосування математичних методів для моделювання, аналізу, керування фінансовими системами в умовах невизначеності.
ФК 06. Здатність розробляти i застосовувати фінансові технологій та інструменти для реалізації фінансових можливостей.
ФК 07. Здатність розв’язувати професійні задачі за допомогою комп’ютерної техніки, кoмп’ютеpниx мереж та інтернету, в середовищі сучасних операційних систем, з використанням стандартних офісних додатків.
ФК 08. Здатність застосовувати сучасне інформаційне та програмне забезпечення, технології програмування для отримання та обробки даних у сфері фінансів, побудови i дослідження математичних моделей.
Результати навчання: РН 06. Володіти основними методами розробки дискретних i неперервних математичних моделей об’єктів та процесів, аналітичного дослідження цих моделей на предмет існування та єдиності ix розв’язку.
РН 07. Вміти проводити практичні дослідження та знаходити розв’язок некоректних задач.
РН 11. Знати i розуміти особливості функціонування фінансових ринків, банківської системи та страхування.
РН 14. Виявляти здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: математичний аналіз, мікро- та макроекономіка
- кореквізит: оцінювання вартості бізнесу, фінансові інновації
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Фінансовий аналіз» передбачає поглиблене засвоєння студентами знань щодо проведення аналізу фінансового стану підприємств, фінансових установ, бюджетних організацій, зокрема ознайомлення з сутністю понять фінансовий аналіз та методики його здійснення, проведення горизонтального і вертикального аналізів, аналізу дохідності та рентабельності, аналізу стану та структури майна, аналізу ділової активності, аналізу фінансової стійкості та ліквідності, проведення факторного аналізу. Особлива увага звернена на формування у студентів навичок “читання” фінансової звітності, тобто формування попередніх та поглиблених аналітичних висновків на основі дослідження фінансової звітності суб’єктів господарювання.
Опис: Теоретичні основи фінансового аналізу. Теоретико-практичні аспекти аудиторської діяльності. Аналіз прибутковості підприємства. Оцінка стану майна підприємства. Оцінка ділової активності підприємства. Аналіз фінансової стійкості підприємства. Аналіз платоспроможності державного підприємства та ліквідності його балансу. Аналіз позиції підприємства на ринку цінних паперів. Оцінка вартості підприємства. Фінансова неплатоспроможність та методи оцінювання ймовірності настання банкрутства підприємства. Факторний аналіз. Аналіз фінансового стану банку. Фінансовий аналіз діяльності бюджетних установ. Аналіз фінансової стійкості та платоспроможності місцевого бюджету. Фінансовий аналіз діяльності страхових компаній.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль:
- оцінювання виконання та захист лабораторних робіт;
- виконання індивідуального завдання;
- розв’язування задач.
Екзаменаційний контроль:
- тестовий контроль;
- усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль (45%): практичні заняття (15%), виконання та захист лабораторних робіт (30%); екзамен (55%): письмова компонента (45%), усна компонента (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Тринька Л., Іванчук (Липчанська) О. Фінансовий аналіз: навчальний посібник. К.: Алерта, 2014. 768с.
2. Сокольська Р.Б., Зелікман В.Д., Акімова Т.В. Фінансовий аналіз: навчальний посібник. Дніпропетровськ: НМетАУ, 2015. 92 с.
3. Школьник І.О., Боярко І.М., Дейнека О.В. Фінансовий аналіз : навчальний посібник. К. : «Центр учбової літератури», 2016. 368 с.
4. Чубка О.М., Желізняк Р.Й. Cash Flow менеджмент у банківській діяльності. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Економіка і менеджмент. Видавничий дім «Гельветика». 2019. Випуск № 40. С.161-169.
5. Познякова О.І., Чубка О.М., Горлач Н.Ю. Вибір оптимального методичного підходу визначення вартості підприємств спиртової галузі з позиції ділової активності. Економічний простір. № 165. 2021. С. 125-130.
6. Ливдар М.В., Чубка О.М., Фітяк Д.А. Оцінка фінансового стану та ймовірності банкрутства АТ «Укрзалізниця». Економіка та суспільство. № 36. 2022.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).