Кількісні методи визначення ціни фінансових інструментів
Спеціальність: Фінансовий інжиніринг
Код дисципліни: 6.113.03.E.056
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: Доцент, к.е.н., Федевич Людмила Станіславівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність учитися і оволодівати сучасними знаннями; застосовувати знання у практичних ситуаціях, здатність генерувати нові ідеї; бути критичним і самокритичним
Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; Навички у використанні та створенні інформаційних i комунікаційних технологій; Визначеність i наполегливість щодо поставлених завдань i взятих обов’язків.
Здатність виконувати завдання, сформульовані у математичній формі; Здатність обирати та застосовувати математичні методи для розв’язання прикладних задач, моделювання фінансових систем, аналізу, проектування, керування, прогнозування, прийняття рішень в галузі фінансів; зрозуміти постановку завдання, сформульовану мовою певної предметної галузі, здійснювати пошук та збір необхідних вихідних даних.
Здатність використовувати знання в галузі фінансів, математики та статистики для аналізу фінансових операцій та розрахунку ціни фінансових інструментів; створювати нові фінансові продукти i послуги, які використовуються для перерозподілу грошових ресурсів, ризиків та доходів між учасниками ринку у відповідності зі змінами в мікро- та макроекономічному середовищі
Результати навчання: -здатність проведення досліджень на відповідному рівні, упорядковувати, аналізувати, класифікувати, оцінювати отримані знання з предмету дослідження
- оволодіти методичним інструментарієм для оцінювання ефективності використання та створення нових фінансових інструментів
- уміти узагальнювати тенденції і закономірності розвитку ринку капіталів, аналізувати сутнісні характеристики фінансових інструментів на глобальних ринках,
- оцінювати фінансові інструменти на основі сучасних теорій та методів оцінки, використовувати отриманні теоретичні знання для характеристики та прогнозування на ринку базового активу відповідно до ситуації на ринку
-здатність пропонувати рішення в галузі інвестування, формування портфеля, управління активами та ризиком з урахуванням стану фінансового ринку та макроекономічних факторів
-здатність створювати нові фінансові продукти і послуги, які використовуються для перерозподілу грошових ресурсів, ризиків та доходів між учасниками ринку у відповідності зі змінами в мікро- та макроекономічному середовищі
-виявляти здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фінанси, Моделювання фінансових систем, Фундаментальний та технічний аналіз,
Моделювання фінансових ризиків
Короткий зміст навчальної програми: Рейтингування. Національна рейтингова шкала.
Вартість грошей у часі.
Основи фундаментального аналізу.
Ризик і дохід на ринку капіталу.
Оцінки фінансових інструментів з точки зору ризику та дохідності.
Основні положення МОКА.
Оцінка вартості/ціни фінансових інструментів.
Ринкові коефіцієнти. Показник капіталізованої вартості акцій. Визначення коефіцієнта ціна/дохід.
Оцінка вартості/ціни деривативних фінансових інструментів.
Основи технічного аналізу.
Основні підходи до оцінки згідно стандартів оціночної діяльності.
Оцінка доцільності інвестування
Опис: Рейтингування. Національна рейтингова шкала.
Вартість грошей у часі.
Основи фундаментального аналізу.
Ризик і дохід на ринку капіталу.
Оцінки фінансових інструментів з точки зору ризику та дохідності.
Основні положення МОКА.
Оцінка вартості/ціни фінансових інструментів.
Ринкові коефіцієнти. Показник капіталізованої вартості акцій. Визначення коефіцієнта ціна/дохід.
Оцінка вартості/ціни деривативних фінансових інструментів.
Основи технічного аналізу.
Основні підходи до оцінки згідно стандартів оціночної діяльності.
Оцінка доцільності інвестування
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (експрес-опитування, тестування, письмові контрольні роботи, лабораторні роботи);
- підсумковий контроль (екзамен).
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Тематичний контроль рівня знань протягом семестру (в т.ч. лабораторні)– 40.
2. Виконання підсумкового завдання (індивідуального науково-дослідного завдання), контрольної роботи -30;
3. Проходження тестування - 30
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Фінансовий інжиніринг : навчальний посібник / В. О. Величкін, М. В. Тимошенко. – Дніпро : Університет митної справи та фінансів, 2019. – 124 с.
2. Про ринки капіталу і організовані товарні ринки: Закон України від 23.02.2006 № 3480-IV (із змінами). [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3480-15#Text
3. Офіційний сайт Національного банку України. Режим доступу: http://www.bank.gov.ua
4. Офіційний сайт Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку – Режим доступу: https://www.nssmc.gov.ua/
5. Офіційний сайт Міністерства фінансів України. Режим доступу: http://www.minfin.gov.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).