Банківництво
Спеціальність: Фінансовий інжиніринг
Код дисципліни: 6.113.03.E.044
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: Желізняк Роман Йосифович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК1. Здатність учитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК4. Здатність бути критичним і самокритичним.
ЗК6. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК8. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК12. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов'язків.
фахові компетентності:
ФК3. Здатність обирати та застосовувати математичні методи для розв’язання прикладних задач, моделювання фінансових систем, аналізу, проектування, керування, прогнозування, прийняття рішень в галузі фінансів.
ФК4. Здатність до діагностики та прогнозування стану фінансових систем, обрання та застосування математичних методів для моделювання, аналізу, керування фінансовими системами в умовах невизначеності.
ФК10. Здатність створення документів встановленої звітності, використання нормативно-правових документів.
фахові компетентності професійного спрямування:
ФКС1.3. Здатність використовувати знання в галузі актуарної, фінансової математики та теорії ризику для моделювання і оцінювання потоків платежів, пов’язаних зі смертю, дожиттям та іншими ризиками.
Результати навчання: РН01. Демонструвати знання й розуміння основних концепцій, принципів, теорій прикладної математики і використовувати їх на практиці.
РН11. Знати і розуміти особливості функціонування фінансових ринків, банківської системи та страхування.
РН14. Виявляти здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фінанси, Фінансова математика, Фінансовий ринок
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на формування у студентів системи знань про формування, розвиток банківництва. Результатом вивчення дисципліни є засвоєння майбутніми фахівцями загальних понять щодо побудови банківської системи, сутності та функцій, принципів функціонування центральних та комерційних банків, вивчення банківської системи України та основ організації діяльності Національного банку України; ознайомлення з особливостями організації банківської діяльності, принципами фінансового моніторингу, фінансової безпеки, основами державного нагляду та контролю банківської діяльності; опрацювання механізмів формування ресурсної бази банку; вивчення процесу здійснення різних видів банківських операцій та надання банківських послуг; засвоєння методичних засад аналізування діяльності комерційного банку, вивчення особливостей віртуального банківництва, банківського маркетингу і менеджменту та інше.
Опис: Тема 1. Банківська система та її елементи. Тема 2. Національний банк України. Центральні банки інших країн. Тема 3. Монетарна політика НБУ. Тема 4. Основи організації діяльності банків в Україні. Тема 5. Банківські ресурси. Тема 6. Організація міжбанківських розрахунків. Тема 7. Розрахунково-касові операції банків. Тема 8. Активні операції банків. Тема 9. Операції банків в іноземній валюті. Тема 10. Інвестиційна діяльність та операції банків з цінними паперами. Тема 11. Банківські ризики. Тема 12. Аналізування діяльності банків. Тема 13. Фінансовий моніторинг у банківській системі. Тема 14. Фінансова стабільність і безпека банківської системи. Регулювання банківської діяльності. Тема 15. Віртуальне банківництво. Тема 16. Банківський маркетинг.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь здобувача освіти при вивченні дисципліни включають: Поточний контроль роботи здобувача освіти: - Тестове опитування; - Усне та фронтальне опитування на практичних та лабораторних заняттях; - Розв’язування задач з використанням дослідницького методу, дослідно-статистичного методу; методу синтезу, індукції та дедукції; спектру економіко-математичних методів, у т.ч. методу теорії ймовірностей, інформаційно-рецептивного методу, репродуктивного методу, евристичного методу, методу прийняття рішень, методу оптимізації, методу динамічного програмування, методу проблемного викладу тощо та оформлення розв’язків у вигляді звітів та самостійних робіт. Виконання індивідуального науково-дослідного завдання з використанням дослідницького методу, дослідно-статистичного методу, евристичного методу, методу прийняття рішень та його захист на практичному занятті.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: 1. Практичні заняття, робота у малих групах, виконання індивідуальних науково-дослідних завдань (40 балів), Робота у ВНС (20 балів)
Письмове тестування (40 балів): - Завдання 1-го рівня – тести; - Завдання 2-го рівня – ускладнені тести; - Завдання 3-го рівня – розв’язати задачі .
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бондарчук М.К., Алєкссєв І.В. БАНКІВСЬКА СИСТЕМА: Навчальний посібник. — Львів: Ліга-Прес, 2021,- 246 с. Bondarchuk Mariia, Alieksieiev Ihor. BANKING SYSTEM: Tutorial – Lviv: Liga-Pres,2021. – 246 p.
2. Алєксєєв І.В., Бондарчук М.К. Гроші та кредит: Навчальний посібник. – Львів: Львівська політехніка, 2017. – 253 с.
3. Alieksieiev I, Bondarchuk М., Fostyak V, Tanchak Y, Druhova V, DEPOSIT POLICY OF BANKS OF UKRAINE IN CONDITIONS OF COVID-2019 PANDEMIC. FCAPTP [Internet]. 2021 Jun.30 [cited 2021Aug.28];3(38):15-24. Available from: http://fkd1.ubs.edu.ua/article/view/237415
4. Бондарчук М. В., Паранчук С. В., Вівчар О. Й., Моторя К. В. Моделювання процесу управління фінансовою стійкістю комерційного банку // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія: "Економічні науки". - 2021. - №2. https://doi.org/10.25313/2520-2294-2021-2-6938.
5. Бондарчук М. К., Ющик Ю. В. Стратегічні напрями управління активами і пасивами банку // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія: "Економічні науки". - 2022. - №7. https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-7-8162
6. Жердецька Л. Концептуалізація сучасних теорій регулювання системного ризику банківського сектору економіки. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: Д.В. Завадська (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2020. – № 1-2(274-275). – С. 119-132.
7. Mayorova T., Onegina V., Husiatynskyi M., V.Nemchenko, L.Bohrinovtseva, D.Sedikov Informational Support of Cash Flow Management Processes in Public Administration.International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering (IJITEE) ISSN: 2278-3075, Volume-8 Issue-11, September 2019.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).