Моделювання фінансових систем
Спеціальність: Фінансовий інжиніринг
Код дисципліни: 6.113.03.E.054
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: к.е.н., доцент Червінська Оксана Степанівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК 01 Здатність учитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК 02 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 03 Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК 04 Здатність бути критичним і самокритичним.
ЗК 05 Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
ЗК 06 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 08 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК 12 Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов'язків.
ФК 02 Здатність виконувати завдання , сформульованій у математичній формі.
ФК 03 Здатність обирати та застосовувати математичні методи для розв'язання практичних задач , моделювання фінансових систем, аналізу, проектування, керування, прогнозування, прийняття рішень у галузі фінансів.
ФК 04 Здатність до діагностики та прогнозування стану фінансових систем обрання та застосування математичних методів для моделювання, аналізу керування фінансовими системами в умовах невизначеності.
ФК 06 Здатність розробляти і застосовувати фінансові технології
та інструменти для реалізації фінансових можливостей.
Результати навчання: РН 01 Демонструвати знання й розуміння основних концепцій , принципів теорій прикладної математики і використовувати їх на практиці.
РН 03 Формалізувати задачі , сформульовані мовою певної предметної галузі; формулювати їх математичну постановку та обирати раціональний метод вирішення; розв'язувати отримані задачі аналітичними та чисельними методами , оцінювати точність та достовірність отриманих результатів.
РН 09 Вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик фінансових систем, а також особливостей поведінки їх суб'єктів.
РН 10 Володіти методиками вибору раціональних методів та алгоритмів розв'язання математичних задач для дослідження фінансових процесів і аналізу даних.
РН 11 Знати і розуміти особливості функціонування фінансових ринків, банківської системи та страхування.
РН 13 Застосовувати спеціалізовані інформаційні системи , сучасні фінансові технології та програмні продукти.
РН 14 Виявляти здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фінаси
Короткий зміст навчальної програми: Предметом дисципліни «Моделювання фінансових систем» є методологія та інструментарій побудови і розв’язування детермінованих оптимізаційних задач, сучасні технології моделювання складних систем та методи їх оптимізації.
Опис: Дисципліна «Моделювання фінансових систем» вивчає:
Тема 1. Сутність та задачі фінансового моделювання.
Тема 2. Фінансовий стан як основа фінансового моделювання.
Тема 3. Алгоритм побудови фінансової моделі.
Тема 4. Алгоритм прогнозування фінансового стану
підприємства
Тема 5. Методи прогнозування розвитку підприємства.
Тема 6. Методи та моделі прогнозування банкрутства
підприємства.
Тема 7. Моделювання та прогнозування інноваційної та
інвестиційної діяльності підприємства.
Тема 8. Моделювання та прогнозування фінансової звітності
підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь здобувача при вивченні дисципліни включають:
1. Поточний контроль роботи здобувача:
- Тестування;
- Виконання та захист (усне опитування) лабораторних робіт;
- Виконання індивідуального завдання ( за варіантом);
- Захист індивідуального завдання (усне опитування) ;
2. Підсумковий контроль: Складання екзамену (письмової та усної компонент)
Письмова компонента:
- Завдання 1-го рівня – тести;
- Завдання 2-го рівня – тести;
- Завдання 3-го рівня – розв’язати задачу;
Усна компонента:
- Дискусія з проблемного питання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти ДФН
Форми поточного контролю:
Тестування за темами 10*0,5 бал = 5 балів
Виконання та захист лабораторних завдань 5*5 бал = 25 балів
Виконання індивідуального завдання 5 балів
Захист індивідуального завдання (усне опитування) 5 балів
Разом за ПК 40 балів
Екзаменаційний контроль:
На екзамені здобувач може отримати максимум 60 балів. Екзамен складається з письмової та усної компонент. Письмова компонента - екзаменаційний білет, який складається із завдань трьох рівнів, що оцінюються за окремою шкалою:
Рівень1 – тести 2 тестів*3 бал = 6 балів;
Рівень 2 – тести 7 тестів*4бали =28 балів;
Рівень 3 – Розв’язати задачу – 11 балів
Під час усного спілкування з викладачем здобувач може отримати від 0 до 15 балів за відповідь на запитання екзаменатора
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Фінансове моделювання. Електронний навчальний курс [Електронний ресурс] / Київський університет імені Бориса Грінченка. 2020. Режим доступу: https://elearning.kubg.edu.ua/course/view.php?id=17959
2. Господарський кодекс України від 16.01 2003 р. № 436-IV
[Електронний ресурс] /Верховна Рада України. URL:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15#Text
3. Податковий кодекс України № 2755- VI від 2.12.2010 р. – [Електронний ресурс] /Верховна Рада України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text
Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://portal.rada.gov.ua.
4. Державна служба статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua.
5. Національна бібліотека України ім. В. І. Вернадського. URL:
http://www.nbuv.gov.ua.
6. Лобачева, І. Ф., Даценко, Г. В., & Кудирко, О. М. (2023). Моделювання ефективності використання фінансових ресурсів підприємства. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління . https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-7-09-01
7. Лойко В.В., Величко В.О., Маринів А.В., Стешенко Т.В. Забезпечення фінансової спроможності об’єднаних територіальних громад. Збірник наукових праць «Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики». Т. 2. № 33. 2020. С. 194-204.
8. Hryhoruk, P. M., Khrushch, N. A., & Chuniak, O. V. (2019). Концепція моделювання системи забезпечення фінансово- економічної безпеки. Науковий вісник Полісся, (1(17), 158–165. вилучено із http://nvp.stu.cn.ua/article/view/179904
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).