Макро- та мікроекономіка

Спеціальність: Фінансовий інжиніринг
Код дисципліни: 6.113.03.O.017
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: професор Шкварчук Людмила Олександрівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів теоретичних і практичних знань з основ формування, функціонування та розвитку макроекономіки, а також щодо споживчого вибору та теорії фірм.
Завдання: Здатність учитися і оволодівати сучасними знаннями; Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; Здатність генерувати нові ідеї (креативність); Здатність бути критичним і самокритичним; Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків. Здатність обирати та застосовувати математичні методи для розв’язання прикладних задач, моделювання фінансових систем, аналізу, проектування, керування, прогнозування, прийняття рішень в галузі фінансів; Здатність до діагностики та прогнозування стану фінансових систем, обрання та застосування математичних методів для моделювання, аналізу, керування фінансовими системами в умовах невизначеності
Результати навчання: Володіти основними положеннями та методами математичного, комплексного та функціонального аналізу, лінійної алгебри та теорії чисел, аналітичної геометрії, теорії диференційних рівнянь, зокрема рівнянь у частині похідних, теорії ймовірностей, математичної статистики та випадкових процесів, чисельними методами та сучасними інформаційними технологіями збору, обробки та зберігання інформації. Виявляти здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фінанси, Фінансова економіка
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на формування у здобувачів системи знань про економіку, елементи споживчого вибору, теорію фірми, прийняття рішень економічними суб’єктами, інструменти макроекономічної політики.
Опис: Поведінка споживача. Індивідуальний та ринковий попит. Теорія фірми. Теорія пропозиції. Конкурентні фірма та галузь. Неповна конкуренція: монополія, монополістична конкуренція та олігополія. Ринки ресурсів. Загальна рівновага і ефективність. Неспроможність ринку. Зовнішні ефекти та суспільні блага. Основні макроекономічні показники. Цикли ділової активності, безробіття, інфляція. Кейнсіанська модель сукупного попиту і пропозиції. Бюджетно-податкова політика. Грошово-кредитна політика. Теорія міжнародної торгівлі. Платіжний баланс. Моделі економічного зростання.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль роботи здобувача: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, розв’язування задач, імітаційні та ділові ігри, дебати. 2. Екзаменаційний контроль: оцінювання складання екзамену (письмової та усної компонент). Письмова компонента: завдання 1-го та 2-го рівня – тести; завдання 3-го рівня –задачі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточне оцінювання - 40 балів Оцінювання знань під час практичних завдань здійснюється за такою методикою: - усне експрес-опитування – 2 бали; - тестування знань студентів з теоретичного матеріалу у ВНС – 0,2 бали з кожної теми; - виконання імітаційних та ділових ігор – 5 балів; - розв’язування задачі – 0,5 балів за кожну задачу; - участь в обговоренні проблемного питання, у формі дебатів – 2 бали. Підсумковий контроль (екзамен) - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Аналітична економіка: макроекономіка і мікроекономіка : підручник : у 2 кн. / Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка, Екон. ф-т. - Львів : Апріорі, 2021. 2. Будаговська С., Кілієвич О., Луніна І. та ін. Мікроекономіка і макроекономіка / за заг. ред. С. Будаговської. – К. Основи, 1998. 3. Microeconomics / Robert S. Pindyck, Daniel L. Rubinfeld. – 8th ed. p. cm. – (The Pearson series in economics) 4. Macroeconomics / Rudiger Dornbusch, Stanley Fischer, Richard Startz, - 12th ed.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).