Менеджмент
Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 6.292.00.O.012
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Пшик-Ковальська О.О.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні:
ЗК4 Здатність планувати та управляти часом.
ЗК7 Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій
ЗК9 Уміння бути критичним та самокритичним.
ЗК10 Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань / видів економічної діяльності).
ЗК11 Здатність працювати в команді
ЗК 13. Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності.
фахові:
ОК 9 Здатність до діагностики стану досліджень міжнародних економічних відносин та світового господарства у міждисциплінарному поєднанні із політичними, юридичними, природничими науками.
ОК 10 Здатність обґрунтовувати доцільність застосування правових, економічних та дипломатичних методів (засобів) вирішення конфліктних ситуацій на міжнародному рівні.
ФКС 2.3 Здатність використовувати навички управління інноваційними проектами у міжнародному масштабі.
Результати навчання: РН6 Планувати, організовувати, мотивувати, оцінювати та підвищувати результативність колективної праці, здійснювати дослідження в групі під керівництвом лідера з урахуванням вимог та особливостей сьогодення в умовах обмеженості часу.
РН11 Обґрунтовувати власну думку щодо конкретних умов реалізації форм міжнародних економічних відносин на мега-, макро-, мезо- і мікрорівнях.
РН 17 Визначати причини, типи та характер міжнародних конфліктів і суперечок, обґрунтовувати і застосовувати економічні, юридичні та дипломатичні методи і засоби їх вирішення на міжнародному рівні, відстоюючи національні інтереси України.
РН 25 Презентувати результати дослідження на базі яких, розробляються рекомендації та заходи з адаптації до змін міжнародного середовища.
РН 26. Знати основи запобігання корупції, суспільної та академічної доброчесності на рівні, необхідному для формування нетерпимості до корупції та проявів недоброчесної поведінки серед здобувачів освіти та вміти застосовувати їх в професійній діяльності
ЗН1 Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та професійної діяльності, включаючи певні знання сучасних досягнень
Методи навчання і викладання
Словесні, наочні, практичні. Лекційні, лабораторні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу.
Самостійна робота:
репродуктивний метод; дослідницький метод.
Методи оцінювання досягнення результатів навчання
Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: усне опитування на початку занять; поточне тестування у ВНС; оцінювання активності студента під час практичних занять, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей; оцінювання внесених пропозицій, оригінальних рішень під час захисту лабораторних робіт. Екзамен: тестування, усне опитування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Вступ до фаху «Міжнародні економічні відносини»
Супутні: Міжнародні економічні відносини, Міжнародні організації та транснаціональні корпорації.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна "Менеджмент" орієнтована на вивчення теоретичного та засвоєння практичного матеріалу про сутність менеджменту, функції, методи реалізації, особливості управлінських комунікацій та стилі керівництва необхідні для успішної роботи організації. В результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен знати і розуміти : особливості управлінських процесів в організації, їх взаємодію у середині організації та взаємозв’язок зі змінним зовнішнім середовищем.
Опис: Сутність менеджменту і його місце в системі управління підприємством. Історія розвитку менеджменту. Організація як об’єкт управління. Функції та технологія менеджменту. Планування як загальна функція менеджменту. Організування як загальна функція менеджменту. Мотивування як загальна функція менеджменту. Контролювання як загальна функція менеджменту. Регулювання як загальна функція менеджменту. Методи менеджменту. Управлінські рішення. Інформація і комунікації в менеджменті. Керівництво та лідерство. Відповідальність та етика у менеджменті. Організаційні зміни та ефективність менеджменту.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (30%): лабораторні заняття (20%) і практичні заняття (10%).
підсумковий контроль – іспит (70%): письмово-усна форма (50% - письмова; 20% - усна).
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота на практичних заняттях це розв’язок задач, ситуаційних вправ, кейсів - 5 балів,
опитування, тестування - 5 балів, разом – 10 балів;
• за виконання і захист лабораторних робіт (5 робіт по 4 балів) – 20 балів;
• за виконання контрольного заходу (екзаменаційного завдання) – 70 балів (50 – письмова компонента, 20 – усна компонента (п’ять запитань по 4 бали).
Підсумкова семестрова оцінка за вивчення дисципліни виставляється за результатами поточного і екзаменаційного контролю за 100-бальною шкалою з переведенням у національну шкалу:
• 88-100 балів –“відмінно”;
• 71-87 балів – “добре”;
• 50-70 балів – “задовільно”;
• 0-49 балів – “ не задовільно”.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються окремі неточності) навчального матеріалу компонента, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, аргументовані відповіді на поставлені запитання, які можуть містити певні (неістотні) недоліки, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних завдань; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за недостатній рівень знань навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, порушення послідовності викладення думки, не коректне застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних завдань; 00-49 балів – («незадовільно») виставляється за незнання основних фундаментальних положень навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних завдань.
Рекомендована література: 1. Пшик-Ковальська О. О. Чинники формування соціально-психологічних методів управління в міжнародних бізнес-структурах [Електронний ресурс] /О.О. Пшик-Ковальська, В.І. Перун // Ефективна економіка. – 2024.
2. Міжнародні організації та транснаціональні корпорації: навчальний посібник / О.О. Пшик-Ковальська [та ін.]. – Львів: Растр-7, 2022. – 316 c.
3. Пшик-Ковальська О. О. Особливості управління персоналом в умовах воєнного стану / О.О. Пшик-Ковальська, О.І. Ковальський// Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – 2022. – Вип. 8, № 2. – С. 88–93.
4. Міжнародний менеджмент: навчальний посібник / О.Є. Кузьмін, Н.І. Кара, Л.П. Сай, О.О. Пшик-Ковальська // Львів: Растр-7, 2019. – 202 с.
5. . Кузьмін О.Є. Підприємництво та менеджмент: навчальний посібник / О. Є. Кузьмін, С. Б. Романишин, О. О. Пшик-Ковальська, І. С. Процик, Р. Б. Вільгуцька. – Львів: Видавництво "Растр-7", 2017. – 196 c.
6. Загородня Н.П. Управління персоналом: теорія і практика: навчальний посібник / Н.П.Загородня, Д.Г.Кучеренко. – Київ: «Центр учбової літератури», 2021. – 272 с.
7. Кузьмін О. Є. Менеджмент: графічна і таблична візуалізація: навч. посібник / О.Є. Кузьмін, О.Г. Мельник, І.С. Процик, С.Б. Романишин, Р.З. Дарміць. – 5-те вид., випр. та допов. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 208 c.
8. Svidruk I.I. Creative management: teaching manual. / І.І. Svidruk, Yu.I.Ossik – Almaty: «Bastau», 2017. –-312 p.
9. Madura, J. International financial management: Cengage Learning, 2020. Nebl, T. Production Management. Produktionswirtschaft: Walter de Gruyter GmbH & Co KG, 2018.
10. North, K., Kumta, G. Knowledge management: Value creation through organizational learning: Springer, 2018.
11. Про засади державної антикорупційної політики на 2021-2025 роки: Закон України від 20.06.2022 № 2322-IX [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2322-20#Text.
12. Про запобігання корупції: Закон України № 1700VII від 14 жовтня 2014 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/170018
13. Навчально-методичне забезпечення по дисципліні знаходиться: режим доступу: http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=9662
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).