Облік та оподаткування у зарубіжних країнах (курсовий проєкт)

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 6.292.01.E.048
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: Лакіза В.В.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Оволодіння базовими знаннями та одержання практичних навичок з міжнародного економічного аналізу та обліку ознайомлення з предметом, об’єктом, методами, завданнями та етапами міжнародного економічного аналізу, специфікою здійснення аналіу рівня виконання зобов’язань за експортними операціями, конкурентоспроможності експортних товарів, ефекту та ефективності експортних операцій, імпортної діяльності підприємства, а також і специфікою аналізу і оцінювання фінансового стану підприємства в цілому; ознайомлення із методикою здійснення міжнародних операцій, значенням документів бухгалтерського обліку, методами забезпечення обліку міжнародних операцій із застосуванням сучасних інформаційних систем і комп’ютерних технологій; обліковою політикою підприємства; набуття навичок щодо оформлення первинних документів бухгалтерського обліку з міжнародних операцій, обліку іноземної валюти, імпортних та експортних операцій, здійснення обліку розрахунків з підзвітними особами, обліку гуманітарної допомоги, специфічних міжнародних операцій, визначення результатів від здійснення міжнародних операцій
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні: ЗК 4 Здатність планувати та управляти часом. ЗК 7 Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій фахові: СК 12 Здатність використовувати нормативно-розпорядчі документи та довідкові матеріали при здійсненні професійної діяльності у сфері міжнародних економічних відносин. СК 16 Здатність постійно підвищувати теоретичний рівень знань, генерувати й ефективно використовувати їх в практичній діяльності.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: РН 6 Планувати, організовувати, мотивувати, оцінювати та підвищувати результативність колективної праці, здійснювати дослідження в групі під керівництвом лідера, з урахуванням вимог та особливостей сьогодення в умовах обмеженості часу. РН 18 Досліджувати економічні явища та процеси у міжнародній сфері на основі розуміння категорій, законів; виділяючи й узагальнюючи тенденції, закономірності функціонування та розвитку світового господарства з урахуванням причинно-наслідкових та просторово-часових зв’язків. РН 21 Розуміти і мати навички з ведення ділового протоколу та ділового етикету у сфері міжнародних економічних відносин, враховуючи особливості міжкультурного спілкування на професійному та соціальному рівнях, як державною так і іноземними мовами. РН 23 Усвідомлювати необхідність навчання впродовж життя з метою підтримки професійної компетентності на високому рівні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: Бухгалтерський облік; Міжнародна економіка, Кореквізит: Міжнародні валютно-фінансові відносини; Міжнародне фінансування бізнес-проектів
Короткий зміст навчальної програми: Сутність, предмет, об’єкт, методи, завдання та етапи міжнародного економічного аналізу . Аналіз рівня виконання зобов’язань за експортними операціями. Аналіз конкурентоспроможності експортних товарів. Аналіз ефекту та ефективності експортних операцій. Аналіз інших показників, що характеризують експортну діяльність підприємства. Аналіз імпортної діяльності підприємства. Аналіз і оцінка фінансового стану підприємства-контрагента. Концептуальні основи обліку та звітності. Склад та структура фінансової звітності. Міжнародна практика обліку грошових коштів, дебіторської заборгованості, запасів, необоротних активів, фінансових інвестицій, коротко- та довгострокових зобов’язань, власного капіталу та результатів міжнародної економічної діяльності. Особливості правового регулювання міжнародної економічної діяльності; міжнародні податкові угоди. аналізування сучасних систем оподаткування міжнародної економічної діяльності. Вплив оподаткування на міжнародну економічну діяльність підприємства. Проблеми застосування податкового законодавства для учасників міжнародної економічної діяльності. Організування фінансової діяльності з урахуванням особливостей оподаткування окремих міжнародних економічних операцій. Особливості оптимізування оподаткування.
Опис: Сутність, предмет, об’єкт, методи, завдання та етапи міжнародного економічного аналізу.Аналіз рівня виконання зобов’язань за експортними операціями.Аналіз конкурентоспроможності експортних товарів. Аналіз ефекту та ефективності експортних операцій. Аналіз інших показників, що характеризують експортну діяльність підприємства. Аналіз імпортної діяльності підприємства. Аналіз і оцінка фінансового стану підприємства. Концептуальні основи бухгалтерського обліку. Основи фінансового та управлінського обліку. Облік грошових коштів і дебіторської заборгованості. Облік запасів товарно-матеріальних цінностей. Облік довгострокових активів. Облік довгострокових зобов’язань. Облік власного капіталу і розподілу прибутку в товариствах. Облік доходів, витрат і фінансових результатів. Облік короткострокових зобов’язань. Облік зовнішньоекономічної діяльності.
Методи та критерії оцінювання: Письмова компонента 70%, усна компонента 30%
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання і захист лабораторних робіт (6 робіт по 4 бали, 2 роботи по 3 бали) – 30 балів; • Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи: • 88-100 балів –“відмінно”; • 71-87 балів – “добре”; • 50-70 балів – “задовільно”; • 0-49 балів – “ не задовільно”.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Ковальчук Т.Г. Облік і аналіз зовнішньоекономічної діяльності : навч. посіб. / Т.Г. Ковальчук. – Київ : Видавництво Ліра-К, 2018. – 216 с. 2. Облік і аналіз зовнішньоекономічної діяльності: навч. посібник / Г.О. Король, Н.Г. Шпанковська, Р.Б. Сокольська та ін.; За ред. д.е.н., проф. К.Ф. Ковальчука. - Дніпропетровськ: НМетАУ, 2011. - 172 с. 3. Облік та аналіз зовнішньоекономічної діяльності: навч.-метод, пос. / Ю.А. Кузьмінський, В.Г. Козак, Л.І. Лук’яненко та ін.; - К. - КНЕУ, 2011. - 179 с. 4. Гушко С. В. Фінансовий аналіз: навч. посіб. / С. В. Гушко, А.В. Шайкан, Н.П. Шайкан, О.А.Гушко. - Вид. 2-е, перероб. і допов. - Кривий Ріг: Чернявський Д. О., 2011. - 174 с. 5. Ковальчук К.Ф Аналіз господарської діяльності: теорія, методика, розбір конкретних ситуацій.: навчальний посібник. / К.Ф.Ковальчук - К.: Центр учбової літератури, - 2012. - 326с. 6. Дергачова В.В. Облік у зарубіжних країнах: навч. посіб. / В.В. Дергачова, Н.Є. Скоробогатова, Л.М. Шик. – К.: НТУУ «КПІ», 2011. – 257 с. 7. Лучко М. Р. Бухгалтерський облік в зарубіжних країнах : навч. посіб. / М. Р. Лучко, І. Д. Бенько – 2016. – 370 с. 8. Губачова О. М. Облік у зарубіжних країнах : навч. посіб. / О. М. Губачова, С. І. Мельник. – К. : Центр навч. літ. 2012. – 400 с. 9. Жолнер І. В. Фінансовий облік за міжнародними та національними стандартами : навч. посіб. / І. В. Жолнер. – К. : Центр навч. літ. 2012. – 368 с. 10. Legislation for accounting – URL : http://www.legislation.gov.uk/ukpga/2006/46/part/15/chapter/2 11. Дубовая В. В. Міжнародні стандарти фінансової звітності: навчальний посібник. – Полтава: ПолтНТУ, 2017. 312 с. URL: http://reposit.nupp.edu.ua/bitstream/PoltNTU/3611/1/%D0%9C%D0%A1%D0%A4%D0%97%20%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81%20%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%86%D1%96%D0%B9%202.pdf. 12. Зубілевич С. Я., Мазіна О. І., Рогозний С. А., Карпачова О. В., Дядюн О. О. МСФЗ: Короткий курс для практиків. – Х.: ТОВ «ХАРКОВ-ДРУК», 2020. 364 с. URL: http://ir.nusta.edu.ua/handle/123456789/5278 13. Лакіза В. В. BIG DATA в умовах інноваційного розвитку цифрової економіки [Електронний ресурс] // Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: "Економічні науки". – 2022. – № 11 (67). 14. Kryvenchuk Yurii, Lakiza Viktoriia, Bidak* Yuliia, Myskiv Iryna. Comparative analysis of basic approaches to implementing model-based recommendation systems based on implicit economic information // CEUR Workshop Proceedings. – 2022. – Vol. 3132 : Selected papers of the VIII International scientific conference “Information Technology and Implementation" (IT&I-2021). Conference proceedings, Kyiv, Ukraine, December 01-03, 2021. – P. 63–72 15. Documents. Information Management. Sched_Accounting – URL : https://www.nationalarchives.gov.uk/documents/information-management/sched_accounting.pdf 16. Примаченко, О. Л., М. В. Реслер, and Д. А. Климович. Облік операцій із фінансовими інструментами: вплив на податкові розрахунки. Вісник ЛТЕУ. Економічні науки 75 (2024): 102-108. 17. Івахів, А. Особливості обліку імпортних операцій підприємств. Наукові перспективи (Naukovi perspektivi) 2 (44) (2024).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).