Бухгалтерський облік

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 6.292.00.O.015
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: к.е.н., доц. Гик Василь Володимирович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є засвоєння студентами фундаментальних основ організації та методики ведення бухгалтерського обліку та засад формування звітності підприємств в Україні. Вивчення цієї дисципліни сприятиме здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері фінансів, банківської справи та страхування або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів фінансової роботи і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Завдання: - СК9. Здатність до діагностики стану досліджень міжнародних економічних відносин та світового господарства у міждисциплінарному поєднанні із політичними, юридичними, природничими науками; - ФКС1.5. Здатність застосовувати методи та технології управління витратами підприємства та вміти розробляти бюджети у сфері міжнародних економічних відносин; - ФКС4.5. Здатність вести документування та здійснювати митне оформлення іноземних інвестицій, а також оцінювати витрати щодо здійснення митної діяльності;
Результати навчання: PH13. Підбирати та вміло застосовувати аналітичний інструментарій дослідження стану та перспектив розвитку окремих сегментів міжнародних ринків товарів і послуг з використанням сучасних знань про методи, форми й інструменти регулювання міжнародної торгівлі. PH16. Демонструвати знання про стан досліджень міжнародних економічних відносин та світового господарства у міждисциплінарному поєднанні із політичними, юридичними, природничими науками. PH19. Розуміти та застосовувати чинне законодавство, міжнародні нормативні документи та угоди, довідкові матеріали, чинні стандарти і технічні умови тощо у сфері міжнародних економічних відносин.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: Економіка підприємства кореквізит: Міжнародне інвестування
Короткий зміст навчальної програми: Курс розпочинається з розгляду господарського обліку, його сутності і характеристики видів обліку. Також під час вивчення дисципліни приділено увагу дослідженню предмету та елементам методу бухгалтерського обліку. При вивченні курсу розкрито особливості побудови бухгалтерського балансу як елементу методу бухгалтерського обліку. При вивченні навчальної дисципліни особливу увагу зосереджено на дослідженні видів рахунків бухгалтерського обліку і подвійному записі. У курсі також розглянуто первинне спостереження, документацію, інвентаризацію, оцінка і калькуляцію як елементів методу бухгалтерського обліку. В курсі детально розглядаються форми організації та веденні бухгалтерського обліку.
Опис: Тема 1. Бухгалтерський облік, його сутність і основи організації. Тема 2. Предмет та метод бухгалтерського обліку. Тема 3. Бухгалтерський баланс. Тема 4.Рахунки бухгалтерського обліку. Подвійний запис. Тема 5. Первинне спостереження, документація та інвентаризація. Тема 6. Форми бухгалтерського обліку. Тема 7. Оцінювання і калькуляція в системі бухгалтерського обліку. Тема 8. Облік господарських процесів. Тема 9. Основи бухгалтерської звітності
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40 %): розв'язування задач, усне опитування. Підсумковий контроль (60%): екзамен (письмова та усна компоненти)
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття - 40 балів. Екзаменаційний контроль - 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова: 1. Бухгалтерський облік. Основи теорії та практики : навч. посібник / А. Г. Загородній, Г. О. Партин, Л. М. Пилипенко, Т. І. Партин, О. І. Тивончук. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. 416 с. 2. Лобода?Н.?О., Чабанюк?О.?М. Бухгалтерський облік : навчальний посібник. Київ : Алерта, 2022. 224 с. 3. Облік і аудит: навч. посібник/ Н. П. Банера, Л. О. Гелей, С. М. Пилипенко, В. П. Мороз; за заг. ред.д.е.н., проф. О. І. Скаско. – Львів: Растр-7, 2017. – 504 с. Допоміжна: 1. Бухгалтерський облік в Україні. Основи та практика. : навч. посібник / В. Лень, В. Гливенко. Київ: Центр навчальної літератури, 2018. 608 с. 2. Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні: Закон України від 16.07.1999 р. № 996-ХІV. 3. Положення (стандарти) бухгалтерського обліку №1-34. 4. Мельник Т.Г. Бухгалтерський облік. Практикум: навч.-практичний посібник / Т.Г Мельник. – К.: Кондор-Видавництво, 2018. – 425 с. 5. Вступ до фаху “Облік і оподаткування”: навч. посібник / За заг. ред. проф. А. Г. Загороднього та проф. І. Й. Яремка. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 260 с. 6. План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 30.11.99р. № 291. 7. Інструкція про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затверджена Наказом Міністерства фінансів України від 30.11.99р. №291. 8. Методичні рекомендації по застосуванню регістрів бухгалтерського обліку: наказ Міністерства фінансів України від 29 грудня 2000 р. №356.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).