Міжнародні економічні відносини

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 6.292.00.O.023
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Босак А.О. к.е.н., доц. Ясінська Т.В,
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчити систему міжнародних економічних відносин, об’єктивні закони і принципи її розвитку, отримати знання щодо умов, методів та основного інструментарію міжнародної економічної взаємодії, а також розвинути уміння та навички аналізу зовнішньоекономічної політики України у процесі інтеграції її у сучасні світогосподарські структури.
Завдання: інтегральна компетентність: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері міжнародних відносин у цілому та міжнародних економічних, зокрема, а також у процесі навчання, що передбачає застосування новітніх теорій та методів при здійсненні комплексних досліджень світогосподарських зв’язків, характеризується комплексністю та невизначеністю умов. загальні компетентності: ЗК 10. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань / видів економічної діяльності). ЗК 12. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. фахові компетентності: СК 2. Здатність використовувати базові категорії та новітні теорії, концепції, технології і методи у сфері міжнародних економічних відносин з урахуванням їх основних форм, застосовувати теоретичні знання щодо функціонування та розвитку міжнародних економічних відносин. СК 3. Здатність виявляти особливості функціонування середовища міжнародних економічних відносин та моделей економічного розвитку. СК 10. Здатність обґрунтовувати доцільність застосування правових, економічних та дипломатичних методів (засобів) вирішення конфліктних ситуацій на міжнародному рівні. СК 14. Здатність спілкуватися на професійному та соціальному рівнях з використанням фахової термінології, включаючи усну і письмову комунікацію державною та іноземними мовами. СК 15. Здатність застосовувати методи, правила і принципи функціонування міжнародних економічних відносин для розвитку зовнішньоекономічної діяльності України. ФКС 1.1. Здатність обирати найкращі форми зовнішньоекономічних операцій. ФКС 2.1. Здатність аналізувати особливості розвитку міжнародної інвестиційної та інноваційної діяльності, структуру світового фінансового ринку, підходи до управління міжнародним інноваційним процесом. ФКС 3.1. Здатність розуміти і дотримуватися дипломатичного протоколу та ділового етикету при веденні переговорів. ФКС 4.1. Здатність аналізувати нормативно-правові акти, які регулюють митну діяльність в Україні і за кордоном.
Результати навчання: РН 1. Відповідально ставитися до професійного самовдосконалення, усвідомлюючи необхідність навчання впродовж усього життя, проявляти толерантність та готовність до інноваційних змін. РН 3. Використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології, програмні пакети загального і спеціального призначення. РН 4. Систематизовувати й упорядковувати отриману інформацію щодо процесів і явищ у світовому господарстві; оцінювати та пояснювати вплив ендогенних і екзогенних факторів на них; формулювати висновки і розробляти рекомендації з урахуванням особливостей національного і міжнародного середовища. РН 10. Ідентифіковувати та виокремлювати особливості функціонування суб’єктів міжнародних відносин та моделей їх економічного розвитку. РН 11. Обґрунтовувати власну думку щодо конкретних умов реалізації форм міжнародних економічних відносин на мега-, макро-, мезо- і мікрорівнях. РН 16. Демонструвати знання про стан досліджень міжнародних економічних відносин та світового господарства у міждисциплінарному поєднанні із політичними, юридичними, природничими науками. РН 21. Розуміти і мати навички з ведення ділового протоколу та ділового етикету у сфері міжнародних економічних відносин, враховуючи особливості міжкультурного спілкування на професійному та соціальному рівнях як державною, так і іноземними мовами. РН 25. Презентувати результати дослідження, на базі яких розробляються рекомендації та заходи з адаптації до змін міжнародного середовища. Ум1. Розв’язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів. К2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни: Вступ до фаху "Міжнародна економіка", Міжнародна економіка. Супутні і наступні дисципліни: Економіка зарубіжних країн, Митна справа.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Міжнародні економічні відносини» передбачає огляд основних форм і видів стосунків між країнами та дослідження теоретичних концепцій розвитку глобальної економіки, серед яких класичні, неокласичні та альтернативні теорії міжнародної торгівлі, міжнародна економічна статистика, національні рахунки тощо.
Опис: Тема 1. Міжнародна торгова політика та її інструменти. Тема 2. Економічна роль тарифів. Тема 3. Економічна роль нетарифних обмежень. Тема 4. Міжнародна торгівля послугами. Тема 5. Міжнародний рух капіталу. Тема 6. Міжнародна міграція робочої сили. Тема 7. Міжнародна передача технології. Тема 8. Міжнародна економічна інтеграція та повоєнне відновлення економіки України.
Методи та критерії оцінювання: 1) поточний контроль (30%): самостійні роботи, індивідуальні завдання, усне опитування; 2) підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: - виконання і захист лабораторних робіт (10 робіт по 3 бали) – 30 балів; - для заочної форми навчання лабораторні роботи (без захисту) – 20 балів, виконання контрольних робіт – 10 балів; - екзаменаційна робота – 70 балів (50 балів – письмова і/або тестова компоненти, 20 балів – усна компонента).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Босак А.О., Григор’єв О.Ю. Ясінська Т.В. Міжнародні економічні відносини: [практикум]. – Львів: «Міські інформаційні системи», 2022. – 161 с. 2. Босак А.О. Міжнародна економіка та міжнародні економічні відносини: навч. посібник. 3-є вид., перероб. і доп. / А.О. Босак, О.Ю. Григор’єв, Ю.В. Малиновський, В.П. Далик. Львів: Міські інформаційні системи, 2021. – 355 с. 3. Босак А.О. Міжнародна макроекономіка: теорія і практика регулювання: навч. посібник / А.О. Босак, О.Ю. Григор’єв, Ю.В. Огерчук, А.В. Тодощук. – Львів: СТ «Міські інформаційні системи», 2016. – 206 с. 4. Міжнародна економіка та міжнародні економічні відносини : практикум : навч. посіб. / В.В. Козик, Л.А. Панкова, Ю.В. Огерчук, О.Ю. Григор’єв, А.О. Босак. – 3-є вид., переробл. і доповн. – К. : Знання, 2016. – 583 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Міжнародні економічні відносини (курсовий проєкт)

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 6.292.00.O.025
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Босак А.О.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчити систему міжнародних економічних відносин, об’єктивні закони і принципи її розвитку, отримати знання щодо умов, методів та основного інструментарію міжнародної економічної взаємодії, а також розвинути уміння та навички аналізу зовнішньоекономічної політики України у процесі інтеграції її у сучасні світогосподарські структури.
Завдання: інтегральна компетентність: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері міжнародних відносин у цілому та міжнародних економічних, зокрема, а також у процесі навчання, що передбачає застосування новітніх теорій та методів при здійсненні комплексних досліджень світогосподарських зв’язків, характеризується комплексністю та невизначеністю умов. загальні компетентності: ЗК 10. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань / видів економічної діяльності). ЗК 12. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. фахові компетентності: СК 2. Здатність використовувати базові категорії та новітні теорії, концепції, технології і методи у сфері міжнародних економічних відносин з урахуванням їх основних форм, застосовувати теоретичні знання щодо функціонування та розвитку міжнародних економічних відносин. СК 3. Здатність виявляти особливості функціонування середовища міжнародних економічних відносин та моделей економічного розвитку. СК 10. Здатність обґрунтовувати доцільність застосування правових, економічних та дипломатичних методів (засобів) вирішення конфліктних ситуацій на міжнародному рівні. СК 14. Здатність спілкуватися на професійному та соціальному рівнях з використанням фахової термінології, включаючи усну і письмову комунікацію державною та іноземними мовами. СК 15. Здатність застосовувати методи, правила і принципи функціонування міжнародних економічних відносин для розвитку зовнішньоекономічної діяльності України. ФКС 1.1. Здатність обирати найкращі форми зовнішньоекономічних операцій. ФКС 2.1. Здатність аналізувати особливості розвитку міжнародної інвестиційної та інноваційної діяльності, структуру світового фінансового ринку, підходи до управління міжнародним інноваційним процесом. ФКС 3.1. Здатність розуміти і дотримуватися дипломатичного протоколу та ділового етикету при веденні переговорів. ФКС 4.1. Здатність аналізувати нормативно-правові акти, які регулюють митну діяльність в Україні і за кордоном.
Результати навчання: РН 1. Відповідально ставитися до професійного самовдосконалення, усвідомлюючи необхідність навчання впродовж усього життя, проявляти толерантність та готовність до інноваційних змін. РН 3. Використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології, програмні пакети загального і спеціального призначення. РН 4. Систематизовувати й упорядковувати отриману інформацію щодо процесів і явищ у світовому господарстві; оцінювати та пояснювати вплив ендогенних і екзогенних факторів на них; формулювати висновки і розробляти рекомендації з урахуванням особливостей національного і міжнародного середовища. РН 10. Ідентифіковувати та виокремлювати особливості функціонування суб’єктів міжнародних відносин та моделей їх економічного розвитку. РН 11. Обґрунтовувати власну думку щодо конкретних умов реалізації форм міжнародних економічних відносин на мега-, макро-, мезо- і мікрорівнях. РН 16. Демонструвати знання про стан досліджень міжнародних економічних відносин та світового господарства у міждисциплінарному поєднанні із політичними, юридичними, природничими науками. РН 21. Розуміти і мати навички з ведення ділового протоколу та ділового етикету у сфері міжнародних економічних відносин, враховуючи особливості міжкультурного спілкування на професійному та соціальному рівнях як державною, так і іноземними мовами. РН 25. Презентувати результати дослідження, на базі яких розробляються рекомендації та заходи з адаптації до змін міжнародного середовища. Ум1. Розв’язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів. К2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни: Вступ до фаху "Міжнародна економіка", Міжнародна економіка. Супутні і наступні дисципліни: Економіка зарубіжних країн, Митна справа.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Міжнародні економічні відносини» передбачає огляд основних форм і видів стосунків між країнами та дослідження теоретичних концепцій розвитку глобальної економіки, серед яких класичні, неокласичні та альтернативні теорії міжнародної торгівлі, міжнародна економічна статистика, національні рахунки тощо.
Опис: Тема 1. Міжнародна торгова політика та її інструменти. Тема 2. Економічна роль тарифів. Тема 3. Економічна роль нетарифних обмежень. Тема 4. Міжнародна торгівля послугами. Тема 5. Міжнародний рух капіталу. Тема 6. Міжнародна міграція робочої сили. Тема 7. Міжнародна передача технології. Тема 8. Міжнародна економічна інтеграція та повоєнне відновлення економіки України.
Методи та критерії оцінювання: 1) поточний контроль (30%): самостійні роботи, індивідуальні завдання, усне опитування; 2) підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: - виконання і захист лабораторних робіт (10 робіт по 3 бали) – 30 балів; - для заочної форми навчання лабораторні роботи (без захисту) – 20 балів, виконання контрольних робіт – 10 балів; - екзаменаційна робота – 70 балів (50 балів – письмова і/або тестова компоненти, 20 балів – усна компонента).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Босак А.О., Григор’єв О.Ю. Ясінська Т.В. Міжнародні економічні відносини: [практикум]. – Львів: «Міські інформаційні системи», 2022. – 161 с. 2. Босак А.О. Міжнародна економіка та міжнародні економічні відносини: навч. посібник. 3-є вид., перероб. і доп. / А.О. Босак, О.Ю. Григор’єв, Ю.В. Малиновський, В.П. Далик. Львів: Міські інформаційні системи, 2021. – 355 с. 3. Босак А.О. Міжнародна макроекономіка: теорія і практика регулювання: навч. посібник / А.О. Босак, О.Ю. Григор’єв, Ю.В. Огерчук, А.В. Тодощук. – Львів: СТ «Міські інформаційні системи», 2016. – 206 с. 4. Міжнародна економіка та міжнародні економічні відносини : практикум : навч. посіб. / В.В. Козик, Л.А. Панкова, Ю.В. Огерчук, О.Ю. Григор’єв, А.О. Босак. – 3-є вид., переробл. і доповн. – К. : Знання, 2016. – 583 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).