Економічний аналіз та облік митної діяльності
Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 6.292.04.E.065
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: Пщик-Ковальська О.О.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні:
ЗК 5 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК8 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
ЗК 9 Уміння бути критичним та самокритичним.
фахові:
СК8 Здатність визначати функціональні особливості, характер, рівень та ступінь взаємозв’язків між суб’єктами міжнародних економічних відносин різного рівня та налагоджувати комунікації між ними;
СК16 Здатність постійно підвищувати теоретичний рівень знань, генеруватий ефективно використовувати їх в практичній діяльності;
ФКС 4.2 Здатність проводити економічну діагностику митної діяльності, а також розрахунок економічних показників цієї діяльності;
Результати навчання: РН 4 Систематизовувати й упорядковувати отриману інформацію щодо процесів і явищ у світовому господарстві; оцінювати та пояснювати вплив ендогенних і екзогенних факторів на них; формулювати висновки і розробляти рекомендації з урахуванням особливостей національного і міжнародного середовища;
РН 6 Планувати, організовувати, мотивувати, оцінювати та підвищувати результативність колективної праці, здійснювати дослідження в групі під керівництвом лідера, з урахуванням вимог та особливостей сьогодення в умовах обмеженості часу;
РН 18 Досліджувати економічні явища та процеси у міжнародній сфері на основі розуміння категорій, законів; виділяючи й узагальнюючи тенденції, закономірності функціонування та розвитку світового господарства з урахуванням причинно-наслідкових та просторово-часових зв’язків.
РН 21 Розуміти і мати навички з ведення ділового протоколу та ділового етикету у сфері міжнародних економічних відносин, враховуючи особливості міжкультурного спілкування на професійному та соціальному рівнях, як державною так і іноземними мовами.
РН 23 Усвідомлювати необхідність навчання впродовж життя з метою підтримки професійної компетентності на високому рівні.
АВ3 Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
РН 27.4 Здійснювати економічний аналіз та облік митної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Вступ до фаху «Міжнародні економічні відносини» Митна справа
Супутні: Органи управління митною діяльністю, Економічна діагностика митної діяльності
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна "Економічний аналіз та облік митної діяльності" орієнтована на формування знань та умінь, які дозволять здійснювати аналіз та облік митної діяльності. Предмет вивчення у дисципліні: теоретичні та практичні засади статичного обліку у митній діяльності, процедура та документообіг при митному контролі та митному оформленні товарів та інвестицій, економічний аналіз ефективності митної діяльності.
Опис: Метод, методика, інформаційна база економічного аналізу митної діяльності. Теоретичні та практичні засади статистичного обліку митної діяльності. Теоретичні та практичні засади обліку суб'єктів митної діяльності. Митний контроль як інструмент економічного аналізу та обліку в митній діяльності. Економічний аналіз тарифного регулювання митної діяльності. Економічний аналіз нетарифного регулювання митної діяльності. Економічний аналіз митної політики в умовах іноземного інвестування. Економічний аналіз ефективності митної діяльності. Економічний аналіз ризиків митної діяльності. Система управління ризиками у митній діяльності. Облік, аналіз та відповідальність за порушення у митній діяльності. Аналіз міжнародного досвіду реалізації митної діяльності.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (30%): лабораторні заняття (30%).
підсумковий контроль – іспит (70%): письмово-усна форма (50% - письмова; 20% - усна).
Критерії оцінювання результатів навчання: • за виконання і захист лабораторних робіт (6 робіт по 5 балів) – 30 балів;
• за виконання контрольного заходу (екзаменаційного завдання) – 70 балів (50 – письмова компонента, 20 – усна компонента (чотири запитання по 5 балів).
• Підсумкова семестрова оцінка за вивчення дисципліни виставляється за результатами поточного і екзаменаційного контролю за 100-бальною шкалою з переведенням у національну шкалу:
• 88-100 балів –“відмінно”;
• 71-87 балів – “добре”;
• 50-70 балів – “задовільно”;
• 0-49 балів – “ не задовільно”.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1 Пшик-Ковальська О.О. Економічна аналітика митної діяльності: глосарій: Словник / М. В. Одрехівський, О. О. Пшик-Ковальська. – Львів: Растр-7, 2023. – 118 c.
2 Пшик-Ковальська О.О. Інформаційні системи і технології у митній діяльності: навчальний посібник / М. В. Одрехівський, О. О. Пшик-Ковальська, Л. П. Сай. – Львів: Новий Світ-2000, 2022. – 240 c.
3 Пшик-Ковальська О.О. Митне обслуговування міжнародної економічної діяльності: практикум: навчальний посібник / Л. П. Сай, Л. Й. Гнилянська, О. О. Пшик-Ковальська. – Львів: Растр-7, 2022. – 194 c.
4 Аналіз ризиків у митній справі : навчальний посібник / Г. Ю. Разумей, М. М. Разумей. – Дніпро : Університет митної справи та фінансів, 2017. – 245 с.
5 . Герчаківський С.Д. Митна справа: навчальний посібник. / С.Д. Герчаківський – Тернопіль: Видавництво «Економічна думка», 2020. – 290 с.
6 Гуцул І. А. Митна політика зарубіжних країн: навч. посіб. / І. А. Гуцул - Тернопіль: ТНЕУ, 2018. – 198 с.
7 Гребельник О. П. Митна справа: підручник. 5-те вид. оновл. та доповн. / О. П. Гребельник. – К.: Центр учбової літератури, 2019. – 412 с.
8 Митний кодекс України (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2012, № 44-45, № 46-47, № 48, ст.552) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/4495-17.
9 Податковий кодекс України від 2.12.2010 № 2755-VI[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/
10 Навчально-методичне забезпечення по дисципліні знаходиться: режим доступу: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=2264
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).