Міжнародні валютно-фінансові відносини

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 6.292.00.O.037
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: Д.е.н., доцент Пасінович Ірина Ігорівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у формуванні системи знань про функціонування валютної системи, механізм формування валютних курсів та вплив курсоутворюючих чинників, роль банківських установ в реалізації та проведенні розрахунків і платежів за міжнародними операціями та способи мінімізації валютних ризиків, а також набуття вмінь і практичних навиків їх застосування
Завдання: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері міжнародних відносин у цілому та міжнародних економічних, зокрема, а також у процесі навчання, що передбачає застосування новітніх теорій та методів при здійсненні комплексних досліджень світогосподарських зв’язків, характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Здатність аналізувати теорії та механізми реалізації міжнародних валютно-фінансових і кредитних відносин. Здатність обирати найкращі форми зовнішньоекономічних операцій...
Результати навчання: У результаті вивчення студент повинен: Відповідально ставитися до професійного самовдосконалення, усвідомлюючи необхідність навчання впродовж усього життя, проявляти толерантність та готовність до інноваційних змін. Розуміти, виділяти й описувати нові явища, процеси й тенденції глобального розвитку, механізми й інструменти реалізації економічної політики та світових інтеграційних / дезінтеграційних процесів, у тому числі та євроатлантичної інтеграції. Здійснювати комплексний аналіз складних економічних систем, зіставляти та порівнювати їх складові, оцінювати й аргументувати оцінки результативності їх функціонування. Демонструвати знання про стан досліджень міжнародних економічних відносин та світового господарства у міждисциплінарному поєднанні із політичними, юридичними, природничими науками. Розуміти і мати навички з ведення ділового протоколу та ділового етикету у сфері міжнародних економічних відносин, враховуючи особливості міжкультурного спілкування на професійному та соціальному рівнях, як державною так і іноземними мовами. Обґрунтовувати вибір і застосовувати інформаційно-аналітичний інструментарій, економіко-статистичні методи обчислення, складні техніки аналізу та методи моніторингу кон’юнктури світових ринків ...
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Міжнародна економіка; Міжнародна економічна діяльність України. Кореквізити: Фінансове та страхове обслуговування зовнішньоекономічних операцій.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Міжнародні валютно-фінансові відносини» орієнтована на вивчення теоретичних основ міжнародних валютно-фінансових відносин, особливостей розвитку та функціонування світової та національної валютних систем, ознайомлення з механізмом формування валютних курсів, визначенням ролі банківських установ в обслуговуванні міжнародної діяльності та зниженням валютних ризиків, а також набуття студентами практичних навичок у сфері здійснення міжнародних розрахунків та валютних операцій, системного аналізу проблем, пов’язаних із використанням валюти
Опис: Міжнародні валютно-фінансові відносини як складова міжнародних економічних відносин. Валютна система та її структура. Формування валютного курсу. Валютне регулювання. Валютний ринок: організаційні засади та особливості функціонування. Міжнародні і регіональні валютно-фінансові та кредитні організації та їх роль у фінансових потоках. Платіжний баланс та його роль у формування валютного курсу. Зовнішня заборгованість держави та правління державним боргом. Банківські операції з валютою. Міжнародні розрахунки. Види угод на міжбанківському валютному ринку та біржовому валютному ринку. Міжнародні кредитні відносини. Перерозподіл фінансових ресурсів через фондові ринки. Валютні ризики та управління ними
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: 100% (виконання лабораторних робіт, захист індивідуального завдання, виконання підсумкової контрольної роботи)
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні роботи – 50 балів Контрольна робота – 30 балів Індивідуальне завдання – 20 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Закон України «Про валюту і валютні операції» від 21 червня 2018 р. 2. Постанова № 1 від 02 січня 2019 року «Про затвердження Положення про структуру валютного ринку України, умови та порядок торгівлі іноземною валютою та банківськими металами на валютному ринку України». 3. Постанова № 2 від 02 січня 2019 року «Про затвердження Положення про здійснення операцій із валютними цінностями». 4. Валютна еволюція – 2019: особливості валютного регулювання та нагляду / Під заг. ред. І. О. Сухомлина. – К.: ДП «СВЦ», 2019. – 76 с. 5. Валютно-фінансові операції в міжнародному бізнесі: навчальний посібник [Електронний ресурс] / укладачі: Т.В. Андросова, Л.Л. Носач, К.Ю. Величко, І.Ю. Мелушова, О.І. Печенка. –Електрон. дані. – Х. : ХДУХТ, 2019. –217с. 6. Сучасна валютна політика та особливості її реалізації в Україні / Наук. ред. В.Юрчишин. – Київ: Заповіт, 2016. – 120 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).