Міжнародне інвестування

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 6.292.02.E.054
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Дорошкевич К.О.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: оволодіння теоретичними знаннями та одержання практичних навичок з міжнародного інвестування на світовому фондовому ринку, ознайомлення з економічними законами функціонування та видами і чинниками впливу на міжнародні інвестиції, теоріями та формами міжнародного інвестування, сутністю та особливостями функціонування міжнародного інвестиційного ринку, його регулюванням
Завдання: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері міжнародних відносин у цілому та міжнародних економічних, зокрема, а також у процесі навчання, що передбачає застосування новітніх теорій та методів при здійсненні комплексних досліджень світогосподарських зв’язків, характеризується комплексністю та невизначеністю умов ЗК 6 Здатність спілкуватися іноземними мовами ЗК 8 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу СК 5 Здатність здійснювати комплексний аналіз та моніторинг кон’юнктури світових ринків, оцінювати зміни міжнародного середовища та вміти адаптуватися до них СК 14 Здатність спілкуватися на професійному та соціальному рівнях з використанням фахової термінології, включаючи усну і письмову комунікацію державною та іноземними мовами фахові: ФКС 2.1 Здатність аналізувати особливості розвитку міжнародної інвестиційної та інноваційної діяльності, структуру світового фінансового ринку, підходи до управління міжнародним інноваційним процесом ФКС 2.2 Здатність використовувати отримані знання для аналізу особливостей організації торгівлі фінансовими інструментами на різних національних ринках та євроринку
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен: бути здатним розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері міжнародних відносин у цілому та міжнародних економічних, зокрема, а також у процесі навчання, що передбачає застосування новітніх теорій та методів при здійсненні комплексних досліджень світогосподарських зв’язків, характеризується комплексністю та невизначеністю умов; здатним спілкуватися іноземними мовами, здатним до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, здійснювати комплексний аналіз та моніторинг кон’юнктури світових ринків, оцінювати зміни міжнародного середовища та вміти адаптуватися до них, спілкуватися на професійному та соціальному рівнях з використанням фахової термінології, включаючи усну і письмову комунікацію державною та іноземними мовами, аналізувати особливості розвитку міжнародної інвестиційної та інноваційної діяльності, структуру світового фінансового ринку, підходи до управління міжнародним інноваційним процесом, використовувати отримані знання для аналізу особливостей організації торгівлі фінансовими інструментами на різних національних ринках та євроринку, систематизовувати й упорядковувати отриману інформацію щодо процесів і явищ у світовому господарстві; оцінювати та пояснювати вплив ендогенних і екзогенних факторів на них; формулювати висновки і розробляти рекомендації з урахуванням особливостей національного і міжнародного середовища, розуміти, виділяти й описувати нові явища, процеси й тенденції глобального розвитку, механізми й інструменти реалізації економічної політики та світових інтеграційних / дезінтеграційних процесів, у тому числі та євроатлантичної інтеграції, розуміти і вміти застосовувати, відповідно до інших вимог освітньої програми, сучасні теорії та методи розв’язання спеціалізованих складних задач і практичних проблем у сфері міжнародної торгівлі товарами та послугами, міжнародного руху капіталу, міжнародних валютнофінансових та кредитних відносин, мобільності людських ресурсів, міжнародного трансферу технологій, розуміти і застосовувати теорії, принципи, засоби й інструменти реалізації міжнародних валютно-фінансових та кредитних відносин; визначати функціональні особливості, характер, рівень та ступінь взаємозв’язків між суб’єктами міжнародних економічних відносин різного рівня та налагоджувати комунікації між ними; демонструвати знання про стан досліджень міжнародних економічних відносин та світового господарства у міждисциплінарному поєднанні із політичними, юридичними, природничими науками; відстоювати національні інтереси України з урахуванням безпекової компоненти міжнародних економічних відносин; oбґрунтовувати вибір і застосовувати інформаційно-аналітичний інструментарій, економіко-статистичні методи обчислення, складні техніки аналізу та методи моніторингу кон’юнктури світових ринків; управляти омплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит "Міжнародні економічні відносини", корреквізит "Міжнародний фондовий ринок"
Короткий зміст навчальної програми: Основи інвестування на світовому фондовому ринку Інвестування в основні цінні папери Формування оптимального портфелю цінних паперів Інвестування в похідні цінні папери Індекси ділової активності фондових та товарних бірж
Опис: Навчальна дисципліна присвячена вивченню наступних питань: вивчення сутності міжнародних інвестицій, їх класифікація, виявлення чинників пливу, вивчення основних положень міжнародного інвестування та факторів впливу, дослідження теорій міжнародного інвестування, форм міжнародного інвестування, концептуальних засад венчурного інвестування, сутності та особливостей функціонування міжнародного інвестиційного ринку, правових засад регулювання міжнародної інвестиційної діяльності, обгрунтування доцільності та оцінювання ефективності міжнародних інвестиційних проєктів, міжнародної інвестиційної діяльності України, стратегії інвестиційної діяльності та глобалізація.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%): робота на практичних заняттях (30%); Семестровий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: • робота на лабораторних заняттях це розв’язок задач, ситуаційних вправ, кейсів - 20 балів, опитування, тестування - 10 балів, разом – 30 балів; екзаменаційна робота – 50 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Міжнародний фондовий ринок Навчальний посібник-практикум / О. Є. Кузьмін, Н. О. Шпак, О. Ю. Григор’єв, К. О. Дорошкевич, С. В. Князь, Т. В. Ясінська. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. - 200 с. 2. Shpak, N., Doroshkevych, K., Hrabovych, I. Assessment of digital tools utilization in marketing activities of enterprises in Ukraine and EU countries using cluster analysis method. MoMLeT-2024: 6th International Workshop on Modern Machine Learning Technologies, May, 31 - June, 1, 2024, Lviv-Shatsk, Ukraine. CEUR Workshop Proceedings, 2024, 3711, pp. 304–318. 3. Chen H. J. Chen S. J. 2012. Investment-cash flow sensitivity cannot be a good measure of financial constraints: Evidence from the time series. Journal of Financial Economics103:393–410. 4. Amromin, Gene, and Steven A. Sharpe. 2014. “From the Horse’s Mouth: Economic Conditions and Investor Expectations of Risk and Return” Management Science 60 (4): 845–866. 5. Arif, Salman, and Charles M.C. Lee. 2014. “Aggregate Investment and Investor Sentiment.” Review of Financial Studies 27 (11): 3241–79. 6. Weinrich Y., Hoffmann U. Investitions analyse. Munchen, Wien, 1989. 7. Smith M. E. Another Road to Evaluating Knowledge Assets / Michael E. Smith// Human Resource Development Review. — 2016. — № 1. — vol. 2. — pp. 6-25. 8. Biryukov A. and Pustogarov I. Bitcoin over Tor isnot a good idea. In Security and Privasy, (SP), Symposium on, pages 122-134. IEEE, 2015. DOI: 10.1109/SP.2015.15
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Міжнародне інвестування (курсовий проєкт)

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 6.292.02.E.055
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Дорошкевич К. О.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: оволодіння теоретичними знаннями та одержання практичних навичок з організації операцій на міжнародному фондовому ринку, ознайомлення з економічними законами функціонування та методами емісії, обігу та ліквідації цінних паперів на первинному та вторинному фондових ринках для здійснення професійного управління фондовими активами організації.
Завдання: ЗК 7. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. ЗК 11. Здатність працювати в команді. СК 8. Здатність визначати функціональні особливості, характер, рівень та ступінь взаємозв’язків між суб’єктами міжнародних економічних відносин різного рівня та налагоджувати комунікації між ними.
Результати навчання: У результаті виконання курсового проекту студент повинен бути здатним: виявляти особливості функціонування середовища міжнародних економічних відносин та моделей економічного розвитку; здійснювати комплексний аналіз та моніторинг кон’юнктури світових ринків, оцінювати зміни міжнародного середовища та вміти адаптуватися до них; діагностики стану досліджень міжнародних економічних відносин та світового господарства у міждисциплінарному поєднанні із політичними, юридичними, природничими науками; аналізувати та оцінювати інноваційний потенціал підприємства, а також конкурентоспроможність інноваційного підприємства; розуміти особливості обліку, оподаткування і міжнародного страхування у сфері інвестиційно-інноваційної діяльності; презентувати результати дослідження на базі яких, розробляються рекомендації та заходи з адаптації до змін міжнародного середовища; досліджувати функціонування міжнародного фондового ринку, обґрунтовувати створення ефективних інвестиційних портфелів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: "Міжнародні економічні відносини"; кореквізит: "Міжнародне інвестування"
Короткий зміст навчальної програми: Оцінка та перегляд портфелю; розрахунок біржових індексів
Опис: Метою даного курсового проєкту є: - ознайомлення з міжнародними проєктами, їх характерними рисами та принципами управління; - ознайомлення з концепцією управління міжнародними проєктами; - навчитись прийомів та методів управління змістом, часом, вартістю, трудовими ресурсами, якістю, ризиками міжнародних проєктів тощо; - навчитись проводити фінансові розрахунки, пов’язані з управлінням міжнародними інвестиціями. Завданням курсового проєкту є навчитись науково обґрунтовано: - здійснювати формування міжнародних проєктів; - управляти часом міжнародних проєктів; - управляти вартістю міжнародних проєктів та оцінювати рівень їх ефективності; - оцінювати ризики міжнародних інвестицій тощо.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (100%): виконання курсового проекту (80%), захист курсового проекту (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка за виконання та захист курсового проєкту становить 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Міжнародний фондовий ринок Навчальний посібник-практикум / О. Є. Кузьмін, Н. О. Шпак, О. Ю. Григор’єв, К. О. Дорошкевич, С. В. Князь, Т. В. Ясінська. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. - 200 с. 2. Shpak, N., Doroshkevych, K., Hrabovych, I. Assessment of digital tools utilization in marketing activities of enterprises in Ukraine and EU countries using cluster analysis method. MoMLeT-2024: 6th International Workshop on Modern Machine Learning Technologies, May, 31 - June, 1, 2024, Lviv-Shatsk, Ukraine. CEUR Workshop Proceedings, 2024, 3711, pp. 304–318. 3. Chen H. J. Chen S. J. 2012. Investment-cash flow sensitivity cannot be a good measure of financial constraints: Evidence from the time series. Journal of Financial Economics103:393–410. 4. Amromin, Gene, and Steven A. Sharpe. 2014. “From the Horse’s Mouth: Economic Conditions and Investor Expectations of Risk and Return” Management Science 60 (4): 845–866. 5. Arif, Salman, and Charles M.C. Lee. 2014. “Aggregate Investment and Investor Sentiment.” Review of Financial Studies 27 (11): 3241–79. 6. Weinrich Y., Hoffmann U. Investitions analyse. Munchen, Wien, 1989. 7. Smith M. E. Another Road to Evaluating Knowledge Assets / Michael E. Smith// Human Resource Development Review. — 2016. — № 1. — vol. 2. — pp. 6-25. 8. Biryukov A. and Pustogarov I. Bitcoin over Tor isnot a good idea. In Security and Privasy, (SP), Symposium on, pages 122-134. IEEE, 2015. DOI: 10.1109/SP.2015.15
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).