Міжнародний фондовий ринок

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 6.292.02.E.056
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Дорошкевич К. О.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: оволодіння теоретичними знаннями та одержання практичних навичок з організації операцій на міжнародному фондовому ринку, ознайомлення з економічними законами функціонування та методами емісії, обігу та ліквідації цінних паперів на первинному та вторинному фондових ринках для здійснення професійного управління фондовими активами організації.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні: ЗК 4 Здатність застосовувати знання для розв’язання якісних та кількісних задач, а також продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення. ЗК 5 Здатність проводити пошук та опрацювання інформації з різних джерел та здійснювати її аналізування, а також здатність до адаптації та дії в новій ситуації. СК 4. Здатність планувати та управляти часом. СК 5. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. фахові: ФКС 2.1 Здатність аналізувати особливості розвитку міжнародної інвестиційної та інноваційної діяльності, структуру світового фінансового ринку, підходи до управління міжнародним інноваційним процесом. ФКС 2.2 Здатність використовувати отримані знання для аналізу особливостей організації торгівлі фінансовими інструментами на різних національних ринках та євроринку. ФКС 2.5 Розуміння особливостей обліку, оподаткування і міжнародного страхування у сфері інвестиційно-інноваційної діяльності.
Результати навчання: В результаті вивчення дисципліни фахівець повинен: бути здатним планувати та управляти часом, спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово, проводити оцінку та аналіз безпекової компоненти у міжнародних економічних відносинах, постійно підвищувати теоретичний рівень знань, генерувати й ефективно використовувати їх в практичній діяльності, аналізувати особливості розвитку міжнародної інвестиційної та інноваційної діяльності, структуру світового фінансового ринку, підходи до управління міжнародним інноваційним процесом; використовувати отримані знання для аналізу особливостей організації торгівлі фінансовими інструментами на різних національних ринках та євроринку; розуміти особливості обліку, оподаткування і міжнародного страхування у сфері інвестиційно-інноваційної діяльності. студент повинен: gланувати, організовувати, мотивувати, оцінювати та підвищувати результативність колективної праці, здійснювати дослідження в групі під керівництвом лідера, з урахуванням вимог та особливостей сьогодення в умовах обмеженості часу, досліджувати економічні явища та процеси у міжнародній сфері на основі розуміння категорій, законів; виділяючи й узагальнюючи тенденції, закономірності функціонування та розвитку світового господарства з урахуванням причинно-наслідкових та просторовочасових зв’язків, розуміти і мати навички з ведення ділового протоколу та ділового етикету у сфері міжнародних економічних відносин, враховуючи особливості міжкультурного спілкування на професійному та соціальному рівнях, як державною так і іноземними мовами; усвідомлювати необхідність навчання впродовж життя з метою підтримки професійної компетентності на високому рівні, бути здатним до подальшого навчання з високим рівнем автономності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: "Міжнародні економічні відносини"; кореквізит: "Формування оптимального портфелю цінних паперів"
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна присвячена вивченню питань означення та призначення цінних паперів, ринків цінних паперів та їх класифікації, видів цінних паперів, поняття емітента та інвестора цінних паперів, класифікації цінних паперів, означення та призначення акцій, видів цін на акції, класифікації акцій, дивідендів, показників положення конкретної акції на фондовому ринку, рейтинг привілейованих акцій за методом “Мудіз”, “Стендард енд Пурз”, “Домініон бонд рейтінг сервіз”, “Канадіан бонд рейтінг сервіз”, класифікації акцій за призначенням, інших видів акцій, означення та призначення облігацій, класифікація облігацій за терміном дії, за способом виплати купонного доходу та за способом забезпечення, оцінки якості облігацій за методами фірм “Мудіз”, “Стендард енд Пурз”, “Домініон бонд рейтінг сервіз”, “Канадіан бонд рейтінг сервіз”, корпоративних, державних та муніципальних облігації, векселів, депозитних сертифікатів, методів визначення доходу за депозитними сертифікатами, означення опціону та причини його застосування, інвесторів та емітентів опціонів, базових активів опціону, ціни виконання опціону, видів опціонів, індексів ділової активності фондових та товарних бірж, призначення індексів ділової активності, індекс Доу Джонса (історії його виникнення та методів обчислення), укладання опціонів по біржових індексах.
Опис: Загальний огляд міжнародного фондового ринку. Загальний огляд ринку цінних паперів, що обертаються на міжнародному фондовому ринку. Акції. Облігації. Векселі. Депозитні сертифікати. Опціони. Індекси.
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (30%): усне опитування, робота на практичному занятті, виконання розрахунково-графічної роботи; - Підсумковий контроль (70%): іспит (письмова та усна компонента)
Критерії оцінювання результатів навчання: • робота на лабораторних заняттях це розв’язок задач, ситуаційних вправ, кейсів - 20 балів, опитування, тестування - 10 балів, разом – 30 балів; Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи: • 88-100 балів –“відмінно”; • 71-87 балів – “добре”; • 50-70 балів – “задовільно”; • 0-49 балів – “ не задовільно”.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Міжнародний фондовий ринок Навчальний посібник-практикум / О. Є. Кузьмін, Н. О. Шпак, О. Ю. Григор’єв, К. О. Дорошкевич, С. В. Князь, Т. В. Ясінська. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. - 200 с. 2. Shpak, N., Doroshkevych, K., Hrabovych, I. Assessment of digital tools utilization in marketing activities of enterprises in Ukraine and EU countries using cluster analysis method. MoMLeT-2024: 6th International Workshop on Modern Machine Learning Technologies, May, 31 - June, 1, 2024, Lviv-Shatsk, Ukraine. CEUR Workshop Proceedings, 2024, 3711, pp. 304–318. 3. Haugen, Robert A. Modern Investment Theory. Prentice Hall, Englewood Cliffs, NJ: A Paramount Communications Company. 1993. 4. Nestor Shpak; Liana Maznyk; Zoriana Dvulit; Kateryna Doroshkevych; Natalia Horbal; Svyatoslav Kis Smart Contract as a Way to Exchange Digital Values in Blockchain. 2021 IEEE 16th International Conference on Computer Sciences and Information Technologies (CSIT). DOI: 10.1109/CSIT52700.2021.9648635. 5. Chen H. J. Chen S. J. 2012. Investment-cash flow sensitivity cannot be a good measure of financial constraints: Evidence from the time series. Journal of Financial Economics103:393–410. 6. Amromin, Gene, and Steven A. Sharpe. 2014. “From the Horse’s Mouth: Economic Conditions and Investor Expectations of Risk and Return” Management Science 60 (4): 845–866. 7. Arif, Salman, and Charles M.C. Lee. 2014. “Aggregate Investment and Investor Sentiment.” Review of Financial Studies 27 (11): 3241–79. 8. Weinrich Y., Hoffmann U. Investitions analyse. Munchen, Wien, 1989. 9. Smith M. E. Another Road to Evaluating Knowledge Assets / Michael E. Smith// Human Resource Development Review. — 2016. — № 1. — vol. 2. — pp. 6-25. 10. Biryukov A. and Pustogarov I. Bitcoin over Tor isnot a good idea. In Security and Privasy, (SP), Symposium on, pages 122-134. IEEE, 2015. DOI: 10.1109/SP.2015.15
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).