Дипломатичний протокол та діловий етикет
Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 6.292.00.O.021
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Дуляба Н.І.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК 2 Здатність навчатися, сприймати набуті навики в предметній області;
ЗК 3 здатність застосовувати знання для розв’язання якісних та кількісних задач, а також продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення;
ЗК 5 здатність проводити пошук та опрацювання інформації з різних джерел та здійснювати її аналізування, а також здатність до адаптації та дії в новій ситуації;
ЗК 13 Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності»;
ФК 4 базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів та технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі міжнародних економічних відносин;
ФК 11 здатність налагоджувати комунікації між суб’єктами міжнародних економічних відносин.
ФКС 1.4. Уміння проведення комерційних переговорів з контрагентами та підписання зовнішньоторговельних контрактів.
Результати навчання: РН 26 Знати основи запобігання корупції, суспільної та академічної доброчесності на рівні, необхідному для формування нетерпимості до корупції та проявів недоброчесної поведінки серед здобувачів освіти та вміти застосовувати їх в професійній діяльності;
ЗН 5 Знання методів проведення комерційних операцій на зовнішніх ринках, технології проведення комерційних переговорів із використанням різних шкіл тактики ведення переговорів;
УМ 14 Уміння вести комерційні переговори з укладання зовнішньо комерційних контрактів та угод про співпрацю;
КОМ 1 Уміння ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: менеджмент, міжнародна економіка, вступ до фаху " Міжнародні економічні відносини".
Кореквізити: міжнародні економічні відносини, міжнародний бізнес
Короткий зміст навчальної програми: Сутність, складові та значення дипломатичного протоколу та ділового етикету у міжнародних відносинах Сутність, зміст та етапи становлення дипломатичного протоколу
Дипломати і дипломатичний корпус. Роль дипломатичного протоколу в розвитку міжнародних відносин. Встановлення дипломатичних відносин. Призначення і відкликання глави та членів дипломатичного представництва. Протокол багатосторонньої дипломатії, служба протокольного забезпечення.Антикорупційні заходи в діяльності дипломатичних служб. Економічна дипломатія.
Дотримання норм протоколу і етикету – основа культури міжнародного та ділового спілкування Сутність, зміст та значення ділового етику в системі міжнародних відносин. Підготовка і проведення візитів. Дипломатичні та ділові прийоми. Роль дипломатичного протоколу та ділового етикету в листуванні та веденні переговорів. Міжнародна та ділова ввічливість. Специфіка ділового спілкування, етики та норм дипломатичного протоколу в зарубіжних країнах.
Опис: Сутність, складові та значення дипломатичного протоколу та ділового етикету у міжнародних відносинах Сутність, зміст та етапи становлення дипломатичного протоколу
Дипломати і дипломатичний корпус. Роль дипломатичного протоколу в розвитку міжнародних відносин. Встановлення дипломатичних відносин. Призначення і відкликання глави та членів дипломатичного представництва. Сутність, зміст та значення ділового етику в системі міжнародних відносин.
Дотримання норм протоколу і етикету – основа культури міжнародного та ділового спілкування Підготовка і проведення візитів. Дипломатичні та ділові прийоми. Роль дипломатичного протоколу та ділового етикету в листуванні та веденні переговорів. Міжнародна та ділова ввічливість. Специфіка ділового спілкування, етики та норм дипломатичного протоколу в зарубіжних країнах.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%): виконання та захист письмових звітів з лабораторних робіт, робота у ВНС, виконання індивідуального завдання; - підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: • робота на практичних заняттях це розв’язок задач, ситуаційних вправ, кейсів - 10 балів, опитування, тестування - 10 балів, разом – 20 балів;
• за виконання і захист індивідуального завдання дослідницького характеру – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Сагайдак О.П. Дипломатичний протокол та етикет: підр. / Сагайдак О.П. – К.: Знання. – 2012. - 262 с. 2. Снітинський В.В. Діловий етикет в міжнародному бізнесі: навч. посібн. / Снітинський В.В., Завальницька Н.Б., Брух О.О..- Львів, 2008. – 304 с. 3. M. J. McCaffree, P. Innis, R. M. Sand Protocol: The Complete Handbook of Diplomatic, Official and Social Usage / M. J. McCaffree, P. Innis, R. M.Sand. – 2012 . – 567 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).